[SES]nog steeds van toepassing? (problemen in CF)

Pagina: 1
Acties:

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37
Om sites/apps te maken werk ik in coldfusion via fusebox (3).

Fusebox is een framewerk waarbij alles door de index gaat en hiervanuit worden acties aangeroepen. Een href voorbeeld:
HTML:
1
<a href="index.cfm?fuseaction=blog.readBlog&amp;blogID=EA2255B0-A4BF-0FD5-D82290B9724203A0">

Nu zou de SES href moeten zijn:
HTML:
1
<a href="index.cfm/fuseaction/blog.readBlog/blogID/EA2255B0-A4BF-0FD5-D82290B9724203A0">

Hier heb ik wat problemen mee (ik heb een SES converter gevonden van Erik Voldengen, maar die hapert dus).

Maar goed, dat is een ander probleem, ik zou een paar uur kunnen gaan bughunten en de fout eruit slopen, maar ik vraag me af of SES URL's anno 2007 nog wel van toepassing zijn?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Roeligan
*bump*

Niemand die kan vertellen of SES nog noodzakelijk is?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
SES?

Geen idee waar SES voor staat, maar afgaand op wat je probeert te bereiken, denk ik dat je zoekmachine vriendelijke URL's probeert te krijgen. En ja, die zijn van toepassing en wegen redelijk zwaar mee in de vindbaarheid van een pagina!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Zie voor meer info wat er wel of niet belangrijk is bij SEO: SEOmoz - search engine ranking factors (april 2007)

Cogito ergo dubito

• Roeligan
SES staat voor Search Engine Safe. Ik zal de link eens nakijken, thx :)

RatPack #814