[TV] Breedbeeld beeldbuis twijfel

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Binnenkort wil ik een nieuwe tv aanschaffen met de volgende eigenschappen:
  • Budget: 400-500 euro
  • Grootte: 28'' (71cm)
  • Rustig beeld (waarschijnlijk 100hz dan)
  • 'mooi' design (persoonlijk natuurlijk, maar met name zilverkleurig en platte beeldbuis)
  • Goed beeld voor televisie/films (en ondertiteling) en foto's (geen sportliefhebber, maar moet wel kunnen)
  • Moet ongeveer 5 jaar meegaan
Doelen/ setting:
  • Casema digitale televisie
  • Geluid via home-cinema set (dus geluid op tv onbelangrijk)
  • Dvd-speler en computer via s-video en scart
De reden voor de conventionele tv is vooral het budget, i.c.m. de kwaliteit. Ik zie nog geen lcd's die in de buurt komen van de kwaliteit van een beeldbuis tv in de prijs klasse 500 euro en lager. De ruimte voor een diepe tv heb ik in ieder geval.

Er is niet heel veel keus meer, helaas, maar heb me wel al flink georienteerd op internet en in winkels en kwam uit op de volgende (nog nieuw te verkrijgen) modellen:
  • JVC AV-28H5
  • JVC AV-28X5
  • Philips 28PW8xxx (laatste keus)
Het verschil tussen de JVC AV-28 H5 en de Philips is niet heel groot, het scheelde per winkel welke beter was, dus dat zal wel te maken hebben met afstelling en signaal. Dan zou ik gaan voor de H5, omdat deze goedkoper is en mooier.

De JVC AV-28X5 vond ik het mooiste beeld geven in de winkel (in alle gevallen) en besloot deze bijna te kopen, tot ik las dat de extras t.o.v. de AV-28H5 (100 euro goedkoper) niet te zien waren als je toch alleen maar goede bronnen naar je tv stuurt (digitale tv en s-video), dan is het natuurlijk zonde van de 100 euro extra.

Mijn vraag is dus:
  • Is de JVC AV-28 X5 nog wel beter dan de H5 bij ideale omstandigheden?
Daarnaast kan ik ook nog wel wat koopadvies gebruiken als mensen toch echt vinden dat b.v. de Philips beter is dan de JVC in dezelfde ideale omstandigheden. (Of zelfs nog een hele andere tv binnen het budget, die nog te koop is in de provincie Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:20

jasjenl

Liab A Tymo

Je zou ook eens naar een tweedehands kunnen kijken. Voor dit geld kun je nog wel een leuke Loewe crt vinden, die waarschijnlijk een stuk beter beeld geeft dan die apparaten die je hier nu noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
Ja, tweede hands is ook een optie, maar wat is dan een goeie. Loewe is mooi en luxe, maar is 'ie ook goed? En welke grote breedbeeld tv houdt het tweede hands nog 5 jaar uit? De uitval is aardig hoog voor 28''+ tv's van tegenwoordig, vooral na 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:20

jasjenl

Liab A Tymo

Mwah, ik heb zelf ook een Loewe, een Xelos 32 inch uit 2000 en die doet het nog steeds prima. Heeft wel één keer een reparatie moeten ondergaan (na zo'n 3 jaar), maar dat was een bekend probleem met modellen uit die periode (voeding die er uitknalde). Loewe is inderdaad relatief duur/luxe, maar is ook wel erg goed (althans, toen ze nog crt's maken waren ze relatief ook goed qua beeldkwaliteit, nu ze alleen nog maar lcd's/plasma doen heb ik er zo mijn bedenkingen bij).

edit:

zie trouwens hier nog wel een Loewe te koop staan. Weliswaar groter dan wat je zoekt, maar niet duur. Vraag me alleen wel af hoe oud ie is, want dat weet de verkoper zelf niet eens...

[ Voor 22% gewijzigd door jasjenl op 03-06-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Uitval groot? De meeste crt's gaan 10-15 jaar mee. Veel ook 20jaar. De meeste worden vervangen omdat ze niet meer voldoen, niet vanwege een defect.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
Tweede hands wil ik wel wagen, de meeste worden inderdaad vervangen door grotere lcd/plasma's, maar naar welke tv's moet ik dan kijken? Het aanbod is nog veel groter dan bij nieuwe modellen.

Redelijk snel zappen en andere gebruiksgemakken (eenvoudig naar zenders boven de 9 springen b.v. en veel instelmogelijkheden) stel ik wel op prijs, ik weet dat dat bij LG en Philips goed zit (ervaring mee) en hoor dat het bij JVC en Panasonic een stuk minder is. Dus misschien maar eens kijken naar een wat duurdere tweede handse philips.

