[Samsung DCB-P850R] files naar computer

Pagina: 1
Acties:
  • 2.685 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een tijdje de Samsung DCB-P850R(Digitale recorder)
En nu was ik het zat, ik wil namelijk al een tijd gewoon mijn opnames op mijn computer kijken. Maar via USB kan je dat niet doen.

Dus wat ik heb gedaan is:
DCB open gemaakt. Toen kwam ik tot de ontdekking dat de harddisk die erin zit, gewoon een IDE harddisk is, die je zo los kan maken en in je computer kan pluggen.
Dat heb ik gedaan. En de bestanden netjes naar een andere harddisk in mijn computer.

Toen de DCB weer dichtgemaakt, en die doet het gewoon weer.

Alleen die bestanden die ik heb gekopieerd, kan ik natuurlijk niet fatsoenlijk openen of bekijken.(Alleen de bovenste rij van 25 pixels zijn redelijk zichtbaar, en de extensie veranderen helpt ook niet)
Oudere opname van Net5

- Preview bestand: NET5_20070528_2020.tv 512 MB (536.870.912 bytes)

- Data map: .$NET5_20070528_2020.tv
data1 512 MB (536.870.912 bytes)
data2 512 MB (536.870.912 bytes)
data3 99,3 MB (104.202.240 bytes)

- Info map: .@NET5_20070528_2020.tv
CyclicParams
irdeto_already_used
psiSections
RecFileAdditionalData
SpecificData
TimeLength
timestamp 153 kB (156.996 bytes)
Unit
De "info"-map is in een rar file hier te vinden.
De andere files in de "info" map, zijn 5kb of kleiner. Dat leek me niet relevant om het te posten.
UPDATE:
Ik zie de constructie zo: (gebruikte example is opname van MTV. Duurt 20 seconden)

- Preview en start van videobestand: MTVNL_20071022_1415.tv 8 MB
- Mogelijke data map(Als preview/start-bestand groter word dan 536.870.912 bytes oftewel 512 mb) Deze map zou bij deze opname .$MTVNL_20071022_1415.tv hebben geheten.
- Info map: .@MTVNL_20071022_1415.tv bevat bestanden als:
CyclicParams
irdeto_already_used
psiSections
RecFileAdditionalData
SpecificData
TimeLength
timestamp
Unit

Deze bestanden hebben geen extensies. Hoe groter de opname word, hoe groter het bestand "timestamp" word. Zoals te zien bij de opname van Net5(hierboven)

Deze example staat hier online: dcb-opname-mtv.rar (8mb)
Ik hoop dat iemand wat met de example kan.

Alvast ontzettend bedankt voor diegene die een oplossing weet!

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 157420 op 22-10-2007 14:49 . Reden: Update van TS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik duw deze even naar boven
oftewel een subtiele schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

