Toon posts:

Probleem Maxtor Diamondmax Plus 9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hdd's:

- maxtor diamondmax 9 200gb sata-1 (gemaakt nov '04)
- maxtor diamondmax 10 250gb sata-1 (gemaakt jun '05)
- maxtor diamondmax 10 300gb sata-1 (gemaakt nov '05 )

Moederbord: Asus A8N Sli Deluxe (nforce4)

Ik heb al heel lang dat mijn computer bij opstarten mijn Diamondmax 9 (bootdisk met windows) niet ziet. Ook als ik naar de bios ga ziet hij de betreffende harde schijf niet. Ik restart de pc en soms ziet hij de opstart-hdd wel, en soms niet.

De andere hdd's ziet hij wel altijd (diamondmax 10 hdd's). Ik heb dit probleem al heel lang en na een bios-update van mijn moederbord is het erger geworden. Ik heb al kabels verwisseld, maar dit helpt ook niet.

Betreft het hier een compatibiliteitsprobleem van mijn moederbord (Asus A8N Sli Deluxe) met mijn DM9 hdd? Of is het wat anders? Heb overal op internet gezocht. Wie kan me helpen?

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik denk dat het komt omdat veel Maxtor's problemen hebben met nforce chipsets.

Verder zijn het erg goeie schijven hoor maar i.c.m. nforce werkt het slecht, Dit ligt aan nforce helaas.

Ook firmware of andere BIOS updates werkt niet, hoor ik van vele andere.

Ik zou als ik jou was een Asus P5W-DH of P5B Deluxe mobo erin hangen met intel chipset, Dat loopt als een tiet en je hebt dan gelijk een goed mobo in huis.

[ Voor 38% gewijzigd door crack_en_hack op 03-06-2007 18:05 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik denk dat je voeding ontoereikend is waardoor je schijven simpelweg niet altijd opspinnen. Welke voeding heb je?

Verwijderd

crack_en_hack schreef op zondag 03 juni 2007 @ 18:02:
Ik denk dat het komt omdat veel Maxtor's problemen hebben met nforce chipsets.

Verder zijn het erg goeie schijven hoor maar i.c.m. nforce werkt het slecht, Dit ligt aan nforce helaas.

Ook firmware of andere BIOS updates werkt niet, hoor ik van vele andere.

Ik zou als ik jou was een Asus P5W-DH of P5B Deluxe mobo erin hangen met intel chipset, Dat loopt als een tiet en je hebt dan gelijk een goed mobo in huis.
Dan moet hij ook nieuwe CPU + mem hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 03 juni 2007 @ 18:04:
Ik denk dat je voeding ontoereikend is waardoor je schijven simpelweg niet altijd opspinnen. Welke voeding heb je?
Ik heb 400 Watt aan voeding, maar het is wel vreemd dat het altijd die ene schijf is die problemen heeft en die andere 2 niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 18:15 ]