[Vista] draadloos is uit bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 6.651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Mijn vader had wat problemen met zijn wifi op zijn nieuwe Fujitsu amilo 1818.
Ik heb alles werkend gekregen, echter bij opstarten van de PC, staat de draadloos adapter standaard uitgeschakeld :|
er is zo ver ik kan terug vinden niets standaard aan te zetten, evenmin in de bios.
Vandaar een vista topic...

iemand suggesties?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Meeste laptops hebben software bijgeleverd waarbij je verschillende energieprofielen kan maken.
Kijk eens of fujitsu ook dat soort geinstalleerd heeft, grote kans dat wireless standaard uitstaat om energie te besparen.

• paQ
  • Nu online
ik heb er al een paar keer naar gezocht, maar kom niks verder. ook al gedeinstalleerd etc, maar geen succes.

Verwijderd

ik heb ook een amilo.. bij mij is het aan of uit staan van de wireless gewoon een knopje op mn laptop. Wel vaag dat hij standaard wireless uit zet.

is dit niet met rechtermuisknop op je wireless adapter (in je netwercentrum) aan te passen? :)

succes

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 19:59

Brazza

Byte me!

Wellicht moet je de Wireless Zero Configuratie service starten. Heet volgens mij WLAN AutoConfig (Wlansvc). Deze kan je vinden in je services bij Systeembeheer. Sommige laptops hebben ook een wifi snel startkoppeling.

[ Voor 11% gewijzigd door Brazza op 03-06-2007 17:14 ]

• paQ
  • Nu online
dat knopje zit er idd op, maar staat gewoon aan (voor de goede orde ;) )

Het werkt nu, ongeveer na 1 minuut wachten.
Het enige wat ik heb gedaan is aangevinkt dat ie toch moet verbinden ook al zou hij het netwerk niet vinden...
:?

en dat schijnt nu vooralsnog te werken.
naja goed.

vreemd, niet zoals het zou moeten gaan, maar het werkt

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem met de Fujitsu-Siemens Amilo PRO V8210 (in combinatie met Windows XP Pro)

Bij het opstarten van de laptop (binnen een Windows 2003 domain) wordt de wireless radio niet ingeschakeld, met als gevolg dat de auto-logon (van TweakUI) mislukt.

In de BIOS staat de wireless/bluetooth default setting op ON.

Ik heb het ooit een keer werkend gehad, maar na her-installatie is het probleem weer terug. Hoe de succesvolle opstartprocedure destijds verliep:

1. Inschakelen
2. BIOS voert de POST uit
3. Windows-logo verschijnt
4. Wireless LED gaat aan
5. Windows-logo verdwijnt, en systeem schakelt over naar de desktop
6. Netwerkverbindingen worden voorbereid
7. TweakUI initieert de auto-logon op het domain
8. Laptop operationeel

Doordat de Wireless LED tijdens de hoofd opstartfase al aan gaat (zwarte scherm met het Windows-logo en die progress indicator) - lijkt het mij een probleem dat dieper zit dan slechts "een vinkje hier of daar". Maar eigenlijk spreek ik mezelf tegen; ik heb het tenslotte eerder ook "gewoon" aan de gang gekregen!!

NB de BIOS is up-to-date.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:23
Even een ordinaire kick :P

Ik heb zojuist bij de MediaMarkt een FS Amilo 1818 gekocht, en heb dus hetzelfde probleem. WLAN switch staat aan, maar na een reboot meldt Vista dat er geen draadloze netwerken gevonden zijn. Zet ik de schakelaar uit, en wacht ik een halve minuut om hem vervolgens weer aan te zetten, dan connect hij wel aan mijn draadloze netwerk 8)7

Iemand een oplossing?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 20:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

C4l1m3r0 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 16:37:
Even een ordinaire kick :P

Ik heb zojuist bij de MediaMarkt een FS Amilo 1818 gekocht, en heb dus hetzelfde probleem. WLAN switch staat aan, maar na een reboot meldt Vista dat er geen draadloze netwerken gevonden zijn. Zet ik de schakelaar uit, en wacht ik een halve minuut om hem vervolgens weer aan te zetten, dan connect hij wel aan mijn draadloze netwerk 8)7

Iemand een oplossing?
Vista eraf smijten en XP of Linux nemen? :P
Ik heb ook een FS, maar dan de Amilo Pi 1536, welke gelukkig met een hardware schakelaar komt welke het altijd doet. BIOS heeft geen controle over mijn wifi, andere software ook niet, alleen de schakelaar en wat je in je device manager aangeeft (of netwerk verbindingen, beide opties kunnen).