psiSections zit vol met tekst, allemaal Nederlandse omschrijvingen van programma's:
^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@2^@<9c>^H¼^T^[Â^B°/^WrÇ^@^@à<ð^F ^D^F^Bà3^Fà ð^GV^Edut ^@^BàBð^@^Dàdð^F
^Ddut^@
VPh^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@$^@^Q^@´^N2ÂB°!^@^FË^@^@^Aôÿ^Wrÿ<90>^PH^N^A^FCasema^ENET 5}«4¬^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@<9e>^A^R^@ü¼ýÁ^@^UÓè^X^E^@^@%^@<91><92>M^Rdut^M^EWill & Grace^@T^B^U^@U^DNLD^@Ný^Adut^@÷^ESerie/soap. Amerikaanse (USA) comedyserie. Met: Eric McCormack, Debra Messing, Sean Hayes e.a. Afl.: Yours, mine or ours. Will en Grace komen erachter dat ze beiden een afspraakje hebben met de aantrekkelijke nieuwe buurjongen. Zelfs Jack kan er Ns^Qdut^@m^Eniet achter komen wat zijn seksuele geaardheid is. Kijkwijzer indicatie: , programma bevat grof taalgebruik.^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@T^T^@^@^@^@2^@<9c>^H^L<87>$Â^B°/^WrÇ^@^@à<ð^F ^D^F^Bà3^Fà ð^GV^Edut ^@^BàBð^@^Dàdð^F
^Ddut^@
VPh^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@T^T^@^@^@^@$^@^Q^@4÷1ÂB°!^@^FË^@^@^Aôÿ^Wrÿ<90>^PH^N^A^FCasema^ENET 5}«4¬^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@T^T^@^@^@^@<91>^A^R^@ü<98>ýÁ^@^VÓè^X0^@^A^@^@<91><85>M^Tdut^O^EGrey's anatomy^@T^B^U^@U^DNLD Ný^Adut^@÷^ESerie/soap. Amerikaanse (USA) dramaserie. Met: Ellen Pompeo, Sandra Oh, Katherine Heigl e.a. Afl.: Desire. Er wordt gestreden om de leiderschapspositie van het ziekenhuis. Derek krijgt meer twijfels over zijn relatie met Meredith. Kijkwijzer indiNd^Qdut^@^^Ecatie: afgeraden voor kinderen jonger dan 12 jaar, programma bevat angst en grof taalgebruik.^@^@^@^@^@^@^@^@^@^@ä^^@^@^@^@2^@<9c>^H<>^[Â^B°/^WrÇ^@^@à<ð^F ^D^F^Bà3^Fà ð^GV^Edut ^@^BàBð^@^Dàdð^F
Kun je die filmbestanden ook niet afspelen? VLC geprobeerd? Geef het ding eens een andere extensie, mpg ofzo.

[edit]
Ah, ja. Ik las te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uit de TS:
(Alleen de bovenste rij van 25 pixels zijn redelijk zichtbaar
Extensie veranderen helpt ook niet.
Quicktime, WMP, VLC en DivX player geprobeert. Werken allen niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 157420 op 04-06-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 11:19
Probeer anders ook ff http://www.mplayerhq.hu/design7/dload.html

[ Voor 13% gewijzigd door haling op 08-06-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
of MPUI (dat is mplayer met GUI die (volgens mij) net iets meer formaten afspeelt dan de orginele mplayer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
Met "GSpot Codec Information Appliance" kan je bepalen met welke codec en container je tv programma's worden opgenomen ...

(Grote kans dat het mpeg2 is, dit kan je afspelen met een dvd applicatie als powerdvd)

[ Voor 26% gewijzigd door djexplo op 08-06-2007 23:47 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
djexplo schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:43:
Met "GSpot Codec Information Appliance" kan je bepalen met welke codec en container je tv programma's worden opgenomen ...

(Grote kans dat het mpeg2 is, dit kan je afspelen met een dvd applicatie als powerdvd)
Die moet ik zeker onthouden. Het programma geeft aan:
Codec: MPEG2 Name: MPEG-2
Status: Codec(s) are Installed
Dit vind ik echter vreemd, want ik heb "Gigabyte" PowerDVD 5(zat bij mijn gigabyte videokaart) alleen kan het niet openen. Ook niet als ik het bestand rename naar data1.mpeg.

Dan blijf ik het opstart scherm van PowerDVD gewoon houden.
Nero Showtime(speelt ook DVD's af) doet het ook niet. Die blijft zelfs hangen na 1 sec van de bovenste 25 pixels.

Ik heb de Samsung service ook geraadpleegt. Maar die zijn natuurlijk niet zo vriendelijk om even een player te maken of een codec deze kant op te sturen.

De quote van de mail:
De DCB-P850R neemt het gewenste programma op en speelt deze af wanneer u wilt. Daar is het apparaat voor gemaakt.

U wil meer. U wil de opgenomen programma's ook op een DVD kunnen zetten.U heeft ze op een PC gezet en nu wilt u weten welke software u kunt gebruiken. Als de kopie precies gelijk is aan het bestand op de DCB-P850R, dan heeft u pech, omdat het opgeslagen formaat een eigen Samsung formaatis. Daar is verder geen software voor beschikbaar.
Heeft u op een andere manier een kopie gemaakt, bijvoorbeeld via een capture-programma, danis het bestand in een of ander formaat op uw PC gekomen. Afhankelijk van dat formaat is er vast wel software te vinden op bijvoorbeeld www.tucows.com
Als we naar die website gaan zien we dat het gewoon een soort van SourceForge is. Dus daar heb ik niks aan want die heb ik al afgezocht zonder enig goed resultaat.

