[XP] Windows doet niks meer na virusinfectie*

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-03 14:46
M'n broertje klikte vanochtend op een link bij MSN, waarna alles vast zat. Hij starte de PC opnieuw op, maar bij msn kwamen er spontaan letters overal en werd overal op geklikt. Dit is alleen bij MSN zo. Dus heb ik voor hem een anti virus programma gedownload (AVG en ad-aware). Hij heeft gescanned en een stuk of 500 besmette bestanden zijn verwijderd. Maar toen kon MSN niet meer opstarten (error weet ik niet meer :(). Dus proberen MSN eraf te halen en opnieuw te installeren. Maar msn wou er ook niet meer af, dus maar geprobeerd MSN "erover heen" te installeren. 3x raden: Lukte niet.

Maar nu het probleem:
Als hij de PC opstart, en hij komt bij het scherm dat je een gebruiker moet selecteren, en hij kiest 1, ziet hij de bureaublad achtergrond en verder niks. Ctrl+alt+delete werkt wel, dus even gekeken of explorer.exe er wel is, en deze is er. Na een tijd wachten gebeurt er nog steeds niks.
Helaas is windows opnieuw installeren ook geen optie, want er is geen optie meer voor als je de PC opstart (Een hele tijd geleden stond er nog: F11 voor system recovery, naast delete voor bios). Recovery diskettes werken niet, want dan reageert hij ook niet.

Sorry voor het moeilijk te lezen verhaal :P maar ik hoop dat iemand kan helpen.

Systeem:
Sky blaster
P4 2.53 Ghz
256Mb ram ddr 2100 of 2700
80Gb HDD (Merk onbekend)
Geforce 4 mx440
Windows XP home edition

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 11:16
Recovery in veilige modus? Explorer.exe killen en opnieuw starten vanuit taakbeheer?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zoek maar eens op XP repair install ;)

• Moortn
ok:
Recovery in veilige modus? Explorer.exe killen en opnieuw starten vanuit taakbeheer?
Geprobeerd, maar heeft geen zin
ok:
Zoek maar eens op XP repair install ;)
Ok zal ik doen :)
EDIT: Ik zie dat je daarvoor een XP CD nodig hebt, deze zat er niet bij. De XP Recovery was op de HD opgeslagen, maar die is nou niet meer op te roepen.

[ Voor 19% gewijzigd door Moortn op 03-06-2007 16:28 ]

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:31

weebl

YARR!

Je had voor dit incident nog geen anti-virus geinstalleerd 8)7 :?

Tja, dan vraag je er ook om...

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 22:26
Moortn schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:20:

Maar nu het probleem:
Als hij de PC opstart, en hij komt bij het scherm dat je een gebruiker moet selecteren, en hij kiest 1, ziet hij de bureaublad achtergrond en verder niks. Ctrl+alt+delete werkt wel, dus even gekeken of explorer.exe er wel is, en deze is er. Na een tijd wachten gebeurt er nog steeds niks.
Helaas is windows opnieuw installeren ook geen optie, want er is geen optie meer voor als je de PC opstart (Een hele tijd geleden stond er nog: F11 voor system recovery, naast delete voor bios). Recovery diskettes werken niet, want dan reageert hij ook niet.

Sorry voor het moeilijk te lezen verhaal :P maar ik hoop dat iemand kan helpen.
Dat probleem van alleen een achtergrond zien en verder niks ken ik wel, heb ik ook een tijdje gehad na een aantal dingen aan mn systeem gedaan te hebben... Meestal werkte alles weer
- Log in;
- Je ziet de achtergrond;
- druk op Ctrl+Alt+DEL
- Ga naar de tab 'gebruikers'
- Selecteer gebruiker en klik op afmelden;
- Je bent weer terug in het gebruikers aanmeldscherm;
- Opnieuw inloggen...

dit werkte bij mij altijd prima, ik ben er nooit achter gekomen wat het probleem was...
Wat ook wel eens wil werken is:
- pc afsluiten,
- aan/uit knop achterop de voeding uitzetten,
- op de aanknop van de pc drukken,
- aan/uit knop van voeding weer aanzetten,
- pc weer aanzetten...

succes ermee :)

• Moortn
weebl schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:28:
Je had voor dit incident nog geen anti-virus geinstalleerd 8)7 :?

Tja, dan vraag je er ook om...
Ja dat is wel zo, maar ik vraag hier gewoon even of er nog iets aan te redden is, want m'n broertje is hier niet erg blij mee.
Wombat13 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:29:
[...]

