Toon posts:

[Linksys WRT54G v5] PC <-> Router <-> WLAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een UPC kabelmodem direct aangesloten op mijn PC (/amateur server). Deze server is weer aangesloten op mijn draadloze router waaraan een PC hangt en mijn PS3 via WiFi.

Nu wil ik dat mijn PS3 bij gedeelde mappen op mijn server kan.

Dit gaat niet omdat de router mijn server als het grote boze internet ziet. In het WLAN van de router kun je elkaar wel zien.

Nu heb ik het menu doorlopen van de router en gezien dat hij standaard in Gateway mode staat. Ik dacht dat hier het probleem zat en hem dus in router mode gezet. Alleen dan ben ik mijn internet verbinding weer kwijt in mijn WLAN.

Op internet kan ik wel heel vinden hierover maar net niet wat ik wil doen, laat staan welke settings ik precies moet zetten op de router.

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03 19:52
Je kunt veel beter je modem direct aan de router hangen en dan je servertje wired in de router prikken. In je router forward je dan gewoon de nodige poorten naar je server.

Infinitus est numerus stultorum

Verwijderd

Topicstarter
Superboer12 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:38:
Je kunt veel beter je modem direct aan de router hangen en dan je servertje wired in de router prikken. In je router forward je dan gewoon de nodige poorten naar je server.
Nadeel daarvan is dat ik op mijn server niet de volledige snelheid haal, en dit is nou net de machine die veel download terwijl de rest van uit staat.

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03 19:52
In dat geval zou ik alle forwarding, dhcp etc functies van de router uit zetten en de server deze taken opzich laten nemen. Vervolgens druk je je server en andere apparaten in de LAN poorten van de router en laat je ziin WAN poort leeg.
Het ligt er wel een beetje aan welke router je hebt, want bij de een is meer te configgen dan de ander.

Infinitus est numerus stultorum

Verwijderd

Topicstarter
Superboer12 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:33:
In dat geval zou ik alle forwarding, dhcp etc functies van de router uit zetten en de server deze taken opzich laten nemen. Vervolgens druk je je server en andere apparaten in de LAN poorten van de router en laat je ziin WAN poort leeg.
Het ligt er wel een beetje aan welke router je hebt, want bij de een is meer te configgen dan de ander.
Ok, ik ben niet duidelijk geweest.

Standaard draait de router in gateway mode. Als ik hem in router mode zet dan verlies ik internet verbinding in mijn WLAN. DHCP op router staat uit, die staat namelijk al aan op de Server (DHCP->Internet verbinding delen). Dus m.a.w. hoe moet ik mijn router configureren zodat deze doet wat ik wil.