Toshiba Tencra 8200 beeldscherm problemen

Pagina: 1
Acties:

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik heb een tweedehands Toshiba Tectra 8200 Laptop gekocht, maar loop nog tegen een paar problemen aan.
Ten eerste valt het me op dat de monitor erg zwak licht geeft, wanneer ik op Accuspanning draai.
Dit is zo zwak, dat het binnenshuis overdag niet zichtbaar is op het scherm.
Nu heb ik het bekeken in de BIOS, maar daar is geen onderscheid te maken tussen "Brightness" bij accuspanning en netspanning.

Omdat ik zelf al wat ben wezen speuren op internet, liep ik tegen een linux patch aan die het mogelijk maakte, de lichtsterkte (brightness... Wat is een mooie Nederlandse vertaling hiervoor? :)) via het toetsenbord te regelen. Nu draai ik onder WinXPpro en kan nergens een oplossing vinden voor dit probleem.

Een probleem, wat zich nu ook steeds meer openbaart, is dat het scherm op netspanning ook enige flikkeringen vertoont, die heviger worden naarmate ik mijn beeldscherm meer belast door te scrollen door "zwaardere" pagina's.
Bij het terugzetten op accuspanning, door de voeding dus te verwijderen, is dit probleem abrupt verdwenen.
Zit hier mogelijk een overeenkomstig probleem in?

PS...
Ik kan helemaal geen download sectie vinden bij Toshiba voor deze patches, klopt dat??

[ Voor 0% gewijzigd door Fantomaz op 03-06-2007 20:13 . Reden: typefoutje ]