Toon posts:

Problemen met Sweex RO001 router

Pagina: 1
Acties:
  • 2.171 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

gister was ik boven aan het internetten, totdat mijn internet uitviel.
Ben naar onder gegaan en zag dat mijn @home modem gewoon correct werkte.

Uiteindelijk ben ik tot de conclusie dat het aan mijn netwerk ligt, want als ik mijn netwerk uitschakel
dan is het wel mogelijk om te internetten.

Dus heb ik mijn netwerk verbinding opnieuw geinstalleerd, maar telkens krijg ik de melding
Gateway >>> unreachable.

Snappen jullie misschien wat er aan de hand is?

P.S
Indien jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het wel

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

UIteraard hebben we meer info nodig.

Wat voor besturingssysteem heeft je pc?
Ik neem aan dat je via een draadje zit te internetten?
Wat zijn verder de relevante instellingen van je router?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc onder: Windows Vista,
Pc boven: Windows XP

Internet via een draadje ja

Heb mijn instellingen gedefault dus de standaard instellingen.(zoals ik het eerst had, toen werkte alles naar behoren, heb dit netwerk al 2 jaar en is gister voor het eerst uitgevallen)

P.S

(Ik ben geen netwerk expert dus jullie zullen me een beetje moeten sturen)

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-03 22:46

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Hoe steekt je netwerkje in elkaar?
Router ====switch====PC's/servers ?
of
modem===router/switch===PC's/servers ?

kijk of je het ip adres van je default gateway kan pingen.

ipconfig /all geeft het ip adres van je default gateway. (in dos prompt)
dan ping <je ipadres van je default gateway>
al ander poortje geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm.. kzou het niet weten?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Doe even een factory reset op je router en kijk of je weer een ip krijgt. Zo niet kan je beter een nieuwe (en meteen een goede) router kopen.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-03 22:46

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Je kan zeggen wat je wil over een Sweex, om in te stellen zijn ze makkelijker in te stellen dan welke router ook, met veel meer mogelijkheden dan bijv een speedtouch. Alleen jammer dat de oude types niet de ADSL2+ variant ondersteunen.
Er zijn maar heeeel weinig routers onder de €50,- in de handel waarop je op je WAN kant een vast ip adres kan instellen zonder een of andere rare truc moet uithalen (with Sweex it's possible)
Qua prijs/ gebruiksvriendelijkheid: Sweex pwnz all.
Zo niet kan je beter een nieuwe (en meteen een goede) router kopen.
Wat beveel je voor een router aan?

[ Voor 25% gewijzigd door Kabouterplop01 op 03-06-2007 22:50 ]

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:13
Tsja dan wordt helpen natuurlijk erg moeilijk. 8)7

Wat bedoel je eigenlijk met het netwerk uitschakelen? Router er tussen uit halen?

Verwijderd

Topicstarter
nou dan heeft mijn pc die boven staat geen internet omdat ik mijn netwerk is uitgeschakeld....
En mijn modem direct verbonden heb met de computer.
Dan doet alles het, alleen heeft de bovenste pc dus geen internet meer.

Jullie raden me dus een nieuwe router te halen, weten jullie dan misschien een router die qua
prijs/kwalitiet verhouding goed is?

alvast bedankt

Verwijderd

Wat voor abbonement heb je? Laat uw abbonement toe 2 computers aan te sluiten? zoja, kan je eventueel een switch eraan hangen, echter ga je dan niet veel van je netwerk hebben.

Router van een goed merk. Dat is natuurlijk bij voorkeur. Ik heb goede ervaringen met Linksys, Belkin en SMC. D-Link is een afrader.

• Polster
We raden je helemaal niet aan gelijk een nieuwe router te kopen.

Doorloop eerst eens gewoon een paar basis stappen.