Meer tips?

[ Voor 14% gewijzigd door floduR op 03-06-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Panasonic is wel een heel goed merk, maar in NL niet echt bekend, over het algemeen een stuk beter dan LG, en veel beter dan JVC.
Vroegah, toen was JVC goed.
Philips maakte echt goede crt's, ook sony's zijn rete betrouwbaar, maar persoonlijk heb ik het niet zo op sony, maar de bouwkwaliteit is erg hoog.

Jaren ervaring in elektronica winkel.

Elk merk heeft zo zijn sterke en slechte producten (natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen)

CD-spelers zijn van sony en jvc zeer slecht
Videorecorders zijn van philips drama.
enz.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
Ik heb een stereotoren van JVC en de cd-speler is al jaren niet meer bruikbaar... kan wel kloppen dus :)

Op marktplaats heb ik een relatief nieuwe Philips 28PW9520 gespot, dat is wel een aardige volgens mij. 1 van de hoogste modellen van Philips beeldbuizen.
Ik denk dat ik deze wel neem, of heeft iemand nog een andere tip waar ik naar kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

floduR schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:23:
Ik heb een stereotoren van JVC en de cd-speler is al jaren niet meer bruikbaar... kan wel kloppen dus :)

Op marktplaats heb ik een relatief nieuwe Philips 28PW9520 gespot, dat is wel een aardige volgens mij. 1 van de hoogste modellen van Philips beeldbuizen.
Ik denk dat ik deze wel neem, of heeft iemand nog een andere tip waar ik naar kan kijken?
Kijk eens of je ergens een philips 28pw9551 kunt vinden. Dit is een quasi-hdtv met zowel een component als HDMI ingang. Of hij nu daadwerkelijk 720p/1080i weergeeft verschillen de meningen over, maar op deze resoluties laat hij in ieder geval een erg mooi beeld zien, mooier dan een standaard DVD bijvoorbeeld.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
Famoso schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:47:
[...]
Kijk eens of je ergens een philips 28pw9551 kunt vinden. Dit is een quasi-hdtv met zowel een component als HDMI ingang. Of hij nu daadwerkelijk 720p/1080i weergeeft verschillen de meningen over, maar op deze resoluties laat hij in ieder geval een erg mooi beeld zien, mooier dan een standaard DVD bijvoorbeeld.
Heb ik ook naar gezocht, maar kon niks vinden. Maar volgens mij is het discutabel welke beter beeld geeft, omdat de 9520 PixelPlus II heeft en 9551 de voorloper daarvan. Verder vrijwel hetzelfde. Dat nieuwe model komt op mij een beetje over als de 8-10 mpix op een 1/2,5" sensor bij fotografie, een beetje geforceerd HD doorvoeren, terwijl de kwaliteit er helemaal niet beter op wordt. HD gebruik ik voorlopig niet en op zo'n 'kleine' tv maakt het ook niet zoveel. (als ik het wel ga gebruiken, koop ik wel weer een nieuwe tv, hij hoeft maar 4/5 jaar mee te gaan)
Het voordeel is wel dat dat model HDMI en component aansluitingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

floduR schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:03:
[...]

Heb ik ook naar gezocht, maar kon niks vinden. Maar volgens mij is het discutabel welke beter beeld geeft, omdat de 9520 PixelPlus II heeft en 9551 de voorloper daarvan. Verder vrijwel hetzelfde. Dat nieuwe model komt op mij een beetje over als de 8-10 mpix op een 1/2,5" sensor bij fotografie, een beetje geforceerd HD doorvoeren, terwijl de kwaliteit er helemaal niet beter op wordt. HD gebruik ik voorlopig niet en op zo'n 'kleine' tv maakt het ook niet zoveel. (als ik het wel ga gebruiken, koop ik wel weer een nieuwe tv, hij hoeft maar 4/5 jaar mee te gaan)
Het voordeel is wel dat dat model HDMI en component aansluitingen heeft.
Dit hele topic gaat er over. Heb de afgelopen jaren (vraag me niet waarom) 2 tv's uit 86xx serie gehad, en de 9551 geeft toch wel een veel beter beeld. Vooral wanneer je veel gedownload materiaal kijkt vind ik het een sterke verbetering. Mijn pc staat via DVI > HDMI op de TV aangesloten en dat geeft toch een behoorlijk beter beeld dan via s-video. Pixelplus vind ik alleen bij analoog beeld een verbetering, bij een digitale bron heb je er vrij weinig aan.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:21

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

floduR schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:26:

Doelen/ setting:
[list]
• Casema digitale televisie
Redelijk snel zappen (..) stel ik wel op prijs,
De zapsnelheid hangt dan toch van je decorder af, niet van de tv? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:08
floduR schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:53:

Redelijk snel zappen en andere gebruiksgemakken (eenvoudig naar zenders boven de 9 springen b.v. en veel instelmogelijkheden) stel ik wel op prijs

Meer tips?
Gezien je het voor digitale TV van Casema gaat gebruiken is het snelle zappen van de TV zelf van weinig belang. Dit is immers alleen voor analoog en jij moet straks gaan zappen met een settop box (en die zijn per definitie traag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00

dodo79

witte dikke tonnie

Pinin schreef op maandag 04 juni 2007 @ 00:07:
...........
CD-spelers zijn van sony en jvc zeer slecht
Videorecorders zijn van philips drama.
enz.
dat klinkt zeer bekend idd, en daar wil ik even bijvoegen dat de crt's van jvc ook om te janken zijn.
Hoeveel keer ik die al niet vervangen heb....

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
Gizz schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:13:
De zapsnelheid hangt dan toch van je decorder af, niet van de tv? :P
sverzijl schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:15:
Gezien je het voor digitale TV van Casema gaat gebruiken is het snelle zappen van de TV zelf van weinig belang. Dit is immers alleen voor analoog en jij moet straks gaan zappen met een settop box (en die zijn per definitie traag)
Klopt inderdaad... even geen rekening mee gehouden en ze zijn inderdaad traag helaas...
Famoso schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:09:
Dit hele topic gaat er over. Heb de afgelopen jaren (vraag me niet waarom) 2 tv's uit 86xx serie gehad, en de 9551 geeft toch wel een veel beter beeld. Vooral wanneer je veel gedownload materiaal kijkt vind ik het een sterke verbetering. Mijn pc staat via DVI > HDMI op de TV aangesloten en dat geeft toch een behoorlijk beter beeld dan via s-video. Pixelplus vind ik alleen bij analoog beeld een verbetering, bij een digitale bron heb je er vrij weinig aan.
Behoorlijk topic, had het al gezien ja, maar hij wordt momenteel niet erg meer verkocht, alleen de 32'' variant. Ik zou het liefst toch 28'' willen, wat minder kolossaal en ziet toch relatief dicht bij de tv. (bovendien begint m'n vriendin dan te flippen ;) "Nog groter... ja doei!!")

Opzich ligt de 28pw9551 nieuw nog binnen m'n budget, maar waar kun je ze nog kopen? Ik ben al bij heel wat winkels geweest in Utrecht.

Edit:
Een component aansluiting zou ik graag willen overigens, mijn videokaart ondersteunt het en ik geloof best dat het beter is dan s-video.

[ Voor 4% gewijzigd door floduR op 04-06-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

floduR schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:28:
[...]

[...]

Klopt inderdaad... even geen rekening mee gehouden en ze zijn inderdaad traag helaas...

[...]

Opzich ligt de 28pw9551 nieuw nog binnen m'n budget, maar waar kun je ze nog kopen? Ik ben al bij heel wat winkels geweest in Utrecht.
Het is niet in Utrecht, maar de Saturn op Zuidplein in Rotterdam heeft hem nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:09

orf

Over je budget: Ik kocht voor €555 bij de Mediamarkt een Samsung 32" LCD.
Prima TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
orf schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:34:
Over je budget: Ik kocht voor €555 bij de Mediamarkt een Samsung 32" LCD.
Prima TV.
Er zijn zat LCD tv's onder de 500 euro... maar die zijn in kwaliteit nog lang niet vergelijkbaar met de crt's in die prijsklasse. (ik ben zelfs van mening dat lcd het, qua techniek, nooit redt om de kwaliteit van 'echte' crt's te benaderen, maar dat is een hele andere discussie, hier niet zo relevant.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
floduR schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:28:
[...]

[...]
Ik kwam hem tegen in Utrecht bij de Steenweg, ik was er niet eens naar opzoek, hij staat er voor 550 euro, maar daar kan meestal nog iets vanaf. Morgen ga ik er even langs, voor 500 euro neem ik 'm zo mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 22:28
Ik zag Panasonic ook al voorbij komen in dit topic. Ik heb niet zolang geleden ook een nieuwe tv gekocht met een toeter aan de achterkant (geen LCD of plasma dus) en heb ook express niet voor plasma of lcd gekozen, omdat de kwaliteit van conventionele tv's stukken beter was.

Volgens een collega moest ik toen maar eens naar Panasonic gaan kijken. Ik wilde eerst voor een Philips gaan, maar ben ik blij dat ik toch die Panasonic heb gekozen! Zwart is echt zwart en de kleuren zijn ook superhelder.

