[XP] Programma's enin bepaalde volgorde laten starten

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:42
Ik heb mijn HTPC zodanig ingesteld dat Mediaportal automatisch wordt gestart na het opstarten van windows xp. Ik gebruik daarnaast een mybookworld met de mionet service.

Het probleem is nu als volgt
* mediaportal wordt opgestart
* daarna is de mionet service pas klaar met laden en komt dat standaard scherm naar voren.

Het gevolg is, dat ik eerst mijn toetsenbord weer moet pakken om om te schakelen naar mediaportal, want via de afstandbediening lukt dat niet.

Is er een manier om Mediaportal wel automatisch te laten starten, maar pas nadat het mionet service volledig is opgestart? Uitgesteld opstarten dus.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is mogelijk, maar wat heb je tot nu toe zelf uitgevonden?

Er zijn verschillende manieren om programma's na elkaar te laten starten, of afhankelijk van een service status te starten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:11

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan met een bat script dat doen, je kan dat ook met een vbs script doen. Met het vbs script kan je ook venstens actief maken. Moet je even op MSDN kijken hoe dat precies in zijn werk gaat, maar het is mogelijk. Zet je die eventueel in je opstarten met een check of de service draait en zoja, maak het venster actief, zo niet, wacht tot het wel zo is.

Commandline FTW

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-02 00:14
mediaportal service ?? afhankelijk (via service dependencies) maken van de mionet service zodat de mediaportal service pas na mionet service kan/mag starten

[ Voor 36% gewijzigd door GeniusJennis op 03-06-2007 14:19 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:42
mediaportal is geen service, slechts mionet is een service. bedankt voor de tips, dan kom ik er wel uit.

Verwijderd

ik heb zelf ooit een programma geschreven "delayed" en die doet dit.
Dus je zet dit proggie in je opstarten. en in het programma geef je aan
hoelang na opstarten andere programma's moeten starten.
Helaas geen optie om te checken of bepaalde service(s) draaien.
Pagina: 1