Router resetten en van de stroom af halen.
Maakt je PC-boven verbinding als je hem rechtstreeks aan de modem hangt?
DHCP of statitisch IP-adres en zijn je router en PC op dezelfde manier ingesteld?
Evt. software firewall uitschakelen.
Andere UTP kabel gebruiken.
Doe eens in je DOS-prompt ipconfig /all en post het resultaat.
etc.

Daarna pas nieuwe router overwegen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik al een nieuwe router gehaald en wat blijkt het probleem is nog steeds aanwezig!!!
Boven geeft het aan dat er een beperkte of geen lanverbinding is en als ik het wil herstellen krijg
ik de volgende mededeling:

Probleem niet opgelost, omdat IP-adres niet kon worden vernieuwd.

Weten jullie nu misschien wat het probleem eventueel zou kunnen zijn?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:49

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:36:
Helaas heb ik al een nieuwe router gehaald en wat blijkt het probleem is nog steeds aanwezig!!!
Boven geeft het aan dat er een beperkte of geen lanverbinding is en als ik het wil herstellen krijg
ik de volgende mededeling:

Probleem niet opgelost, omdat IP-adres niet kon worden vernieuwd.

Weten jullie nu misschien wat het probleem eventueel zou kunnen zijn?
Hij's misschien flauw, maar ik denk dat dit het probleem is:
Sweex
Het is bekend dat de kwaliteit niet om over naar huis te schrijven is, en ik heb met mijn Sweex exact de zelfde problemen gehad. Heb het ding vervangen voor een linksys. Deze is ondertussen ook oud en versleten, maar is stukken langer meegegaan, makkelijker in te stellen en ze kosten geen drol meer tegenwoordig.

Verwijderd

Topicstarter
Ja toevallig was die nieuwe ook een sweex maar wel een nieuwere versie.
Denken jullie echt dat het aan dat merk ligt, dat zou wel heel raar zijn.

Heb trouwens ipconfig/all op de bovenste pc uitgevoerd en dat gaf het volgende aan:

Alles was ingeschakeld etc. behalve achter Standaard Gateway en Primair DNS achtervoegsel
stond niks. Heeft dat ergens mee te maken?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 20:54 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:27

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je ons niets kunt vertellen over je netwerk inrichting, oftewel hoe je alles aan elkaar hebt hangen wordt het voor ons heel erg lastig om je te helpen.
Wat hangt precies aan wat? Als we dat weten valt er mogelijk te achterhalen waar het mis zou kunnen gaan. Maar zolang jij geen antwoord geeft op de vragen kun je misschien nog wel 10 nieuwe routers gaan halen zonder dat je ook maar iets er mee op schiet.

Ik stel voor dat je dus doet wat men hier zoal al geschreven heeft, te beginnen met een schets van je netwerk.

Dat je niets te zien krijg bij ipconfig /all dan lijkt het mij dat er geen netwerkadres wordt uitgedeeld, oftewel dat het misgaat met DHCP. Als je naast die router er nog dingen tussen hebt zitten kan het best eens zijn dat het daar mis gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Ultraman op 04-06-2007 20:55 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
nou onder heb ik dus mijn pc staan waar ook mijn router staat. Boven is heb ik ook een pc en die 2 pc's vormen samen een netwerk.
De lampjes van mijn router die moeten branden, branden ook echt.
Mijn pc onder is dus verbonden met mijn router net als de pc boven, alleen heeft mijn pc onder
WEL internet en mijn pc boven GEEN internet.

Nu ben ik de troubleshooter doorgegaan en het pingen(intern) ging perfect.
Nu moest ik een internet adres pingen(google) en hier ging het mis dat ging dus niet.
Ik krijg nu te lezen dat mijn gateway adres waarschijnlijk niet goed is ingesteld.

Het probleem is nu dat ik geen boekje heb gekregen waarin mijn gateway staat.
Weten jullie misschien hoe ik aan dat adres kom of wat ik anders moet doen?

P.S

Nieuwe router is nu de Sweex SW005.

