Safari loopt vast bij wifi hotspots

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-02 22:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Topicstarter
Goedendag Apple fanaten ;)

Sinds kort heb ik een macbook (naast mijn iMac 20") en deze wil ik onderweg graag gebruiken op Tankstations en dergelijke die voorzien zijn van een KPN Hotspot. Op dit moment internet ik via zo'n Hotspot alleen kan ik er niet vanuit mijn gewone account opkomen.

Safari loopt elke keer vast als de inlogpagina van KPN zich opent. Nu is er geen mogelijkheid om in de voorkeuren te kijken omdat die pagina automatisch geopend wordt en de stopknop het euvel niet oplost.

Nu heb ik een nieuw account aangemaakt en daarmee heb ik het probleem niet. Weet iemand wat dit kan zijn? Ik kan geen andere browser proberen omdat ik die niet kan downloaden onder die account.

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat Inquisitor het probleem veroorzaakt alleen kan ik die niet uninstallen omdat safari na een paar tellen zichzelf al afsluit.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen of moet ik gewoon thuis elke keer alle instellingen veranderen en onderweg weer testen?

Alvast bedankt

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Uit het Safari menu kiezen voor Reset Safari...

Als dit het niet oplost je zgn. Preferences File (plist) voor Safari weggooien uit ~/Library/Preferences en dan com.apple.Safari.plist trashen.

Dan zou je Safari dezelfde instellingen moeten hebben als een 'verse' Safari uit je nieuwe account.

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
MahRain schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:18:
Uit het Safari menu kiezen voor Reset Safari...

Als dit het niet oplost je zgn. Preferences File (plist) voor Safari weggooien uit ~/Library/Preferences en dan com.apple.Safari.plist trashen.

Dan zou je Safari dezelfde instellingen moeten hebben als een 'verse' Safari uit je nieuwe account.
Dan moet ik zometeen maar de tweede optie proberen. Het menu kom ik niet in want dan is Safari automatisch al vastgelopen.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

(airport uit en dan even safari aan zetten ?)

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
kaassouffle schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:57:
(airport uit en dan even safari aan zetten ?)
Had ik gedaan op mijn werk (kwam later ook bij mij op) en toen ik safari gereset had bleef de fout. Erg vreemd!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Ik kon het probleem niet oplossen. Ik werk nu op een speciaal aangemaakt 'gast' account en daar werkt alles wel goed.

Ik vind het alleen wel erg klote. Niet gewend van Mac OSX (windows eigenaardigheden)

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat ik in zo'n geval zou doen, is de informatie op de volgende plekken verwijderen (natuurlijk nadat je van al deze info een backup maakt, voor de zekerheid...)
Je kan dit ook stap voor stap proberen, dit zijn naar mijn mening in oplopende volgorde probleemveroorzakers.
~ Staat voor je userdir...

~/Library/Caches/Safari/
~/Library/Safari/Icons/
~/Library/Safari/Downloads.plist
~/Library/Safari/History.plist
~/Library/Preferences/com.apple.Safari.plist

Wanneer het dan nog niet werkt, lijkt het me dat er een derde stuk software interfereert.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Pagina: 1