[HTPC] kast met max hoogte van 14,5 CM

Pagina: 1
Acties:
  • 1.677 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-01 08:50
Allen,

Aangezien mijn systeem die op zolder staat, amper meer gebruik na aanschaf van een laptop vorige jaar, wil ik er toch weer eens wat mee doen. Ik zat er aan te denken om weer een aantal games te spelen/ HTDV films/series te bekijken en Mp3 muziek te beluisteren. Ik wil dus de hardware om zetten naar een HTPC kast voor in de huiskamer (ik wil nameijk geen lelijke behuizing in me woonkamer hebben) Echter mag de kast een maximale hoogte hebben van 14,5 CM, hij moet namelijk passen in de Ikea kast.

Nu heb ik al veel gezocht maar ben maar op 1 kast gestuit die aan mijn eisen voldoet:

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/32815.jpg

Point of View kast @ Salland automatisering voor 31 euro

Aangezien dit de enige kast die ik heb gevonden met deze hoogte, vroeg ik me af of er iemand weet waar ik dit soort andere HPTC kasten kan kopen. (dus verschillende kasten met een hoogte van 14,5 CM

De volgende hardware heb ik in bezit:
-AMD Athlon 3000+ met Zalman cooler
1024 MB DDR TWINMOS geheugen
Geforce 6800 GT Met Zalman cooler erop
350 watt voeding
Asus moederbord
120GB SATA

[ Voor 4% gewijzigd door Possible op 03-06-2007 20:34 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:57
Ik snap de vraag niet... je geeft aan dat je die kast gevonden hebt bij salland automatisering en vervolgens vraag je waar je die kan kopen?

• Possible
Ik bedoel of iemand mischien weet waar ik andere htpc kasten kan vinden met een maximale hoogte van 14,5 cm (die point of view kast was de enige namelijk met deze hoogte, en vind het design niet zo heel mooi :) )

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-01 09:36
Deze kan je gewoon bij Salland bestellen, komen iets van 7.95 euro verzendskosten overheen.
En je krijgt hem thuis gestuurd.

Het is gewoon even een account op Salland aanmaken en bestellen, geld overmaken en ze sturen hem op zodra die bij hun binnen is.

En als je een hoger budget hebt, zou je ook kunnen kijken naar een Silverstone kast.

Richard

• Possible
richardboer schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:34:
Deze kan je gewoon bij Salland bestellen, komen iets van 7.95 euro verzendskosten overheen.
En je krijgt hem thuis gestuurd.

Het is gewoon even een account op Salland aanmaken en bestellen, geld overmaken en ze sturen hem op zodra die bij hun binnen is.

En als je een hoger budget hebt, zou je ook kunnen kijken naar een Silverstone kast.
Ja precies.. Alleen die Siverstone kasten zijn NET te groot waardoor ze niet onder het meubel kunnen staan... Ik heb overal gezocht voor andere htpc kasten, maar deze point of view kast was de enige met deze hoogte.

Verwijderd

Wellicht dat de Zalman HD135 iets voor je is! Klik

De kast is trouwens wel aan de prijs. Pricewatch

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 20:48 ]

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06-2025
Wat dacht je dan van:
Antec Behuizing Fusion Zwart, Zilver, 430 Watt, 2 X 120 mm of
Cooler Master Behuizing Cavalier 4 Zilver

zomaar 2 voorbeelden, niet echt in dezelfde prijsklasse ofzo, maar wel een stuk mooier naar mijn mening.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 22:28
Coolermaster CM-MEDIA 260

Slechts 9CM, ook bij Salland verkrijgbaar

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-01 19:54
Kijk eens naar de HFX Classic. Mooi design, stiller dan stil en 14,5 cm hoog.

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Ik heb die Point of View M-Station behuizing op de gok meebesteld met wat andere hardware bij Salland. Er waren nog nergens reviews te vinden, maar voor die drie tientjes hoef je het niet te laten en kan je het altijd weer verkopen/weggooien/recyclen voor onderdelen. Even wat kenmerken ervan op een rijtje:
  • Flinterdun plaatstaal, kan ook niet anders voor 30 euro, maar daardoor ook erg lichtgewicht.
  • Er staat dat ie 43 cm (normale hifi) breed is, maar dat is dus simpelweg niet zo. Ik heb h'm niet bij de hand, maar de Asus A8N-E is 30.5 cm en zat aan beide zijkanten tegen de 12cm casefans aan: 30.5 + 3.0 + 3.0 = 36.5. Dit is echt oerstom |:(
  • Voorkantje erg plastic-achtig en niet zonder gereedschap (punttang om plastic splitpennen samen te knijpen) los te krijgen. Erg vaak moet je dat ook niet doen.
  • Verder wel slim, thumbscrews voor de panelen natuurlijk, genoeg handige plaatsen voor fans, HDD, twee ODD's en een cardreader.
Kortom geen wonder dat er maar één leverancier deze prut levert :) Alleen doen als de hoogte-eis belangrijk is en/of je een heel krap budget hebt. Ooit zet ik dit nog wel in een Productsurvey met foto's.