• Polster
De SW005 is een switch en geen router. Dat gaat dus nooit werken want een switch deelt geen ip adressen uit. Je computer beneden krijgt nu waarschijnlijk direct zijn IP adres van je ISP en die geeft er maar 1 per aansluiting uit. Breng de switch terug naar de winkel en haal een router, die ontvangt dan het externe ip adres van je ISP en geeft twee interne ip-adressen aan je computers.

Verwijderd

Topicstarter
eey hartstikke bedankt man ik vond het al maf>> SW....
Ik zal hem morgen inwisselen.

Hieronder zien jullie mijn ipconfig/all, zien jullie nu misschien het probleem?

Afbeeldingslocatie: http://aycu35.webshots.com/image/17314/2004192451591612456_th.jpg

Alvast bedankt voor de moeite

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 00:57 ]

• Mishmash
Euhm jij krijgt een IP van de ISP in plaats van je router... Heb je hem wel goed aangesloten?

Verwijderd

Mishmash schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 08:15:
Euhm jij krijgt een IP van de ISP in plaats van je router... Heb je hem wel goed aangesloten?
Hij bedoelt dat ie een nieuwe switch heeft.
Nieuwe router is nu de Sweex SW005.

Verwijderd

Topicstarter
JONGENS PROBLEEM IS OPGELOST!!! :D

heb nu wel een nieuwe router gekocht en alles doet het perfect

er kan nu wel een slotje op

P.S

Bedankt voor jullie steun moeite en hulp!!!

Verwijderd

Ik heb ook problemen met mijn router en netwerk (ik weet niet of het aan de router ligt, maar ik heb problemen).

Situatie:
Kabelmodem -> Router (Sweex RO001):
-Computer 1 beneden (windowsxp->internet werkt)
-Computer 2 boven (windowsxp->internet werkt)
-Computer 3 boven (windowsxp->internetwerkt, linuxubuntu->internet werkt)
-Computer 4 boven (windowsxp->internetwerktniet, linuxubuntu->internet werkt)

Het probleem zit hem dus in de laatste computer.
Ik heb daar een dualboot op gezet (windowsxp + linux ubuntu). Als ik daar via de grub linux kies doet internet het wel (en detecteert de router die ook als client->naam-desktop), echter als ik windows kies kan hij geen internet vinden.

Nu was ik het zat, had al vanalles geprobeerd, dat ik de linux partitie (die computer is 'toevallig' de enige met twee harde schijven, waarvan ik er op 1 een Linux Ext3 partitie had geformateerd, op computer 3 zit 1 schijf die ik in 2 partities heb gesplitst) verwijderd heb en beide partities vanuit de windows boot cd heb verwijderd en opnieuw geformateerd heb.

Nou zit ik eigenlijk met twee problemen.
Ik heb nu op die computer 4 alleen een windows install staan (op één van de twee harde schijven).
-Hoe stel ik de andere harde schijf ook beschikbaar voor de windows install?
-Hoe krijg ik internet aan het werken?

Bvd.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat betreft internet: Zijn er wel drivers voor je netwerkkaart geinstalleerd? Dus staat er een netwerkadapter bij netwerkverbindingen (buiten de 1394 verbinding)? Is dat niet het geval dan de juiste drivers downloaden en installeren, in het geval van een onboard netwerkkaart moet je vaak de chipset drivers voor je moederbord hebben.

Wat betreft die andere schijf: Als de schijf correct is aangesloten moet windows die gewoon zien na een verse instal. Controleer eens of je hem wel ziet in het bios.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:51
Ik verbaas me toch altijd hoe vaak mensen met een klein probleem maar meteen aan het formateren gaan... :X
Maar goed:
1: is er de tweede schijf wel een partitie aangemaakt? Of ie nog ext3 wat windows niet kan lezen?
2: zonder iets van instellingen (ipconfig etc...) kunnen we hier helemaal niets.

