Computer overleden?

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-02 20:17
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb mijn hardeware verplaatst naar een nieuwe kast. Alles zit goed aangesloten, maar als ik me pc aan wil zetten draait mijn CPU koeler een kwart rondje, en meer gebeurt er niet, op 1 fan in me voeding na die wel door blijft draaien. Er brand 1 lampje gewoon op me mobo, die altijd brand als er spanning op het moederbord staan. Voor zover ik zie zijn alle kabels goed aangesloten. Mijn hardware:

Asus A8N-SLI Premium mobo
AMD Athlon 3800 X2
2 x Asus 7900GT TOP in SLI
250 Maxtor HDD
2 Gb DDR PC3200
580 WATT Hyper voeding

(omdat dit topic gesloten was in Complete systemen omdat hij verkeerd stond hoop ik dat ik nu goed zit).

Heb ook de hangen en opstartproblemen troubleshooter doorgekeken maar kan er niks over mijn probleem vinden.

In vorige topice werd er ook iets over kortsluiting zegt: Kan het zijn dat lampjes enzo op het mobo nog branden als het mobo kortsluiting heeft gehad?

@ Pieterveenstra:
Heb idd 3 van die spacers gewoon in me kast gedaan, en 3 overige bevestigingspunten gingen direct op de backplate (die waren op dezelfde hoogte heb er een foto van gevonden http://www.aerocool.us/p-...ne/aeroengine%20cable.htm en dan die uitstekende dingen op de backplate)

[ Voor 13% gewijzigd door Jeroen797 op 03-06-2007 17:23 ]

Verwijderd

heb je alle afstands busjes wel goed zitten?

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/uploads/2_1163595353.jpg

Verwijderd

Ja, heb je de afstandsbusjes tussen de achterplaat en je mobo in gebruikt ? (van die gele schroefjes/dingen) Zoniet, dan is het mogelijk dat er iets kortsluiting maakt. Controleer of je alles goed hebt aangesloten. Probeer anders je pc zo kaal mogelijk te starten, dus met 1 videokaart (probeer alle 2 even), 1 geheugen module, geen optische drives, hdd's etc.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:42

mux

99% efficient!

Klinkt als voedingsprobleem; zodra er stroom wordt getrokken valt-ie uit. Eigenlijk altijd als ik een probleem als dit hoor is het ofwel voeding, ofwel CPU. Multimeter uit de kast trekken en spanningen nakijken.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Start eerst maar eens zo kaal mogelijk op. Dus maar 1 GPU, 1 reepje RAM. Geen HDD en geen opticals. Doet ie het dan wel ga je weer dingen toevoegen.

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Mocht je de afstandsbusjes goed hebben zitten, en als de suggestie om zo kaal mogelijk op te starten ook niets heeft geholpen, kan je nog proberen om je hele systeem weer los te halen en even zolang op je bureau (bvb wel karton oid eronder ivm kortsluiting) of elders neer te leggen en opnieuw de kabels te verbinden, kijken of het dan wel werkt. Indien niet dan heb je ongetwijfeld iets gesloopt of is er in ieder geval iets kapot. Indien het dan werkt heb je dus iets bij de montage fout gedaan.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Verwijderd

ssj3gohan schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:23:
Klinkt als voedingsprobleem; zodra er stroom wordt getrokken valt-ie uit. Eigenlijk altijd als ik een probleem als dit hoor is het ofwel voeding, ofwel CPU. Multimeter uit de kast trekken en spanningen nakijken.
Het is haast nooit, of zelden de CPU die het laat afweten...

Het ligt eerder bij de afstandsbusjes denk ik, of iid de voeding

• Jeroen797
Ik heb nu mobo uit de kast gehaald, en op een stuk plastic op de grond gelegt met voeding eraan. Lampje op mobo gaat weer branden, maar er gebeurt niks als ik hem aanzet :s is dit mobo dood??

