M'n broertje klikte vanochtend op een link bij MSN, waarna alles vast zat. Hij starte de PC opnieuw op, maar bij msn kwamen er spontaan letters overal en werd overal op geklikt. Dit is alleen bij MSN zo. Dus heb ik voor hem een anti virus programma gedownload (AVG en ad-aware). Hij heeft gescanned en een stuk of 500 besmette bestanden zijn verwijderd. Maar toen kon MSN niet meer opstarten (error weet ik niet meer
). Dus proberen MSN eraf te halen en opnieuw te installeren. Maar msn wou er ook niet meer af, dus maar geprobeerd MSN "erover heen" te installeren. 3x raden: Lukte niet.
Maar nu het probleem:
Als hij de PC opstart, en hij komt bij het scherm dat je een gebruiker moet selecteren, en hij kiest 1, ziet hij de bureaublad achtergrond en verder niks. Ctrl+alt+delete werkt wel, dus even gekeken of explorer.exe er wel is, en deze is er. Na een tijd wachten gebeurt er nog steeds niks.
Helaas is windows opnieuw installeren ook geen optie, want er is geen optie meer voor als je de PC opstart (Een hele tijd geleden stond er nog: F11 voor system recovery, naast delete voor bios). Recovery diskettes werken niet, want dan reageert hij ook niet.
Sorry voor het moeilijk te lezen verhaal
maar ik hoop dat iemand kan helpen.
Systeem:
Sky blaster
P4 2.53 Ghz
256Mb ram ddr 2100 of 2700
80Gb HDD (Merk onbekend)
Geforce 4 mx440
Windows XP home edition
Maar nu het probleem:
Als hij de PC opstart, en hij komt bij het scherm dat je een gebruiker moet selecteren, en hij kiest 1, ziet hij de bureaublad achtergrond en verder niks. Ctrl+alt+delete werkt wel, dus even gekeken of explorer.exe er wel is, en deze is er. Na een tijd wachten gebeurt er nog steeds niks.
Helaas is windows opnieuw installeren ook geen optie, want er is geen optie meer voor als je de PC opstart (Een hele tijd geleden stond er nog: F11 voor system recovery, naast delete voor bios). Recovery diskettes werken niet, want dan reageert hij ook niet.
Sorry voor het moeilijk te lezen verhaal
Systeem:
Sky blaster
P4 2.53 Ghz
256Mb ram ddr 2100 of 2700
80Gb HDD (Merk onbekend)
Geforce 4 mx440
Windows XP home edition
Jeej wat moet hier nou staan. Flickr