Ik heb de TX-28PX10 (zonder meubel):

Afbeeldingslocatie: http://webshop.panasonic.nl/contents/media/TX-28PX10b.jpg

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

blijf van die JVC tv`s af dat binnen werk komt van vestel of beko af en dat zijn zeg maar niet de beste producenten ( lees bagger).

wij hebben zelf zo`n philips 32pw95xx thuis staan en hij bevalt super mooi beeld zapt snel leuke extra ingangsmogenlijkheden.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:02

Gorefest

serial killer.

JVC krijg je spijt van (Jammer Van de Centen)

Hebben onzettend last van een brommend geluid.
Zou toch eens op zoek gaan naar die philips 9551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:31

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb zelf de 32PW9520. Grotere broertje van de 28PW9520 dus. En het beeld is echt superieur aan de andere schermen die ik heb gezien. JVC vond ik troep in vergelijking met dit beeld en toen we deze kochten 1,5jaar terug waren er niet echt meer betere CRT TV's nieuw verkrijgbaar. De 9551 kwam er later bij, maar die is dus alleen 'beter' in het opzicht dat die HD ondersteund, maar dan ben je dus wel PixelPlus2 kwijt en ook DNM. Juist de PixelPlus2 met Digital Natural Motion voegt veel toe, wanneer we deze tv gaan vervangen over paar jaar, wil ik ook zeker weer een TV met zo'n functie ingebouwd. Dat zie je nu ook terugkomen in steeds meer TFT's dat noemen ze daar 100Hz of 120Hz TFT's.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
Het is al even geleden (ben even naar Turkije geweest), maar ik heb de 28pw9551 gekocht in Utrecht. Hij ging uit het assortiment en ze hadden alleen nog het showmodel, die mocht ik meenemen met een flinke korting :)

Voor een kleine meerprijs kreeg ik er 5 jaar on-site garantie bij (geen eigen risico en voorrijdkosten). Totaal voor 550 euro.

Ondertussen staat hij geinstalleerd en wel met digitale televisie en een dvi-hdmi kabel vanaf m'n computer. Het beeld is zeer goed, helder, mooi en scherp. Heel tevreden dus.
In de winkel verkochten ze zelf digitale televisie voor dezelfde prijs als bij casema zelf, maar dan met een (veel) snellere digitale ontvanger. Zappen gaat dus iets sneller dan standaard, ook mooi.

De lijnen waren nog niet helemaal recht en ik was ook niet erg succesvol in het rechmaken er van (is nu nog slechter, plus de kleuren zijn nu ook niet goed meer). Het valt onder garantie, volgens de winkel, ik moet zelf even contact opnemen met Philips. Maar even doen dus, dan is 'ie helemaal perfect :)

[ Voor 13% gewijzigd door floduR op 08-07-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

floduR schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:38:

De lijnen waren nog niet helemaal recht en ik was ook niet erg succesvol in het rechmaken er van (is nu nog slechter, plus de kleuren zijn nu ook niet goed meer). Het valt onder garantie, volgens de winkel, ik moet zelf even contact opnemen met Philips. Maar even doen dus, dan is 'ie helemaal perfect :)
Als je er zelf aan hebt zitten rommelen vraag ik me af of het onder de garantie valt :P Sowieso krijg je het bij een tv als deze nooit 100% goed.

Hier zijn mijn geometrysettings, misschien heb je er wat aan
7
11
29
24
27
34
24
21

42
28
37
21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Niet online
Famoso schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:51:
[...]

Als je er zelf aan hebt zitten rommelen vraag ik me af of het onder de garantie valt :P Sowieso krijg je het bij een tv als deze nooit 100% goed.

Hier zijn mijn geometrysettings, misschien heb je er wat aan

[...]
Ik heb niet echt zitten rommelen, want ik deinste al terug van de grote hoeveelheid opties en cijfertjes. Maar ik heb em wel per ongeluk gereset, omdat ik in plaats van op 'menu'-knop, op de ' i '-knop drukte. (of andersom, in ieder geval ga je met de ene knop het service menu in en met de andere reset de boel)

Dus in feite staat alles nu op factory default... en ik weet van niks O-)

Ik kan wel zelf dingen gaan uitzoeken, er staat genoeg over op internet, alleen las ik ook vaak dat een monteur het toch altijd beter kan en het hoort bij de service... dus waarom niet.

Ondertussen heb ik al gebeld en ze waren het ermee eens dat er een monteur langs moest komen, ze bellen me binnenkort voor een afspraak.
Pagina: 1