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Jeroen797 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:36:
Ik heb nu mobo uit de kast gehaald, en op een stuk plastic op de grond gelegt met voeding eraan. Lampje op mobo gaat weer branden, maar er gebeurt niks als ik hem aanzet :s is dit mobo dood??
PLastic is een goede geleider van zwakke stroompjes. Dus tenzij je hiermee een ESD zak bedoeld is het logisch dattie niks doet op de zak. Gewoon zo opje bureau is beter. Als je al niet wat hebt kapot gemaakt met dat plastic stuk.

• Jeroen797
Met plastic bedoelde k idd zo'n antistatisch zakje waarin het mobo zat toen ik hem kreeg. Er gebeurt gewoon niks op een cpu fan die een heel erg klein stukje draait.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit lijkt op een stekker die niet is aangesloten. Vierkant, zwart/geel bedraad.

Wat een vraag over een MB nu weer in OH doet terwijl dit eigenlijk in PMG hoort waar in de FAQ een groot deel is gewijd aan het oplossen van dit soort problemen is mijn niet duidelijk. De link staat nota bene in het slotje van je vorige topic.

ARME AOW’er

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

job

Begin als alle eerste met een kaal moederbord (dus zonder cpu, geheugen, vidkaart enz..).
Kaal moederbord hang je aan je voeding. Probeer je pc op te starten en kijk wat hij doet..
Begint hij te piepen, dan is het oke... je moederbord heeft namelijk geen cpu..
Na je cpu voeg je geheugen toe, booten.. dan moet die weer pieen.., daarna vidkaart, daarna hd's, daarna de rest.

Gaat je kale moederbord al niet piepen, dan is je moederbord bijna zeker het probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 03-06-2007 17:46 ]

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025

Het lijkt me sterk dat de CPU-fan uberhaupt op gang komt (voor enkele seconden) als de P4 stekker niet is aangesloten.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

• Jeroen797
Guardian Angel schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:45:
Wat een vraag over een MB nu weer in OH doet terwijl dit eigenlijk is PMG hoort waar in de FAQ een groot deel is gewijd aan het oplossen van dit soort problemen is mijn niet duidelijk. De link staat nota bene in het slotje van je vorige topic.
IK heb de FAQ gelezen, en niks hielp, eerst wist ik niet waaraan het lag, en daarnet kwam ik er pas achter dat het waarschijnlijk me mobo is.

Verwijderd

Heb je de 12 volt aansluitng (4 pins) achter de ps/2 (toetsenbord/muis aansluiting) ook aangesloten? Heb ook zoiets gelijks gehad met de Asus SLI Premium!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Thijs_O schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:47:

Het lijkt me sterk dat de CPU-fan uberhaupt op gang komt (voor enkele seconden) als de P4 stekker niet is aangesloten.
Elke pc die je aan zet zal een puls krijgen naar de cpu koeler. Puur om te kijken of er een fan aanwezig is. Daarna zal de fan op volle toeren draaien, totdat de bios geladen (Stukje Health management). Deze zal het toerental gaan verlagen, afhankelijk naar wat jij hebt ingesteld in je bios.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:42

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:27:
[...]

Het is haast nooit, of zelden de CPU die het laat afweten...

Het ligt eerder bij de afstandsbusjes denk ik, of iid de voeding
Ik ken teveel beunhazen die hun computer hadden overgezet en daarbij hun cpu die hadden gecrushd. Daarbij moet gezegd worden dat die dus geen IHS hadden ;-) Je moet een hele ernstige beunhaas zijn om een cpu met IHS te mollen :-)

• Jeroen797
@Chris81: Ik heb gewoon ook die 4 pins 12 volt stekker aangesloten.

Weet iemand nog iets, of moet ik dit bordje RMA doen(heb nog 23 dagen garantie)?

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 22:50
Controleer eens goed of je stekkertje van de aan/uit schakelaar wel goed aangesloten is.
Volgens mij heb ik dit ook weleens gehad en na omdraaien van dat stekkertje ging alles goed.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:38
cpu met IHS crushen doe je niet voordat je aardig wat eromheen gemold hebt, bovendien ben je dan geen beunhaas meer maar doelbewust sloper :+

• Jeroen797
Had net mobo op grond neergelegt met alleen voedingen + aan/uit schakelaar aangsloten. Heb dit tig keer nagekeken, maar er gebeurt de hele tijd niks.

