Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben op zoek naar een apparaatje (FM transmitter) die ik in de auto kan gebruiken en waarbij ik alleen nog maar een USB stick nodig heb.Ik heb er zelf al een paar gevonden, maar hier staat heel vaak niet bij of deze ook in Frankrijk te gebruiken zijn.
Weten jullie eventuele opties?

MVG,
Marieke

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

euh, die dingen zijn niet regio afhankelijk hoor! Zolang je radio maar de desbetreffende frequentie kan ontvangen is het goed

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

ze zenden maar iets van 5 meter ver dus in een land hebben ze daar weinig last van :p

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik bijv. bij deze kijk:

Koop nu de winnaar van de Gouden Wobbler 2006!

Het produkt waarmee je naar MP3 muziek kunt luisteren in de auto zonder MP3 speler!

Simpel : steek je memory stick in de player, steek de player in de sigaretten aansteker en luister in Stereo op je auto radio naar je eigen muziek.

Luister naar uw favoriete muziek op de speakers van de auto. Geen dure CD- of cassette speler nodig, want het geluid wordt draadloos verzonden.
MP3 spelers zoals de iPod kunnen via een USB kabel ook op de FM transmitter worden aangesloten.
Omdat deze FM transmitter uitgerust is met een MP3 decoder is een MP3 speler niet meer nodig, aan een USB geheugen stick heeft u voldoende. Dat is veel goedkoper!

LET OP! Om onnodige foutmeldingen te voorkomen dient u uw geheugen stick voor gebruik te formateren naar FAT of FAT32 indeling.

Snel knipperen: Geheugenstick niet (juist) geformateerd of vast gelopen.
Probeer eerst de reset knop.
Normaal knipperen: Muziek wordt voor afgespeeld.
Langzaam knipperen: Pauze modus
- Power: DC 12V / 24V
- Support: USB memory stick/ iPod / MP3 player with USB A connector / etc.
- Supported bit rates: 32K ~ 320K
- Maximum distance: 3 meters
- Auto replay
- 3 FM frequencies: 88.1Mhz / 88.5Mhz / 88.9Mhz

Geschikt voor de volgende landen:
- België
- Bulgarije
- Cyprus
- Denemarken
- Duitsland
- Estland
- Finland
- Groot-Brittannië
- Liechtenstein
- Luxemburg
- Oostenrijk
- Polen
- Portugal
- Spanje
- Tsjechië
- Verenigde Staten
- Zweden
- Zwitserland

Dan wordt Frankrijk niet genoemd... wordt deze gewoon vergeten of...?

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:24
Waarschijnlijk werkt het met radio's uit die landen en dus met radio's uit frankrijk niet ..
(Of niet?)

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10 14:07
Nederland ook niet :D

IMO gaat het alleen maar om het feit dat het toegestaan is om op zo'n frequentie uit te zenden. Dat is dan in de genoemde landen wel toegestaan, in de andere landen niet.

Persoonlijk denk ik dat het geen vaart zal lopen, bereik is erg kort dus niemand moet er last van hebben. Functioneel is er dus geen enkel probleem, het gaat puur om regelgeving.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik las deze week in een folder dat mr handsfree nu ook een dergelijk apparaat heeft maar dan met een kabel in de antenne ingang van de radio, deze zijn niet verboden.

Afbeeldingslocatie: http://www.mrhandsfree.nl/depot/Afbeelding/Image848.jpg

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Maar jullie gaan er dus vanuit dat deze apparaatjes ook gewoon in Frankrijk te gebruiken zijn...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:00:
Maar jullie gaan er dus vanuit dat deze apparaatjes ook gewoon in Frankrijk te gebruiken zijn...
Yup..

Het is niet zo dat die dingen weten in welk land je verblijft. In Nederland, en dat zal denk ik in Frankrijk ook wel zo zijn, is het verboden op de radio frequentie band uit te zenden. En dat doen deze apparaatjes dus.

Aangezien je het signaal op je eigen antenne ingang verstuurd, zullen er nagenoeg weinig mensen last van hebben. Misschien dat je in een file naast iemand komt te staan met een zelfde soort ding in de auto, en als dit dan op dezelfde frequentie zit, zou het mogelijk zijn dat je dus 2 dingen doorelkaar hoort (en de ander ook).

Zoals je zelf in de OP al aangeeft, er zijn radio's met een USB aansluiting, deze lezen dus gewoon van een stick of harddisk waar mp3's op staan. Dat apparte apparaatje is dus meer als je een losse mp3-speler hebt, en deze in de auto wil gebruiken zonder een nieuwe radio te kopen.

