Toon posts:

Servernaam niet meer pingbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist de windows server 2003 geinstalleerd, alleen 1 probleem.
Hij wordt niet herkend in het netwerk. Ik maak geen gebruik van een domein, maar van een werkgroep.

Maar dat moet niets uitmaken.

Pingen op IP basis werkt wel, maar pingen op/naar servernaam werkt weer niet.
Het ipadres van mijn server is 192.168.1.5. Wanneer ik het ipadres (\\192.168.1.5) via de browser wil openen doet hij dit ook niet. En dat wil ik juist bereiken.

Ik had al eens gekeken bij de topic:
servernaam niet meer pingbaar

Maar zonder succes. Ook is de situatie anders omdat ik mijn ipadressen verkrijg via de Linksys router. DHCP en DNS zijn niet geinstalleerd op de server.

Netwerk instellingen zijn:

Server: 192.168.1.5
Subnetmasker: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1

Router:

Ipadres: 192.168.1.1
DHCP ingeschakeld: 192.168.1.100 t/m 192.168.1.150

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:33
Ik heb hetzelfde gehad en opgelost door DNS en DHCP te gebruiken van de Windows server.
Laat alle systemen zich registeren bij de de DNS server en je kan alles aanspreken met de naam (ipv. het IP adres). Let erop dat je forwarding aanzet naar je ISP-er zijn DNS servers. Anders kan niemand internet op.

Netwerk componenten zou je eventueel met de hand in kunnen voeren om hetzelfde effect te kunnen bereiken.

Als dit allemaal geregeld is kan je netbios uitschakelen en heb je ook geen WINS meer nodig.
De browser service van de werkstations kan je dan veilig uitschakelen - scheelt weer een beetje resources.

[ Voor 32% gewijzigd door Airw0lf op 03-06-2007 14:15 ]

makes it run like clockwork

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu deel je ipadressen uit via de server.
Maar is het niet mogelijk via alleen de router?
Airw0lf schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:12:
Ik heb hetzelfde gehad en opgelost door DNS en DHCP te gebruiken van de Windows server.
Laat alle systemen zich registeren bij de de DNS server en je kan alles aanspreken met de naam (ipv. het IP adres). Let erop dat je forwarding aanzet naar je ISP-er zijn DNS servers. Anders kan niemand internet op.

Netwerk componenten zou je eventueel met de hand in kunnen voeren om hetzelfde effect te kunnen bereiken.

Als dit allemaal geregeld is kan je netbios uitschakelen en heb je ook geen WINS meer nodig.
De browser service van de werkstations kan je dan veilig uitschakelen - scheelt weer een beetje resources.