Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Losse infra rood ontvanger? voor dvd speler IN een kast?

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 10:56

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
Hallo Allemaal,

ik ben van plan mijn receiver en mijn dvd speler in een (houten) kast te plaatsen (dus achter de deuren).

Heeft er iemand een idee om ze dan toch nog met de Afstandbediening te kunnen bedienen? Ik zat zelf aan een (heel kleine) losse infrarood ontvanger te denken (bestaat dat eigenlijk wel?) die je dan bijvoorbeeld onder de kast kan plaatsen (in de "schaduw"). Maar hoe verbind je zoiets weer door met je apparatuur...

Weet iemand of er hier (een commercieel verkrijgbare) oplossing voor is, heeft iemand zelf iets in elkaar geknutseld?

groetsels Wouter.

een treffende spreuk

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Er bestaat dacht ik een repeater daarvoor, even zoeken in [EL] en je zal het wel vinden.
Zelf in elkaar knutselen is zeker ook te doen, je hebt een TSOP nodig (die ontvangt de IR signalen, en haalt er de carrier af), door dan met een oscillator weer een carrier te maken (38kHz doorgaans) en deze (met een AND poort, of zelfs met een simpel transistortje) samen te voegen met het signaal uit de TSOP, en dit op een IR led te hangen, heb je zo je repeater.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 16:05

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd

Even gemoved :)

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 23:32
M`n broer wou ook al z`n Audio/DVD apparatuur achter een deurtje hebben.

Heb toen bij http://www.mypowershop.eu en dan bij infaroodverlenging. Een Invisible Control(9681) en een extra IR Eye (9682) gekocht.

De Invisible Control wordt standaard geleverd met één IR Eye hier kan je 2 apparaten die dicht bij elkaar staan op aan "sluiten" Hij heeft het nu een paar maanden en is er zeer tevreden over.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 10:56

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
Hartstikke bedankt allemaal!

precies waar ik naar op zoek ben, en ik hoef nog niet eens zelf te knutselen. bedankt voor het moven, ik had hem idd in de verkeerde groep gepost.

groets Wouter.

een treffende spreuk

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 15:13
Naar z`n zelfde systeem ben ik ook op zoek, maar dan een met gewoon een 3.5mm jack plug of combinatie van IR-eye en jack plug. Omdat mijn apparatuur van Onkyo aan de achterkant een IR-ingang heeft.

Foto van de achterkant met IR-ingang

Weet iemand of dit bestaat en waar dit te koop is.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

ik heb iets soortgelijks op mijn pioneer gehad, hierop kan je met een mono kabel een cd speler op aansluiten, en dan kan je met je huidige afstandsbediening ook de cd speler besturen.

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 15:13
Gieltjev schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:04:
ik heb iets soortgelijks op mijn pioneer gehad, hierop kan je met een mono kabel een cd speler op aansluiten, en dan kan je met je huidige afstandsbediening ook de cd speler besturen.
Ja, klopt... zoiets is het maar kan ik daar geen ontvanger buiten de kast op aansluiten???

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Verwijderd

Wellicht is dit iets wat je kunt gebruiken:

http://www.kabelsenco.nl/...Path=213&products_id=1897

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 14:04
wat jij moet zat 3 jaar geleden bij zoon wireles transmitter setje van medion;p

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1