Ik bedenk mij nu net, bij mijn intel wireless pro 3945 heb ik bij de driver de optie om daar ook wireless aan of uit te zetten, ongeacht de schakelaar, hardware status of netwerkverbinding instelling. Kijk daar eens zou ik zeggen of hij standaard op aan staat. Misschien reageert hij pas met aan als de driver geladen is en de schakelaar dan op aan wordt gezet, of na een bepaalde timeout (zoals hierboven iemand als zei iets van een minuut).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:23
En het mooie is, dat de Vista logboeken hetvolgende vermelden:

Helperklassegebeurtenis bij controle draadloze verbinding Zie de informatieve gebeurtenis bij controle draadloze verbinding voor uitgebreide informatie over deze sessie.
Helperklasse: Automatische configuratie
Status van initialisatie: Geslaagd
Interfacenaam: Fujitsu Siemens Computers WLAN 802.11b/g (SiS163u)
Interfacetype: Systeemeigen WiFi
Resultaat van controle: Probleem gevonden
Hoofdoorzaak: Op deze computer is de verbindingsmogelijkheid voor draadloze netwerken uitgeschakeld.
Gedetailleerde hoofdoorzaak: Radio is uit (softwarematige schakelaar)
Hersteloptie: Verbindingsmogelijkheden voor draadloze netwerken inschakelen

De radio staat dus uit, terwijl de schakelaar aanstaat. In de driver is ook niets te vinden... :?

• Whizzer
  • Laatst online: 20-02 09:57

Whizzer

Flappie!

Lijkt echt een Amilo (1818) probleempje. Ook ik heb er last van en het blijkt op het grote boze internet dat meerdere mensen er last van hebben. Wat als "workaround" werkt is 'm op te starten met wireless uit (schakelaartje omzetten) en nadat windows volledig is opgestart het schakelaartje weer om zetten.

Als de tijd het toelaat ga ik eens kijken of Fujitsu Siemens iets te melden heeft, maar ik zie op hun support gedeelte van de website geen vermelding van dit probleem. In de forums daar kan ik niet zoeken (errors, lege schermen, ellende....). Mocht iemand een oplossing hebben of reeds contact hebben gehad met Fujitsu Siemens hierover, geef dan even een gil!

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:07
Ik heb ditzelfde probleem, maar dan met een Toshiba L40-12Z (van 3 maanden) waarmee ik nu ook wireless mee wil connecten. Thuis op een Linksys WRT54GL en over een week ook voor mijn studie (HSZuyd draadloos netwerk).

Als ik opstart en direct inlog is er geen draadloze verbinding, soms door een hoop geklungel heb ik dan na een paar minuten soms alsnog opeens internet. Bij een reboot echter weer hetzelfde probleem.
Doe ik echter een (re)boot en laat het inlogscherm (van Vista Home Basic) ff 2 minuten gewoon zo staan, dan inlog dan heb ik ook binnen 5 seconden een netwerk en internetverbinding.

Via Google kwam ik met "Op deze computer is de verbindingsmogelijkheid voor draadloze netwerken uitgeschakeld" alleen maar bij dit topic, en andere soortgelijke problemen die ik via google vond leverde geen oplossing.
Ik vraag me af of er mensen hier zijn die, als ze het inlogscherm van Vista 2 mins laten staan, daarna dan wel inloggen.

Op mijn laptop zit verder een hardwarematige schuifknop voor wireless die gewoon aanstaat, lampje brandt ook. Tevens is er een toetsencombo met FN waarmee je wireless kunt uit/aanzetten en dat is ook altijd aan...
Hopelijk weet iemand nog een instelling of service waaraan het zou kunnen liggen :)

Verwijderd

De amilo 1818 is hetzelfde als de 1718, wat je moet doen is het BIOS updaten naar de meest recente versie en de laatste versie van de WLAN Card gebruiken.

Zo heb ik het een aantal keren opgelost bij beide modellen

Groeten Wouter

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 13:10:
De amilo 1818 is hetzelfde als de 1718, wat je moet doen is het BIOS updaten naar de meest recente versie en de laatste versie van de WLAN Card gebruiken.

Zo heb ik het een aantal keren opgelost bij beide modellen

Groeten Wouter
Dank je voor de tip... Zat mezelf dit al wel af te vragen, maar heb de laptop momenteel niet in de buurt... Gaan we proberen (als ik over een paar weken die laptop weer onder m'n hoede krijg)!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Zooooo... Het probleem *lijkt* opgelost. Maar helaas niet volgens de methode van Wouter. Schijnbaar stond er namelijk de meest recente drivers en BIOS op....

De oudere Vista driver van de SiS kaart geft dezelfde problemen en die van de 1718 werkt ook niet. Wat wel werkt (tot nu toe), is de XP driver pakken. Versie 5.1.1039.1081. Deze geinstalleerd en de boel opnieuw opgestart. Het netwerkicoontje onderin bleef even staan alsof ie geen verbinding had, maar ik had gewoon wel verbinding. Later veranderde hij wel...