Ey!! Macarena \o/

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:42:
Maar als ik bijv. bij deze kijk:

voor de volgende landen:
- België
- Bulgarije
- Cyprus
- Denemarken
- Duitsland
- Estland
- Finland
- Groot-Brittannië
- Liechtenstein
- Luxemburg
- Oostenrijk
- Polen
- Portugal
- Spanje
- Tsjechië
- Verenigde Staten
- Zweden
- Zwitserland

Dan wordt Frankrijk niet genoemd... wordt deze gewoon vergeten of...?
Nederland staat er ook niet in :)
dat komt om dat je officieel niet op die betreffende frequentie mag uitzenden, dus is een zender illegaal
Echter zolang het bereik maar een paar meter is, zal niemand er om malen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Gheh, dat was me nog niet eens opgevallen *oeps*.
In ieder geval heel erg bedankt allemaal voor de info!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:24
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:42:
...

Het produkt waarmee je naar MP3 muziek kunt luisteren in de auto zonder MP3 speler!

...

MP3 spelers zoals de iPod kunnen via een USB kabel ook op de FM transmitter worden aangesloten.
Omdat deze FM transmitter uitgerust is met een MP3 decoder is een MP3 speler niet meer nodig, aan een USB geheugen stick heeft u voldoende. Dat is veel goedkoper!

...
RaZ schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:13:

...

Zoals je zelf in de OP al aangeeft, er zijn radio's met een USB aansluiting, deze lezen dus gewoon van een stick of harddisk waar mp3's op staan. Dat apparte apparaatje is dus meer als je een losse mp3-speler hebt, en deze in de auto wil gebruiken zonder een nieuwe radio te kopen.
;) Dit apparaatje heeft genoeg aan een USB stick. De meeste van zulke dingen hebben inderdaad een hele MP3 speler nodig maar deze niet.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heb je misschien een linkje ?
klinkt wel handig voor die stomme auto van het werk (wie gebruikt er in hemelsnaam nog cassettes :?)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Bij deze wil ik graag vermelden dat de geluidskwaliteit bij gebruik van een FM transmitter dramatisch slecht is. Soms zelfs slechter dan die van een normale FM radio zender. Als je dus op één of andere manier de mogelijkheid hebt om je muziek af te spelen, laat deze gadgets dan gewoon links liggen.
Lees bijvoorbeeld eens:
Ervaringen FM transmitters

[ Voor 12% gewijzigd door Henk007 op 03-06-2007 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... oke. Wanneer het gelijk is met die van een FM zender dan is het wat mij betreft prima... maar als het een stuk slechter is zou dit toch een beetje jammer zijn.

Verwijderd

Henk007 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:42:
Bij deze wil ik graag vermelden dat de geluidskwaliteit bij gebruik van een FM transmitter dramatisch slecht is. Soms zelfs slechter dan die van een normale FM radio zender. Als je dus op één of andere manier de mogelijkheid hebt om je muziek af te spelen, laat deze gadgets dan gewoon links liggen.
Lees bijvoorbeeld eens:
Ervaringen FM transmitters
maar is dat met AL die dingen zo? Ik kan me niet voorstellen dat ze allemaal beroerd zijn, want er zijn inmiddels tientallen versies...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb zo'n autoradio waar je op de voorkant je USB-stick in kunt prikken, een Medion. (Zo'n goedkoop ding van de Aldi inderdaad, maar werkt goed.) Als je toch al van plan was om geld uit te geven (aan zo'n zender) kun je misschien beter zo'n autoradio kopen? Dat is ideaal, 2 GB stick erbij en gaan met die banaan. :)

Halfords heeft ook wel van die dingen, bijvoorbeeld deze JVC:
http://www.halfords.nl/NL...tail.htm?productId=102113
Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/Images/Catalog/Large/102113.jpg
(djeez, dat plaatje is 600 pixels hoog. Over zinloosheid gesproken. :/)

De Mediamarkt heeft ook wel goedkopere, van 80 euro ofzo.

[ Voor 46% gewijzigd door Bergen op 04-06-2007 00:50 ]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
op die halfords site staan van diverse merken zo tussen de 150-200 euro met USB/USB 2.0 aansluiting is denk beste oplossing wil tzt ook zoiets doen. Heb vroeg met cassette gewerkt maakt teveel herrie. Heb ook nog zo'n draadloze ding liggen maar ook dat is niet veel. Veel te gevoelig en je moet constant switchen van frequentie omdat altijd wel andere zender op zit of in de buurt zit. Tenzij je alleen in regio rijdt. Heb voorlopig genoeg aan oude mp3cdspeler in auto. Dan maar wat mp3 cd's blijven branden kost ook niks.

[ Voor 34% gewijzigd door funrider op 04-06-2007 13:10 ]

Pagina: 1