Toon posts:

Geheugen upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst vista geinstalleerd en speel regelmatig spellen, maar in pc zit maar 1 gig ram en het laden van games duurt redelijk lang (Battlefield) en de eerste 5 minuten hapert het Battlefield heel erg en daarna is het goed speelbaar. Daarom wil ik mijn geheugen upgraden, want volgens mij is dat de zwakste schakel in mijn pc:

Moederbord: Asus P5VD2-MX
Intel Core 2 Duo 1,86 Mhz
Nvidia Geforce 7900 GTO 512 MB
200 GB S-ATA disk
1 GB DDR2 SD-Ram (Één bankje)

Ik wil dus upgraden naar 2 Gig, maar ik hoef geen hele dure kwaliteit geheugen. Maar ook geen goedkope troep. Ik heb nu het volgende geheugen, maar deze is volgens mij niet echt goed. Dus kan ik het beste 1 gig bijkopen of gewoon dit bankje wegdoen en twee nieuwe van 1 gig kopen?
Huidig geheugen:
Afbeeldingslocatie: http://www.m0l.nl/geheugen.jpg
En welk geheugen kan ik het beste pakken voor gebruik in mijn pc?

Moederbord geheugen info: 2 x 240-pin DIMM sockets support up to 4 GB of DDR2 533/400 unbufferred non-ECC memory

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 20:35
Ik zou er gewoon 1 bijkopen.. lijkt me geen probleem..

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-03 21:40
Hier de qvl van je moederbord!
Qvl van asus P5VD2-MX
dan weet je gelijk welk geheugen zeker hoort te werken in je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit b.v een goede: Kingston KVR533D2E4/1GI, 1GB PC2-4200 533MHz DDR2 ECC CL4 DIMM Intel Validated
En kan ik deze er gewoon bij zetten of kan ik beter een indentiek bankje kopen? Of 2 x de bovenstaande?
Maar dat geheugen wat ik nu heb is dat veel slechter dan bovenstaand Kingston bankje?

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-03 21:40
Nu heb je er 667Mhz geheugen in zitten, steek je er geheugen bij dat aan 533Mhz draait gaat je oorspronkelijk geheugen dit ook doen. Ik vond het ook raar dat op die qvl alleen 533Mhz geheugen op staat. Met asus moet je alleen uitkijken met compatibiliteit.
En als je geheugen bijkoopt best hetzelfde merk en type als wat er al in zit, dan ga je problemen over het algemeen vermijden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik dacht dat het geheugen wat ik nu heb slecht is omdat het goedkoop was. Maar scheeld dat veel met bijv. kingston??

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Volgens mij maakt het kwa geheugen niet uit welk merk je hebt, tenzij je gaat overclocken?

Ik maak al jaren zonder problemen gebruik van het merkloze geheugen (zie pricewatch).

Verwijderd

Topicstarter
Welke geheugen instellingen kan ik het beste instellen in mijn BIOS:

5-5-5-15 (CL-RCD-RP-RAS) / 20-35-3-5-3 (RC-RFC-RRD-WR-WTR)
4-4-4-12 (CL-RCD-RP-RAS) / 16-28-2-4-2 (RC-RFC-RRD-WR-WTR)
3-3-3-9 (CL-RCD-RP-RAS) / 12-21-2-3-2 (RC-RFC-RRD-WR-WTR)

En volgens mij wordt mijn geheugen niet ondersteunt door mijn moederboord en draait die daarom langzamer, want dit staat in het boekje van mijn moederboord: 2 x 240-pin DIMM sockets support up to 4 GB of DDR2 533/400 unbufferred non-ECC memory

En ik heb DDR2-667

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 14:35 ]

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
tja als je mobo maar tot 533 ondersteund, dan zal je geheugen daar automatisch op gaan lopen. Dus als je ander geheugen erbij koopt heeft het geen zin dat het sneller is.

Toch ozu ik als ik jou was 2 gig kingston kopen op 667, en dan later een keer je mobo vervangen voor iets wat wel grotere snelheden aankan, want dan kan je je ouden geheugen ook gewoon blijven gebruiken
Pagina: 1