This can no longer be ignored.

• Distael
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06-2025
Van Silverstone zijn er ook kasten die eronder passen hoor: de LC02 en LC04 passen ook.

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Antec Fusion is 14cm hoog, deze ga ik hoogstwaarschijnlijk kopen voor mijn 2e mediacenter.

Linkje naar Antec

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Verwijderd

Erik Jan schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 02:29:
Ik heb die Point of View M-Station behuizing op de gok meebesteld met wat andere hardware bij Salland. Er waren nog nergens reviews te vinden, maar voor die drie tientjes hoef je het niet te laten en kan je het altijd weer verkopen/weggooien/recyclen voor onderdelen. Even wat kenmerken ervan op een rijtje:
  • Flinterdun plaatstaal, kan ook niet anders voor 30 euro, maar daardoor ook erg lichtgewicht.
  • Er staat dat ie 43 cm (normale hifi) breed is, maar dat is dus simpelweg niet zo. Ik heb h'm niet bij de hand, maar de Asus A8N-E is 30.5 cm en zat aan beide zijkanten tegen de 12cm casefans aan: 30.5 + 3.0 + 3.0 = 36.5. Dit is echt oerstom |:(
  • Voorkantje erg plastic-achtig en niet zonder gereedschap (punttang om plastic splitpennen samen te knijpen) los te krijgen. Erg vaak moet je dat ook niet doen.
  • Verder wel slim, thumbscrews voor de panelen natuurlijk, genoeg handige plaatsen voor fans, HDD, twee ODD's en een cardreader.
Kortom geen wonder dat er maar één leverancier deze prut levert :) Alleen doen als de hoogte-eis belangrijk is en/of je een heel krap budget hebt. Ooit zet ik dit nog wel in een Productsurvey met foto's.
Zou je aub wat foto's van de binnekant van de kast kunnen maken? ik zit er namelijk aan te denken deze kast te kopen nu de greenpower gl 1c nergens meer te verkrijgen is.

alvast bedankt

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Bedankt man, dat geeft me een goed indruk van de binnenkant, is het trouwens wel gezond voor de voeding met de fan gelijk op de klep? gaat ie daardoor niet meer geluid produceren?

en past er een nvidia 8800 in deze kast?

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

dat is een goede vraag en ik zoue r ook wel graag een antwoord op willen.

Past er een 8800gts in?

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Strike_2
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-01 21:47
De kast zelf is niet mooi, maar ik begin er wel een beetje gecharmeerd van te geraken.

- Kasten met fans van 80mm of meer kosten meestal ook EUR 150 of meer. (SS LC16, bijv.)
- Niet veel kasten kunnen een vol ATC mobo + PSU kwijt.
- Met enig geluk kan ik in die 2d DVD drive een ZM-2HC2 kwijt voor een erg stille harddisk.

Het flinterdunne plaatstaal is natuurlijk ook 'bij te werken' met akoestische matten aan de binnenkant.
Die plastic pinnen zijn helaas een standaard in cases van <100EUR

Ik heb zelf een Coolsemaster Cavalier 4 en de (350W) voeding heeft het na 3 maanden begeven.
Omdat die voeding een speciaal maatje heeft, kun je geen normale voeding in de kast plaatsen,
zonder er een dremel op los te laten.

P.S.
Er staat trouwens ook een review op T.net:
http://tweakers.net/productreview/5919

Over de 'voorkant':
De hendel druk je in, en dan trek je naar je toe.
Dan "plopt" het hele frontpanel eraf.
(Mannen en handboeken ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Strike_2 op 02-01-2008 10:00 ]

Verwijderd

Erik Jan schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 02:29:
Ik heb hem ook, maar de kast is dus zoals de beschrijving op verschillende sites zegt: 44 cm DIEP en inderdaad 37 cm BREED je hebt de maten waarschijnlijk omgewisseld :)

Verder is het een zeer mooie kast voor de prijs, stuk beter als ik had verwacht ben er blij mee!

Verwijderd

Ik heb zelf de Ahanix MCE301 (302 heeft dezelfde hoogte).
Deze is 105mm hoog en is een retestrak design.

link: http://ahanix.com/products/mce/

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hiper heeft ook mooie lage HTPC cases.

Verwijderd

Ideaal die lage kasten!.... ik heb er zelf ook eentje, het is altijd weer grappig als mensen vragen: "Waar staat je computerkast" als ik vervolgens wijs naar de zwarte silverstone die netjes tussen de kolom van mijn versterker, cd spelers en frontspeaker :)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik heb de Ahanix D-Vine 5, precies 14,5 cm hoog. Heb ook een Ikea kast en hij past. Ook even breed als HiFi apparatuur trouwens, staat mooi bij een zilvergrijze versterker :)

[ Voor 25% gewijzigd door rb338 op 07-02-2008 15:40 ]

Pagina: 1