Ik heb de Mplayer geprobeert, en daar snapte ik bar weinig van. Zelfs met hulp van hun website kreeg ik het niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil het toch nog even omhoog hebben, ookal is het redelijk oud.
Het probleem is er nog.

Heeft niemand anders deze behoefte om je programma's op de computer te bekijken of daar gewoon neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

Volgens dit hier zou je de ts-bestanden kunnen decoden met streamclip.

Als dat ook niet werkt, kun je dan misschien een klein stukje video online zetten? Gewoon 5 seconden video ofzo, iets waar we mee kunnen 'spelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230505

Dag,

Ik ben ook op zoek naar een manier om de opgenomen bestanden over te zetten en af te spelen naar de PC.

Harde schijf eruit enzo is geen probleem.. nu alleen nog afspelen..

Ben je al verder gekomen? Ben erg benieuwd!

Neil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236173

Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen, diverse mensen hebben het e.e.a. al geprobeerd. Ook projectX kwam langs maar was het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236981

Hoi,

Ik weet niet of het je gelukt is...?!

Eigenlijk wat ik zoek gaat de andere kant op. Ik wil video bestanden van mijn computer opslaan en afspelen op de Samsung DCB-P850R.

Iemand een idee of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je de videobestanden op een externe harddeschijf zet en je connect hem met USB aan de voorkant de DCB. Dan kan je die bestanden volgens mij gewoon afspelen, al dan niet op de harddisk van de DCB zetten. Komende week heb ik vakantie, dan neem ik een klein stukje op 10 seconden of zo en gooi de bestanden online. Ben daar wel een kleine 2 uur mee bezig denk ik.

In iedergeval, komenden week zo snel mogelijk een klein stukje online voor de mensen die het willen proberen te fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo gezegt zo gedaan.

Update is in de TS te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Laatste doodschop naar boven :'(
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-05 22:40
Na meer dan 1 jaar doe ik het :P, ik wil de bestanden conventeren naar .avi formaat en deze delen met men vrienden :).. iemand?

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:00
Sorry voor de enorme kick, maar heeft iemand nog succes weten te boeken hiermee?

Ik heb onlangs deze decoder gekocht op Marktplaats, en opnemen gaat prima, maar sommige dingen zou ik graag op de PC willen hebben.

Ik heb zelf de HDD ook al aan m'n PC gehad en de hele mikmak even overgekopieerd, maar kreeg de grote bestanden (de opnames) niet afgespeeld met Media Player Classic. Hij gaf geen beeld weer en ik hoorde alleen een paar seconden wat gekraak e.d.

Zouden de bestanden misschien gecodeerd zijn o.i.d. ?

Ik zal binnenkort wel even wat bestanden uploaden, dan kunnen jullie ook wat ermee prutsen.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 25-08-2010 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
ThinkPadd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 01:04:Ik heb zelf de HDD ook al aan m'n PC gehad en de hele mikmak even overgekopieerd, maar kreeg de grote bestanden (de opnames) niet afgespeeld met Media Player Classic. Hij gaf geen beeld weer en ik hoorde alleen een paar seconden wat gekraak e.d.

Zouden de bestanden misschien gecodeerd zijn o.i.d. ?
Naar ik weet is het nog niemand gelukt om de bestanden van de Samsung PVR's op een PC af te spelen.
Zelf heb ik er bij enkele pogingen ook niets bruikbaars uit kunnen halen.
Samsung zelf geeft ook al dat dit niet mogelijk is en hiervoor ook geen ondersteuning te (willen) geven.

Ook voor de nieuwe (HD) PVR modellen van Samsung geldt weer hetzelfde. :(

Dus wil je je opnames kunnen archiveren en/of bewerken op een PC, koop dan geen Samsung PVR maar ga voor een Humax of een alternatieve DVB oplossing (PC, Dreambox, enz.).
Pagina: 1