Toon posts:

Internetten achter server langzamer bij veel traffic server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor de vage titel, ik wist simpelweg geen kortere beschrijving voor de vraag waarmee ik zit. Mijn situatie is als volgt: ik heb een 100mbit glasvezelconnectie, die gelijk bij binnenkomst geprikt zit in een Clarkconnect homeserver. Deze server verdeelt IPadressen over de overige drie computers die ik hier in huis heb staan. Op de server draait ook een webserver, en daar wil ik meer mee gaan doen.

Mijn vraag is; zal het internet veel trager worden als er grote hoeveelheiden verkeer op mijn server komt? Dus laten we zeggen dat hij geregeld opvragen van foto's á 1 mb p/s moet verwerken? De server heeft een P4 1,7 Ghz cpu, 512 SDRAM.

Ik zit een beetje te twijfelen, want ik wel gewoon nog snel kunnen internetten op mijn desktops achter de server.. Alvast bedankt voor jullie reacties. :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Laten we stellen dat je daar met een 100mbit verbinding niet snel hinder van zult ondervinden. 't is theoretisch wel mogelijk, als je dus 100mbit uitgaand voltrekt, maar tegen die tijd heb je al ruim drie extra facturen van je ISP op de deurmat liggen.

[ Voor 45% gewijzigd door CyBeR op 03-06-2007 02:23 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Nee.. Dat zal niet het geval zijn, aangezien je gewoon legaal een server mag draaien. Er is ook geen datalimiet ingesteld..

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:17

rapture

Zelfs daar netwerken?

Geen datalimiet != genereer dataverkeer ter waarde van € 2000 (datacenter prijzen) en huurlijnen zijn helemaal duur. Dus je ISP zal de nodige facturen sturen.

Ik zou een dedicated server achter of voor je Clarkconnect-router plaatsen. Zo kan de webserver de processor van je Linux-router niet overbelasten.