winXP start niet door van D schijf, oplossing gezocht

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:38
Ik had een winXP pc met drie partities: C: systeem partitie, verder leeg, D: opstarten (installatie winXP) en E: een gewone (leeg)
Nu heb ik geprobeerd de ruimte van c en e samen te voegen.
Dit heeft ertoe geleid dat de pc blijft hangen bij het blauwe windowsscherm met het vlaggetje en niet verder meer doorstart.
Nu heb ik allereerst geprobeert bootfix toe te passen, zowel op de c als op de d partitie. Heeft niet geholpen.
Daarna heb ik windows opnieuw geinstalleerd, zonder te formatteren.
De nieuwe installatie is op de c: schijf gezet en werkt, maar op de d: schijf staat de oude installatie nog en de bestanden en instellingen. (die ik liever niet kwijt raak, want niet mijn systeem)

Hoe kan ik nu de D: schijf repareren? Dus eigenlijk de systeembestanden op de D: schijf zetten en zorgen dat C: niet langer systeempartitie is zodat de pc vanaf de D: schijf opstart (of zichzelf automatisch hernoemt naar C:)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-- UPDATE -----

Heb ondertussen alleen nog maar C: schijf, D: is verwijderd. Maar de pc start nog steeds niet door

Als ik via de recovery console van de XP CD opstart (en R kies) kom ik bij een opdrachtprompt.
D.m.v. dir zie ik dat alle bestanden gewoon nog op de schijf staan, maar er wordt niet doorgestart.

Ik heb vanaf de prompt gedaan:
bootcfg /rebuild
daarna /fastdetect om een nieuwe boot.ini te maken.
Dit gebeurt ook want daar krijg ik een melding van.

Helpt niet

Heb ook gedaan:
fixboot C:
fixmbr C:

Helpt ook niet

Heb ook gedaan
CHKDSK /R
en daarna Fixboot C:\

Heeft ook niet geholpen.

Ik ben een beetje uit de mogelijkheden. Is er nu geen manier om die schijf door te laten starten?

[ Voor 31% gewijzigd door miles op 06-06-2007 16:55 ]