Copperjet 1616 i.c.m. Linksys WRT54GS

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peeetor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08-2024

Peeetor

Petor?.. Peetor?... Peeetor!!!

Topicstarter
Sinds deze week beschik ik over een ADSL2 lijn (van Qfast).
Bij dit abotje kreeg ik een Copperjet 1616 modem. Als ik die rechtstreeks aansluit op m'n pc werkt alles als een zonnetje. Ik krijg netjes 1Mb per seconde binnen bij de download.

Maar... ik heb hier ook een Linksys WRT54GS (V1.0) staan, voor m'n wireless internet thuis.
Ik krijg de combinatie Copperjet 16126 - Linksys met geen mogelijkheid aan de praat.

Ik heb de Copperjet inmiddels in Brigde mode staat en als ik dan de UTP kabel in de Linksys steek, krijg ik geen enkel signaal op m'n PC. Niet met vaste bekabeling en ook niet wireless.

Door mijn gepiel en uitgeprobeer kan ik inmiddels ook mijn Copperjet niet meer benaderen. :'( (waarschijnlijk zal ik mijn PC een vast ipnummer moeten geven dat in de reeks van de Copperjet zit: 179.19.x.x)

Ik heb in dit forum en op Google al gezocht, maar kom niets tegen.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de combinatie aan de praat krijg? 8)7

De firmware van de Linksys is: WRT54GS_fw_4.71.1_US
Omdat ik de \copperjet niet mer kan benaderen, weet ik hier de firmware niet van.

"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12 20:46
Hoi,

Kun je het mac-adres van je windows pc niet klonen in je router?

Sommige providers laten alleen dat mac-adres toe.

. crosspost :(

Soms weet ik het ook niet meer.........

Verwijderd

Ik heb die combo ook en bij mij draait het als een zonnetje (mits ik niet teveel connecties tegelijk toesta (zie eerdere posts)). Heb de 1616 gewoon als modem-router aanstaan (dus geen gezeik met gebonden mac-adressen) en deze aangesloten op de Linksys (in WAN poort). Linksys heeft vast adres, en geeft ip nummers uit op ander subnet (bv. 172.19.1.1 voor de copperjet en 172.19.2.1 voor de linksys). Draait perfect en beiden prima te benaderen!

• Peeetor

Peeetor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 18:00:
Ik heb die combo ook en bij mij draait het als een zonnetje (mits ik niet teveel connecties tegelijk toesta (zie eerdere posts)). Heb de 1616 gewoon als modem-router aanstaan (dus geen gezeik met gebonden mac-adressen) en deze aangesloten op de Linksys (in WAN poort). Linksys heeft vast adres, en geeft ip nummers uit op ander subnet (bv. 172.19.1.1 voor de copperjet en 172.19.2.1 voor de linksys). Draait perfect en beiden prima te benaderen!
Even voor mijn begrip:
Je hebt niets aan de instelling van je Copperjet modem gewijzigd, dus die heeft nog een adres in de 172.19.x.x reeks.
Je linksys modem heb je een vast ipadres gegeven in dezelfde reeks. Hoe heb je dan de instellingen in je Linksys staan? krijgt je pc nog steeds een adres in de 192.168.x.x reeks?
Staat je linksys nog ingesteld als router of heb je dat anders opgelost.

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-12 22:02
Ik heb de Copperjet inmiddels in Brigde mode staat en als ik dan de UTP kabel in de Linksys steek, krijg ik geen enkel signaal op m'n PC
straight of crosslink?

onze 1616 vereist namelijk een crosslink utp

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• Peeetor

Peeetor

Topicstarter
Remond_FRL schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:07:
[...]

straight of crosslink?

onze 1616 vereist namelijk een crosslink utp
Het is een crosscable.

Wie kan me exact vertellen waar ik welke instellingen in de Linksys moet zetten.
Ik denk nl. dat het daarin zit.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Laat de Copperjet gewoon routeren en configureer de Linksys als access point. Iets dergelijks heb ik hier ook gewoon draaiend (Copperjet 810 en Linksys wireless geval).
In je Linksys moet je dan DHCP, NAT en zo uitschakelen, een vast IP adres geven in de DHCP range van de CJ, en de Copperjet op een LAN poort aansluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Henk007 op 04-06-2007 11:30 ]

Verwijderd

Peeetor schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:26:
[...]

Even voor mijn begrip:
Je hebt niets aan de instelling van je Copperjet modem gewijzigd, dus die heeft nog een adres in de 172.19.x.x reeks.
Je linksys modem heb je een vast ipadres gegeven in dezelfde reeks. Hoe heb je dan de instellingen in je Linksys staan? krijgt je pc nog steeds een adres in de 192.168.x.x reeks?
Staat je linksys nog ingesteld als router of heb je dat anders opgelost.
De copperjet geeft ip's in bv 172.19.2.x, dus 172.19.2.2 aan de linksys. Die geeft ip-adressen uit (instellen!) in 172.19.3.x aan de aangesloten computers. Het derde cijfer in de ip-adres reeks moet dus verschillen. en dus in de WANpoort steken.

Je kan natuurlijk ook de linksys als accespoint gebruiken, maar voor mijn gevoel draaide hij dan minder stabiel.
Crosslink tussen copperjet en linksys natuurlijk.
Pagina: 1