Toon posts:

E-Dentify helemaal uit de lucht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vrijdagavond (toen merkte ik het i.i.g. voor het eerst) liggen zowel de E-dentify site (www.e-dentify.nl) als mijn eigen gehoste sites uit de lucht. Deze sites staan meest op 1 server (maia).
Mijn privé mail-accounts lopen ook via E-dentify. Kan dus ook geen mail meer ontvangen.

Zijn er meer mensen met dergelijke problemen?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 14:49

Nik

Vanaf hier is de site ook niet berikbaar (Chello). Probeer eens de WHOIS informatie te achterhalen van de eigenaar van de site domein, daar staat tevens een nummer op wat je kunt bellen voor technische zaken.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik was een beetje cryptisch.
E-Dentify is een hosting provider waar ik een aantal sites gehost heb. Er is op Tweakers en andere plaatsen in het verleden al het nodige over 'gezegd', maar ik had weinig problemen (afgezien van trage reacties op support vragen).

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:21
Ik werk daar, en zal even het probleem uitleggen:

Een van onze servers, was onder vuur genomen door een DDoS. Hierdoor is de gehele vrijdagnacht 1 juni vanaf 01:30, ons gehele serverpark, niet tot nauwelijks bereikbaar geweest. Daarna is onze eigen server, naar welke de aanval ging, genullrouted. Hierdoor was onze website, ticketsysteem, forum en e-mail onbereikbaar. Tevens konden wij ook niet in ons administratiesysteem.

Hierdoor kregen wij ook geen e-mails van webbuddy en andere monitoringsystemen. Toen de aanval zo goed als afgelopen was, en de server weer bereikbaar was voor iedereen, kwamen ook de mails binnen met de meldingen dat er nogal het een en ander down was. Hier zijn wij gisteravond direct achteraan gegaan, en hebben het zo snel mogelijk opgelost.

Namens E-Dentify, excuses voor het ongemak.