En je had best je eigen topic mogen maken ipv een een topic van een jaar oud omhoog te halen hoor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 21-05-2008 13:15 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Tsja misschien wel.
Aber, reacties:

-Dat is het probleem, ipconfig commands doen helemaal niks. Ik kreeg 0 informatie.
-Bij netwerkverbindingen staat helemaal niks.
-Hij staat niet meer als Ext3, ik maak er wel NTFS van.. Is er dan een re-install nodig van windows of kan hij de schijf automatisch 'toewijzen' aan windows?
-Ik heb gekeken, er zit een RAS Async-adapter in.. moet ik daar dan n driver voor downloaden?

• ik222
  • Niet online
Ja tuurlijk moet je dan drivers downloaden, op dit moment is er dus geen netwerkkaart geinstalleerd dus dan zal internet nooit werken |:(

Dus drivers downloaden voor je kaart en dan zal het wel werken denk ik ;)

[ Voor 24% gewijzigd door ik222 op 21-05-2008 14:45 ]

• Mishmash
Gezien het feit dat je andere systemen wel gewoon werken is dit geen probleem met je router. En een topic kicken / kapen van een jaar oud is ook niet gewenst. Maak een nieuw topic aan en geef daarin duidelijk een omschrijving wat is er mis is met die ene pc en wat je al geprobeerd hebt.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:53:
-Dat is het probleem, ipconfig commands doen helemaal niks. Ik kreeg 0 informatie.
-Bij netwerkverbindingen staat helemaal niks.
Met andere woorden: je netwerkkaart is niet geinstalleerd. Heb je geen cd van je moederbord meer? (Er vanuitgaande dat het een onboard nic is)

[ Voor 6% gewijzigd door sig69 op 21-05-2008 15:37 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Ik ga even zoeken naar n cd.
Anders ga ik drivers proberen te installeren.
Danku.

Verwijderd

Als ik kijk bij Systeeminfo -> Onderdelen -> Netwerk -> Adapter, staat er een RAS Async-adapter die wel al geinstalleerd is.
Is dit niet/wel t goede?
Waar kan ik anders het type netwerk kaart zien zodat ik drivers kan downloaden?

Verwijderd

En bij Apparaatbeheer.
Bij het volgende staat bij ieder een uitroepteken.

Overige apparaten:
-Ander PCI-brug apparaat
-Multimedia audiocontroller
-PCI-geheugencontroller
-SM-buscontroller

Als ik erop klik komt er te staan dat de stuurprogramma's niet geinstalleerd zijn (code 28).
Nu weet ik niet welke stuurprogramma's ik moet hebben.
Kan iemand helpen?

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:00:
Als ik kijk bij Systeeminfo -> Onderdelen -> Netwerk -> Adapter, staat er een RAS Async-adapter die wel al geinstalleerd is.
Is dit niet/wel t goede?
Waar kan ik anders het type netwerk kaart zien zodat ik drivers kan downloaden?
Als hij niet bij netwerkverbindigen staat dan is hij niet geinstalleerd. Systeeminfo geeft waarschijnlijk alleen aan dat dit de netwerkcontroller is die in de pc zit.

Ga eerst eens uitzoeken of je netwerkkaart onboard is. Zo ja dan met bijvoorbeeld everest achterhalen wat voor mobo je hebt en de chipsetdrivers installeren.

Zo nee dan ook met everest kijken of je kan zien welke netwerkapdater er in zit, je kunt natuurlijk ook even de pc openschroeven om te kijken in dit geval.

Voor aanvullingen binnen 24 uur kun je de edit knop gebruiken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 21-05-2008 18:55 ]

Verwijderd

Chipsetdrivers geinstallerd.
Werkt perfect, stom datk daar niet aan gedacht heb.
Dankesehr.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, het installeren van drivers is niet iets wat bij Netwerken te maken heeft. Voor wat betreft de disk zou ik eerst eens kijken of dat ding wel verschijnt in de device manager/disk manager :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.