Toon posts:

ATI naar Nvidia -> overschakeling werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
momenteel heb ik een Ati X600 in mn PC zitten, waar ik ter vervanging een NX8600GT overclock edition van MSI voor heb gekocht.

Beide kaarten zitten nu op mn mobo geprikt, mn bureaublad heb ik uitgebreid naar beide videokaarten (x600 op 1600x1200, nx8600 op 640x480)

Nadat ik de Nvidia-drivers geinstalleerd heb, moet de PC rebooten. Na de reboot zou de Nvidia icon moeten verschijnen, zou ik mn resolutie hoger moeten kunnen zetten dan 640x480 en het aantal kleuren moeten kunnen verhogen.

Echter, het icoon verschijnt niet. Wanneer de nx8600 als primary monitor gekozen is geeft hij de error dat de installatie alleen in meer kleuren voltooid kan worden en als de x600 als primary staat gebeurt er helemaal niks.

De drivers heb ik van de meegeleverde CD van MSI, kheb ook al geprobeerd de nieuwste drivers te downloaden van Nividia. Het vreemde is dat als ik de nieuwste drivers geinstalleerd heb er uiteindelijk nog nisk gebeurt (zelfde als eerder genoemd), maar een herinstallatie van de oudere drivers geeft wel aan dat de nieuwere drivers aanwezig zijn.

Kortom: hoe krijg ik mijn NX8600 aan de praat?

off-topic: iemand een link om deze wanneer hij uiteindelijk werkt over te clocken wanneer je een nublet bent op t gebied van overclocken? overclockedition, moet ik dan toch es gebruik van maken...

PC-specs:

AMD Athlon 64 3200+
2x Corsair ValueSelect, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz
Seagate Barracuda 7200.7, 80 GB, 7200 rpm, 2 MB, ATA100
Seagate Barracuda 7200.7, 120 GB, 7200 rpm, 2 MB, ATA100
Asus CRW-5232AS, ATAPI/E-IDE, Zwart, Retail
Asus A8N-SLI mobo

ATI x600-series
Nvidia nx8600

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

ATi drivers verwijderen, X600 er uit smijten, 8600 GT er in stoppen, drivers installeren, herstarten, done.

Twee kaarten van verschillende merken kunnen nogal eens problemen geven. Dus aangezien je je eerste toch wil vervangen, smijt je die er best meteen uit.

Yes, but no.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 08:08
Wil je ze nu vervangen of naast elkaar laten werken voor dualscreen??(wat overigens ook kan met 1 kaart) Als je je kaart vervangt hoef je echt niet de oude erin te laten zitten om je drivers te installeren hoor.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
skelleniels schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:48:
Als je je kaart vervangt hoef je echt niet de oude erin te laten zitten om je drivers te installeren hoor.
Khad het idee dat ik weinig beeld zou hebben om de nieuwe drivers mee te installeren :P

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-07 11:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Onder 640x480 16 kleuren moet het anders nog gewoon lukken om je drivers te installeren.
Hoe heb je dat tenslotte bij de X600 dan gedaan? Ook een andere kaart bijgeprikt?

Normaliter wordt een nieuwe onbekend videokaart gewoon de Windows SVGA driver gevoederd waarmee je dus in 640x480 de juiste meuk kunt installeren. Als je de andere kaart dus echt wilt vervangen dan stel ik voor dat je de ATi Catalyst drivers er vanaf gooit, eventueel Driver Cleaner oid er overheen haalt, vervolgens die kaart er uit haalt en de nieuwe 8600 in het PCIe x16 slot waar de X600 eerst woonde stopt. Ik zie dat je een A8N-SLI hebt, en als je maar 1 videokaart gebruikt dat wil je dat bord ook in Single Videocard modus zetten zodat je het bovenste PCIe slot 16 lanes geeft. Daar kan de 8600 lekker in los gaan :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
aan de praat gekregen, ATI gedeinstalleerd, drivers van de 8600 geinstalleerd en gereboot (X600 eruit gehaald). Ik krijg wel opnieuw een foutmelding aangaande opstarten van 'een installatieprogramma' (naar mijn idee de NVidia tool), maar de resolutie heb ik omhoog kunnen zetten, net als de kleuren dus de drivers werken blijkbaar. _/-\o_

Single VGA inderdaad, misschien dat ik nog een extra 8600 erin zet, deze is nl. SLI compatible, maar ik vraag me af of ik hier een enorme snelheidswinst uithaal met mijn huidige hardware.

iemand een linkje om deze 8600GT over te kunnen clocken?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-07 11:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je eigen inzet wordt nu wel erg matig, net nog even twee bagger replies verwijderd.
Inmiddels ben je van een vraag die eigenlijk tto basiskennis behoorde en je nog best zelf op had kunnen lossen overgegaan naar een zoekvraag, over overclockutilities is zeker weten genoeg geschreven.
Vandaar dat ik je topic dichtmaak.

Check bijvoorbeeld eens een utility als RivaTuner voor het overclocken van dat apparaat.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.