[Windows Xp] Vensters vastzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-03 21:35
Wie weet hoe ik er kan voor zorgen dat een venster niet meer kan worden verschoven?
Ik heb me al suf gezocht op google en tweakers maar kan er niets over vinden.
Ik ben dus op zoek naar een tool dat een bestaand programmavenster kan locken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb geen idee wat je precies bedoelt...
je wil een window op een vaste positie op je scherm houden, en dat ie altijd focus heeft (stay in foreground)?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zerora

Ik Henk 'm!

Volgens mij bestaat zoiets niet.
Of je moet gaan kloten met het Windows Register. Ik heb geen idee.
Ook niet waarom je zoiets zou willen. :S

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Enige wat ik kan bedenken is maximaliseren, maar dan heb je niet dan een venster een deel van je scherm vult en daar blijft staan waar je niet mee kan schuiven. Lijkt mij verders toch de enige oplossing, tenzij het scherm niet te maximaliseren is. Dan heb je pech als zo'n tooltje niet bestaat.

Commandline FTW

• pazzje
Het probleem is namelijk het volgende. Ik heb een mp3 server gebouwd op basis van winamp.
Hier log ik op in met vnc. Ik krijg dan een beeldvullend venster van winamp (met speellijst, libary enz.)
Op het moment dat ik de volume wil verhogen of verlagen, moet ik met de muis een slider naar links of recht bewegen. Zit ik er iets langs dan sleep ik het hele venster naar links of rechts wat erg irritant is daar het gedeeltelijk van mijn scherm verdwijnt.
Hoe kan ik dit nu verkomen?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:26
Ik zou zelf liever voor 'n 'echte' oplossing kiezen zoals bijv. Foobar met foo_http_writer of foo_httpserver plugin, wellicht is er ook iets soortgelijks voor winamp waardoor je VNC gewoon kunt elimineren - moet je wel zelf willen natuurlijk.

edit:
Een link die ik net tegen kwam: http://www.promixis.com/d...p?section=netremoteconfig , misschien ook interessant ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Leftblank op 04-06-2007 16:08 ]

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

pazzje, jij wilt dus vanuit vnc je volume van Winamp aanpassen? Al eens gedacht aan keyboard shortcuts? Als Winamp focus heeft (main window), kan je met de pijltjes toetsen (omhoog/omlaag) het volume aanpassen. Of gebruik je scrollwieltje. Zo moeilijk terwijl het zo makkelijk kan. Je kan winamp trouwens ook docken. Staat hij als een soort van toolbar bovenaan of onderaan op je scherm, alle andere vensters komen daar onder te staan. Als je bekent bent met Winbar of Statbar, dat idee is het.

Commandline FTW

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Sowieso lijkt VNC me niet erg handig. RDP is veel sneller.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar wat lastiger om in te stellen, bovendien lock je dan de console sessie, en krijg je bij het terug via de console inloggen kans op hiccups in je geluid omdat de driver een korte reset kan doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zerora

Ik Henk 'm!

Hero Of Time schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:29:
Je kan winamp trouwens ook docken. Staat hij als een soort van toolbar bovenaan of onderaan op je scherm, alle andere vensters komen daar onder te staan.
Ik heb net ff geprobeerd. Dock waarde op 500 pixels gezet. Nou je kan echt moeilijk een window verkeerd slepen op die manier. Moest mn muis half over mn scherm heen trekken voordat het venster pas mee kwam. Probeer het eens ;)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dus, gewenste effect? Dan zijn we klaar denk ik. TS is happy, hij kan doen wat hij nu wil.

Commandline FTW

• pazzje
Zerora schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:08:
[...]

Ik heb net ff geprobeerd. Dock waarde op 500 pixels gezet. Nou je kan echt moeilijk een window verkeerd slepen op die manier. Moest mn muis half over mn scherm heen trekken voordat het venster pas mee kwam. Probeer het eens ;)
Ik heb de waarde op 500 gezet en het werkt. Ik kan het venster nu niet meer per ongeluk verslepen.
Ongeloofelijk dat het zo simpel kan zijn. Ik heb me namelijk suf gezocht op internet en forums naar tools om vensters te locken.

Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden. Bedankt allemaal voor jullie hulp.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
VNC enterprise installeren. daarmee kun je je dekstop resizen naar een bepaade grootte.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

shoarmaboer21 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 21:20:
VNC enterprise installeren. daarmee kun je je dekstop resizen naar een bepaade grootte.
Dan heb je alsnog dat je het venster waar je in wilt werken (dit geval Winamp volume aanpassen) kan verplaatsen.

Commandline FTW

Pagina: 1