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
Even een vraagje, ik heb hetzelfde probleem en heb naar die xp driver gezocht maar kan hem niet vinden. Heb je een url voor me ?

Verwijderd

Bij mijn Fujitsu Siemens Amilo (aanbieding Mediamarkt) had ik hetzelfde probleem. Gelukkig vond ik de volgende oplossing.

Oplossing: Wijzig de configuratie van de WLAN netwerkadapter: vinkje uitzetten bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".

Werkwijze: Configuratiescherm - Netwerkcentrum - Netwerkverbindingen beheren (link) - Draadloze netwerkverbinding (rechts klikken) - Eigenschappen (pulldown menu optie) - Toestemming popup: Doorgaan (button) - Configureren (button) - Energiebeheer (tab) - "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" (checkbox vinkje weghalen) - OK (button)

Bij terugkomst uit de slaapstand wordt de draadloze netwerkverbinding nu automatisch hersteld. Dit duurt soms wel een tijdje (maximaal zo'n 30 seconden). Het netwerk icoontje in de taskbar krijgt een groen bolletje zodra de netwerkverbinding tot stand is gekomen.

Verwijderd

Whizzer schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:57:
Zooooo... Het probleem *lijkt* opgelost. Maar helaas niet volgens de methode van Wouter. Schijnbaar stond er namelijk de meest recente drivers en BIOS op....

De oudere Vista driver van de SiS kaart geft dezelfde problemen en die van de 1718 werkt ook niet. Wat wel werkt (tot nu toe), is de XP driver pakken. Versie 5.1.1039.1081. Deze geinstalleerd en de boel opnieuw opgestart. Het netwerkicoontje onderin bleef even staan alsof ie geen verbinding had, maar ik had gewoon wel verbinding. Later veranderde hij wel...
Ik heb de xp driver gedownload van de fujitsu-siemens site. Het vista stuurprogramma weggegooid en de xp-driver geïnstalleerd en ik ben heel gelukkig. Met andere woorden: enorm bedankt voor de oplossing.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:43:
Bij mijn Fujitsu Siemens Amilo (aanbieding Mediamarkt) had ik hetzelfde probleem. Gelukkig vond ik de volgende oplossing.

Oplossing: Wijzig de configuratie van de WLAN netwerkadapter: vinkje uitzetten bij "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".

Werkwijze: Configuratiescherm - Netwerkcentrum - Netwerkverbindingen beheren (link) - Draadloze netwerkverbinding (rechts klikken) - Eigenschappen (pulldown menu optie) - Toestemming popup: Doorgaan (button) - Configureren (button) - Energiebeheer (tab) - "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" (checkbox vinkje weghalen) - OK (button)

Bij terugkomst uit de slaapstand wordt de draadloze netwerkverbinding nu automatisch hersteld. Dit duurt soms wel een tijdje (maximaal zo'n 30 seconden). Het netwerk icoontje in de taskbar krijgt een groen bolletje zodra de netwerkverbinding tot stand is gekomen.
hey ik heb een probleem met me wirles van me laptop.

Gister deed het nog, ja ja je raad het al volgende dag zag hij mijn router niet meer geen enkele router.Ik heb de stuur programma gedinstalleerd en weer geinstalleerd geen effect.Veilige modus ook niet.

dit is mijn Wlan Driver
intel r pro wireless 3945abg network connection.

het Lampje Brand wel maar om de 8 sec.
verder staat me wirles als toegestaan.Zelf ben ik met een andere laptop draadloze signalen gaan zoeken en hij zag mij Router wel, dus het ligt niet aan me Router.

Mijn idee is dat me Draadloze kaart is gebrand?

ben ook net achter gekomen dat me wlan Service uit staat en als ik hem probeer te starten krijg ik de volgende fout :1086 afhankelijkheids service of -groep kan niet worden gestart

kan iemand mij helpen.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zoek even op waar de WLAN-service van afhankelijk is (rechtsklikken op de WLAN service, eigenschappen, afhankelijkheden). Waarschijnlijk staat een andere service uit.

[ Voor 74% gewijzigd door Haaglander op 22-03-2008 14:22 ]

Verwijderd

Haaglander schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:21:
Zoek even op waar de WLAN-service van afhankelijk is (rechtsklikken op de WLAN service, eigenschappen, afhankelijkheden). Waarschijnlijk staat een andere service uit.
Ik heb al gekeken al de ''afhankelijkeids services'' aan staan en alles staat gewoon aan.
en tog geeft hij mij dezelfde fout

Verwijderd

zat effe te kijken in logboeken en kwam dit tegen

De WLAN Auto Config-service is afhankelijk van de NativeWiFi Filter-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
WLAN Auto Config is geen geldige Win32-toepassing.

iemand?
Pagina: 1