• Laatst online: 26-11-2025
Ik zit even te denken, als je dual channel geheugen in de verkeerde set bankjes prikt en het mobo is daar niet blij mee, dan zou het een foutmelding moeten geven he?

[ Voor 92% gewijzigd door Message op 03-06-2007 21:11 ]

• Jeroen797
Ik zou het niet weten maar ik heb alles al geprobeert. 1 reepje, 2 reepjes in dual channel, 2 reepjes in singel channel maar niks werkt :S

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 11:05
Je hebt zeker geen 2e pc in de buurt waarvan je ff de voeding kunt lenen?
Ook al is die maar 200watt dan kun je nog wel kijken of het systeem aan gaat of niet (je moet wel die extra p4 stekker aansluiten, dus ik denk dat je dan wel een wat nieuwere voeding hebt ipv een 200watter ;) )

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Jij hebt zeker een Hiper Type R 580 voeding?
die heb ik namelijk zelf ook, en deze 24 pins voedingsconnector bestaat uit 2 delen !
een 20 pins, en een losse 4 pins. deze kan je aan elkaar klikken maar als je hem niet goed hebt zitten maken deze laatste 4 pinnen niet goed contact met het moederbord.
controleer even of je 20+4=24 pins connector op je moederbord dus goed vast zit ! :)
verder zit de P4 connector goed in de voeding gedrukt ? (en geschroeft)

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:45
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:51:
Jij hebt zeker een Hiper Type R 580 voeding?
die heb ik namelijk zelf ook, en deze 24 pins voedingsconnector bestaat uit 2 delen !
een 20 pins, en een losse 4 pins. deze kan je aan elkaar klikken maar als je hem niet goed hebt zitten maken deze laatste 4 pinnen niet goed contact met het moederbord.
controleer even of je 20+4=24 pins connector op je moederbord dus goed vast zit ! :)
verder zit de P4 connector goed in de voeding gedrukt ? (en geschroeft)
Anders moet je dat blokje van 4 pinnen weglaten wat bij de 24 pins hoort.

Ik heb dit probleem ook gehad in contact met een AB9 PRO + Enermax Liberty 500 watt. met alle 24 pins erop hele tijd pulsen en weer dood. Zonder dat blokje van 4 pinnen start hij in een keer door en retestabiel :?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Jeroen797
@ Klaasbram: Heb nog een 120 Watt voeding in een PII staan, maar deze heeft niet de goede connectors (een 20 pin`s, en nergens is zo`n 4 pins aansluiting te vinden), P heb net van de week me enige extra goede voeding verkocht :S

@bmwmaster: Ik heb idd die voeding en het klopt dat die 24 pins uit 2 gedeeltes bestaat. Deze heb ik goed aangesloten, maar er gebeurt nogsteeds bar weinig.

@FoutTM: Heb dat net geprobeert, maar er gebeurt gewoon hetzelfde :S.

Nog wat trouwens, in mijn voeding Hiper Type R 580, zitten 2 fan`s. 1 80mm en 1 120 mm. Als ik hem aan probeer te zetten, draait de 80 mm wel (gewoon het aantal toeren wat hij normaal ook doet, weet effe nie hoeveel), maar de 120 mm niet. Dit kan misschien omdat die 80 mm fan standaard nadat de pc uitgezet is nog 5 min doordraait. Draait hij daarom, of klopt er iets niet?

[ Voor 36% gewijzigd door Jeroen797 op 04-06-2007 08:38 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Haal de 4 polige eens van de 24 pins af en sluit dan alleen de 20-polige aan.

ARME AOW’er

• Jeroen797
@ Guardian Angel, heb ik gedaan, maar nog steeds hetzelfde.

Iemand anders nog iedeen? Anders ga ik zo maar RMA aanvragen.

• Jeroen797
Heb daarnet RMA aangevraagt. Ik laat wel effe van me horen als ik meer weet.

Bedankt iig allemaal
Pagina: 1