Zyxel P-2602H instellen voor Orange

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 19:04
Ik probeer bovenstaand modem te configureren voor Orange maar krijg hem niet aan de praat. Ik heb de instellingen bovenaan dit topic overgenomen en de Encapsulation op ENET ENCAP gezet maar krijg geen verbinding.

Instellingen

De IP adressen op de foto staan handmatig ingevuld maar heb deze ook op automatisch gehad en werkte ook niet.

Verwijderd

Deeplinks worden op die site niet toegestaan dus ik kan de instellingen niet zien.

In ieder geval ik begreep dat Orange 8/35, Enet Encap/LLC was:
http://www.zyxel.nl/support/z137.php

(klik en lees systeem, Orange=Wanadoo)

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
ik kan helaas zo 123 niet bij mn modem maar ik weet zeker dat het wel wil. Heb thuis nl. orange met een zyxel 2602h erachter, die staat in bridgemode, met daarachter weer monowall. Maar zonder bridgemode werkt het ook prima. Misschien heb je hier wat aan ;)

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 19:04
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:17:
Deeplinks worden op die site niet toegestaan dus ik kan de instellingen niet zien.

In ieder geval ik begreep dat Orange 8/35, Enet Encap/LLC was:
http://www.zyxel.nl/support/z137.php

(klik en lees systeem, Orange=Wanadoo)
Dat zijn idd de instellingen die ik heb gebruikt maar geen verbinding. Het modem is nieuw geleverd door Tiscali en nou las ik daarnet dat er een speciale Tiscali Firmware in zou zitten kan dit misschien het probleem zijn???

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
De Tiscali firmware zou geen probleem op mogen leveren bij gebruik van het modem voor een andere ADSL aanbieder. Enige echte veranderingen zitten in de standaard instellingen (die na een modem-reset) en sommige instellingen betreffende VoIP.

Probeer in ieder geval geen generieke firmware in het modem te laden. De hardware is niet geheel identiek aan die van een generieke Zyxel.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S