Toon posts:

HTPC/GAME systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laaste pc heb ik 4 jaar geleden gekocht. Dat was een 2600+amd. Hij doet het nog steeds maar ik heb eindelijk genoeg geld om iets fatsoenlijk te bouwen die ook weer een paar mee moet gaan en een beetje gereed is voor de toekomst. Dus ik dacht ik bouw een HTPC/GAME systeem. Hij moet de volgende dingen kunnen doen:

-720p/1080i/1080p films te kijken
-divx, xvid, mpeg2, mpeg4, mp3 en alle andere formaten
-nieuwste game op hoge resolutie spelen
-ooit als de prijzen zakken een blueray of hd brander inzetten
-opnemen van tv
-internetten, online games, msn etc. etc
-en alle andere mogelijkheden

Ik wil htpc aansluiten via coax op receiver en via dvi-hdmi op Full HD tv.

Config:
-6700 boxed
-2gb 800mhz geheugen
-8800gts 320mb
-P5B-VM mobo (vanwege digitale coax uitgang)
-500gb harddisk
-mce remote
-mce toetsenbord
-tv kaart
-OrigenAE H7 Media Center behuizing

Mijn vragen:
1)Is deze configuratie ideaal voor de bovengenoemde toepassingen?
2)Op alle HTPC posts zegt iedereen dat een 8500 kaart beter geschikt is voor HD dan een 8800gts, hoe komt dat?Ze hebben het over h.264
3)Voor 1080p/gamen is 8800gts toch een goede keuze?
4)Als ik straks mce 2005 heb geinstalleerd kan ik toch ook gewoon games installeren en spelen?
5)Wat voor software heb ik nodig om ervoor te zorgen dat gewone divx video's geupscaled worden naar 1080i/p?
6)Upscaled de 8800gts ook? Doet ie dat via Faroudja?

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

2)8500 heeft hardwarematige versnelling, 8800 niet (iets met dat 8800-kaarten toch alleen in snelle pc's worden geplaatst, is het niet perse nodig, dat trekt de processor wel)
3)Prima keuze, lijkt me.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
5)Wat voor software heb ik nodig om ervoor te zorgen dat gewone divx video's geupscaled worden naar 1080i/p?
Waarom zou je daar software voor nodig hebben ? Een DivX filmpje wordt toch niet beter dan het orgineel dus je kan het gewoon full screen afspelen op de TV met welk proggie dan ook.

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-01 15:26
E6700 vervangen door E6600 en van het geld wat je overhoud een 2900XT kopen ipv een GTS. De XT heeft namelijk HDMI support en dat is zeer handig in een HTCP. Én je kan er lekker mee gamen natuurlijk ;). Bij hoge reso's komt de XT ook goed van pas.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:45
Mag ik vragen wat dit met Audio en Hifi te maken heeft? Dit moet denk ik in Videoplanken & Beeldkanonnen.

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 21:54
En geluidskaart? Niet belangrijk bij htpc?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
rusman schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:10:
En geluidskaart? Niet belangrijk bij htpc?
Ja en nee. De geluidskaart in deze HTPC zit ten eerste onboard en het geluid wordt digitaal verzonden naar de receiver met D/A omzetters. Je zou in eerste instantie dus denken dat je PC weinig tot geen invloed heeft op het geluid. Windows kan echter een hoop aan het geluid verpesten, digitaal of analoog, dat maakt niks uit. M.a.w: de keuze van geluidsoverdracht is goed, maar besteedt veel aandacht aan de software en instellingen!

Dan houdt het hoofstuk geluid hier eigenlijk al op, tenzij iemand wil en kan uileggen hoe Ironmikey er voor kan zorgen dat Windows zich zo weinig mogelijk met het geluid bezig houdt. Er bestaan vast wel wat ''audiofiele'' programma's?

Even over de hardware...

Ik heb precies een week geleden mijn zus op bezoek gehad, die eigenlijk met de bedoeling kwam om mij mee te nemen naar verschillende winkels om een laptop uit te zoeken. Nadat ik heb uitgelegd dat ze haar werk voor 80% thuis uitvoert en dat er voor die overige 20% vast wel wat te regelen valt, heeft ze toch voor een deskop PC gekozen. Het budget was 800 Euro, daar moest ook een scherm bij komen.

Doel: Internetten, Office, MSN, muziek, film.

Tussen de tijd (12:00) dat mijn zus en ik de hardware besproken en de tijd dat de computer stond te schitteren op de eettafel (16:00), zijn we naar pc winkels geweest om te vergelijken, hebben we compontenen uitgezocht en heb ik de computer gebouwd, met de volgende configutatie: Intel Pentium D 3.00 GHz, 2GB DDR2 Corsair, 250GB Western Digital, GeForce 7600GS 512MB, met een Mirai 19'' breedbeeld TFT.

High-def? Geen probleem :) Zelfs op 1080p nog prima! Niks op aan te merken.
Jouw systeem loopt sneller, wat voor problemen verwacht je met HD?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
post hoort hier niet. Maar desondanks thnx voor reacties.
Ik heb gehoort dat sommige 1080p films soms 40-50gb s bandbreedte nodig hebben. Dit kan volgens mij alleen de 8800 kaarten aan. Maar dit is van horen zeggen.
OK divx, xvid kan dus niet upscaled worden maar als ik een DVD afspeel kan dat dan wel (software /hardware) matig upscaled worden?
PS3 kan het ook volgens website hdtv met de laatste firmware.
Het geluid ben ik minder bangv oor omdat ik een goeie receiver hebt(MarantzSR 5001). Ook al verkloot windows het geluid kan die versterker toch nog iets van maken, maar liefst heb ik dat het geluid onverstoord doorgezonden wordt zoals hierboven vermeld.

Verwijderd

8800GTS is niet voldoende om met stabiele goede framerates op 1080p te gamen ;)

Een Asus P5B Deluxe heeft standaard op het mobo optisch en coaxiaal uit :)

Upscalen zul je zelf moeten doen mbv bijv ffdshow.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 13:57 ]

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Hoe doe je dat dan met fddshow upscalen naar 720p of 1080i.?

Verwijderd

ikweetniks schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:00:
Hoe doe je dat dan met fddshow upscalen naar 720p of 1080i.?
www.google.com

En als je beetje in de settings van ffdshow rondkijkt kom je er vast uit.

Upscalen naar 1080i gaat niet lukken, maar dan scale je naar 1080p en maakt je videokaart er wel 1080i van als je het naar je tv stuurt.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 16:26
Dit hoort niet in Audio en Hifi. Daarnaast is een woord als 'HULP' in de topictitle erg fout, helemaal als het in hoofdletters staat (schreeuwen heet dat).

Ik move 'm naar CSL en pas de topictitle aan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1