Toon posts:

[2003] VPN Lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb thuis een Windows 2003 server draaien, nu heb ik net de HowTo gevolgd om remote access enzo te configureren.

Zodra ik nu vanaf mn vriendin thuis verbinding maak, gaat hij wel gebruikersnaam en wachtwoord controleren, maar krijg ik daarna een foutmelding:

fout 721, de externe computer reageert niet

iemand een oplossing? :@

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-02 22:37
Heb je gecontroleerd of je firewall/router instellingen goed staan?
Windows VPN gebruikt zowel TCP als GRE poorten. Zorg dat alles goed geforward wordt naar je server.

Kijk ook eens in je server logs.

Infinitus est numerus stultorum

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-02 10:23
Lijkt erop dat je poorten idd niet goed staan. Je moet een router hebben die VPN passtrough support. Dit moet je aanzetten.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

move > WSS
Dit heeft niet zoveel met je client PC te maken namelijk :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SpeedTouch 570, zal eens door de instellingen spitten :)

Zie net dit in mn logboek staan :)

A certificate could not be found. Connections that use the L2TP protocol over IPSec require the installation of a machine certificate, also known as a computer certificate. No L2TP calls will be accepted.

En daaronder:

A connection between the VPN server and the VPN client xx.xx.xx.xx has been established, but the VPN connection cannot be completed. The most common cause for this is that a firewall or router between the VPN server and the VPN client is not configured to allow Generic Routing Encapsulation (GRE) packets (protocol 47). Verify that the firewalls and routers between your VPN server and the Internet allow GRE packets. Make sure the firewalls and routers on the user's network are also configured to allow GRE packets. If the problem persists, have the user contact the Internet service provider (ISP) to determine whether the ISP might be blocking GRE packets.

EDIT:

Ik hoorde dat de oudere SPeedtouches enzo geen IPsec en PPTP toelieten.

Is er een mogelijkheid dat ik een modem kan krijgen omdat die van mij dramatisch verouderd is.. ?

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 23:38 ]

Verwijderd

Ondersteunt je modem wel het GRE Protocol en staat poort 1723 open?

Verwijderd

probeer eens de volgende poorten open te zetten.

TCP: 1723
UDP: 500
GRE:47 (kan je via telnet erin zetten) (zie handleiding speedtouch)

ik had voor heen altijd een speedtouch 510S en daar had ik dus alles via telnet ingevoerd
en het werkte perfect.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:34:
probeer eens de volgende poorten open te zetten.

UDP: 500
Heb je nog een goede beargumentering waarom je een IKE poort open zet zonder behoefte?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

alt-92 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:37:
[...]

Heb je nog een goede beargumentering waarom je een IKE poort open zet zonder behoefte?
Heb niet echt een goede reden voor de UDP 500 maar overal waar ik kijk op inet lees ik dat de udp 500 open moet staan.
naar mijn weten als ik hem in mijn router dicht zet komt de verbinding niet op.

maar goed dat is mijn ervaring.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ligt aan het type connectie maar vaak heb je zoals alt-92 zegt 500 niet nodig :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1