Dat probleem van alleen een achtergrond zien en verder niks ken ik wel, heb ik ook een tijdje gehad na een aantal dingen aan mn systeem gedaan te hebben... Meestal werkte alles weer
- Log in;
- Je ziet de achtergrond;
- druk op Ctrl+Alt+DEL
- Ga naar de tab 'gebruikers'
- Selecteer gebruiker en klik op afmelden;
- Je bent weer terug in het gebruikers aanmeldscherm;
- Opnieuw inloggen...

dit werkte bij mij altijd prima, ik ben er nooit achter gekomen wat het probleem was...
Wat ook wel eens wil werken is:
- pc afsluiten,
- aan/uit knop achterop de voeding uitzetten,
- op de aanknop van de pc drukken,
- aan/uit knop van voeding weer aanzetten,
- pc weer aanzetten...

succes ermee :)
De computer is al wel 5x opnieuw aangezet, en ook al andere gebruikers geprobeerd enzo. Dat van de voeding zal ik zo even proberen.

[ Voor 58% gewijzigd door Moortn op 03-06-2007 16:32 ]

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-03 09:50
Moortn schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:30:
[...]

Ja dat is wel zo, maar ik vraag hier gewoon even of er nog iets aan te redden is, want m'n broertje is hier niet erg blij mee.
probeer wat online scans te draaien als je windows weer in komt.. mcafee, trendmicro, etc

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik vind het eigen schuld...

Het ligt er nu nog maar net aan in hoeverre er iets in aangericht in de pc, en in hoeverre AVG nog wat heeft kunnen redden.

En een backup maken op een HD is ook niet de meeste veilige plek.

Als je foutmeldingen blijft houden en er neit verder uit komt dan is de beste optie, spul backuppen op een DVD/CD en dan Format C: :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door EWK op 03-06-2007 16:36 ]

Hoi!

• Moortn
urnie538 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:35:

Het ligt er nu nog maar net aan in hoeverre er iets in aangericht in de pc, en in hoeverre AVG nog wat heeft kunnen redden.

Als je foutmeldingen blijft houden en er neit verder uit komt dan is de beste optie, spul backuppen op een DVD/CD en dan Format C: :Y)
Het probleem is dat er geen foutmeldingen zijn. Er gebeurt niks meer nadat je het bureau blad ziet

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat je even zou kunnen doen.

HD eruit halen en aan een andere pc koppelen (als slave) en zorgen dat die pc een goede virusscanner heeft.

Dan zijn er een paar opties:
1. Scannen op virussen etc. En vervolgens de HD terughangen en het weer proberen.
2. De boel backuppen op de PC.
3. De hd formatteren, vervolgens terug hangen en dan windows opnieuw installeren.

Een combinatie van meerdere raad ik overigens aan ,-)
Maar zorg er voor dat die pc waar je hem aan hangt een goede virus en adware shield/scanner heeft.

Edit: Is misschien wel een beetje hardhandig, maar lijkt me de enige optie, aangzien je verder niets meer kunt denk ik.
Als hij de PC opstart, en hij komt bij het scherm dat je een gebruiker moet selecteren, en hij kiest 1, ziet hij de bureaublad achtergrond en verder niks.

[ Voor 21% gewijzigd door EWK op 03-06-2007 17:01 ]

Hoi!

• Moortn
urnie538 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:00:
Wat je even zou kunnen doen.

HD eruit halen en aan een andere pc koppelen (als slave) en zorgen dat die pc een goede virusscanner heeft.

Dan zijn er een paar opties:
1. Scannen op virussen etc. En vervolgens de HD terughangen en het weer proberen.
2. De boel backuppen op de PC.
3. De hd formatteren, vervolgens terug hangen en dan windows opnieuw installeren.

Een combinatie van meerdere raad ik overigens aan ,-)
Maar zorg er voor dat die pc waar je hem aan hangt een goede virus en adware shield/scanner heeft.

Edit: Is misschien wel een beetje hardhandig, maar lijkt me de enige optie, aangzien je verder niets meer kunt denk ik.

[...]
Bedankt, kan ik ook wel doen. Hij is nu bezig met een schijfcontrole, hoop dat dat wat word. Meestal kan hij na een schijfcontrole niks meer.

Verwijderd

urnie538 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:35:

Dat melde hij niet, hij zei het recovery gedeeldte word bewaard op de hardeschijf.
Typisch sky zijn wel meer mensen met problemen ze leveren geen cd's

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Tja, voor zover ik weet kan je wel ergens een recoverycd of een gewone XP-cd van het internet plukken, want dat is volgens mij volledig legaal, zolang je maar de originele en legale serialkey hebt.

Overigens zou ik zo zeggen: belangrijke data back-uppen op een DVD/andere HD, en dan de hele schijf formatteren, en XP opnieuw installeren. Klinkt als een gevalletje 'hopeloos zonder virusscanner'.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

• Moortn
Windows kon niet laden, maar toen kreeg ik wel de melding dat windows in veilige modus kon opstarten :D dus ik ga nu even aan de slag, bedankt voor de hulp. :D

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er zijn meer smaken Windows, voortaan even de versie erbij zetten :)

Een verse installatie is inderdaad aan te raden trouwens.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1