Stotteren van 23fps videobestanden op tv-out

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Hallo,

Ik heb mijn laptop aangesloten op mijn tv dmv een tv-out -> scart adapter. Alles werkt prima, behalve wanneer ik videobestanden afspeel met een fps van 23, wat volgens mij NTSC is. Wanneer ik deze bestanden afspeel op mijn laptop is het geen probleem. Wanneer ik deze afspeel op de tv schokt de video ongeveer elke seconde. Het zal wel iets te maken hebben met de conversie naar PAL, maar ik heb geen idee hoe dit te verhelpen. Video's die op 25 fps spelen zorgen niet voor dit hakkel effect. Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Groeten!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 18:26

Huig

Merino Fanatic

Via submagic kan je de framerate converteren.
Hier is een link.
Probeer eens of dat werkt ;)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• Ammun
Volgens mij is dit bedoeld voor het converteren van subtitles, want ik kan geen videobestand openen in het converteer menu.

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 18:26

Huig

Merino Fanatic

Je moet eerst bij play movie op "open avi" klikken.
Daarna kun je bij framerate de boel veranderen. Het programma is inderdaad bedoeld voor het fixen van subs, maar volgens mij moet je er ook wel gewone video's mee converteren.

Mocht dat nou niet helpen, google spuwde dit uit.

Succes :)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:36
reclock
(ps: in de categorie miereneuken, jij doelt denk ik op file met een fps van 23.976)

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• Ammun
Inderdaad amontillado,

Ik ga reclock proberen, de beschrijving is veelbelovend...mijn dank!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:25
Toevallig hoorde ik vandaag van me collega hier iets over. Het probleem lijkt er een beetje op, daarom geef ik zijn oplossing maar gewoon. Wie weet helpt het voor jouw ook.
Hij heeft zijn kleurendiepte instelling verlaagt van 24 naar 16 bits. Hierna liepen al zijn beelden vloeiend. Dit is in ieder geval heel makkelijk te testen.

• Ammun
Allemaal bedankt voor jullie reacties! Reclock werkt fantastisch, beeld gaat nu volledig vloeiend...
Pagina: 1