Installatie Vista scherm blank..

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-02 10:08
Dit is echt supervaag en heb dit nog nooit eerder meegemaakt.

Ik dacht dus zojuist ff vista te installeren. Doe de cd erin reboot pc en alles loopt soepel. Hij zegt dan windows is bestanden aan het verzamelen oid en zie je zo een balk lopen. Na die blak komt een klein groen balkje en daarna springt mijn scherm op wit en krijg ik vage strepen door het beeld. Alsof mijn monitor de resolutie van de installatie niet aan kan. Het is wel een oud dingetje, mijn monitor en kan max 1024x768 aan maar toch. Dit moet toch kunnen werken onder vista? Ik heb ook monitor drivers op XP geinstalleerd in de hoop dat het gaat helpen, maar zoals verwacht hielp het geen moer.

Heb ook die upgrade advisor gedraaid en die zegt dat alles prima moet lukken.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderd

Die resolutie is prima. Probeer eens een andere DVD (Vista staat niet op CD's).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Wat als je de installatie vanaf windows (xp) start? als dat mogelijk is.
Werkt het dan wel?

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11-2025
job schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:31:
Wat als je de installatie vanaf windows (xp) start? als dat mogelijk is.
Werkt het dan wel?
Dat is wel mogelijk maar dat geeft je niet de optie om een schone install te doen (dus met een format c:\) maar alleen een upgrade uit te voeren. Zou ik dus ook niet doen...

• gebruikershaes
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 11:25:
Die resolutie is prima. Probeer eens een andere DVD (Vista staat niet op CD's).
Ja sorry ik bedoelde ook DVD

• gebruikershaes
En als ik in XP de DVD erin doe dan zegt die dat setup niet uitgevoert kan worden vanaf die windows

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 09:29

silitek

Tubes Only

Defineer "oud dingetje"...Over wat voor systeem heb je het dan.?
Vista orgineel of copy?...Indien het laatste dan is het verklaarbaar ;)

Tubes....It's what make music music!

• gebruikershaes
Systeem is een:

AMD 64 x2 5600+
Asus m2n-e Ultra
XFX 8600GT XXX
1GB Kingston 667
Seagate Baracuda 250 gig sata II

De monitor is zo een 5 jaar oud en is een Samtron 50v 15" met max resolutie van 1024 x768

En Windows is origineel van een vriend geleend. Het gaat om een Vista x64 Ultimate versie

[ Voor 7% gewijzigd door gebruikershaes op 03-06-2007 12:31 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zoek de refreshrates maar eens op.

Maar van een vriend geleend is dus niet de bedoeling.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gebruikershaes
Nee dat snap ik, maar stel dat ik het gekocht had dan was ik nu het bokje.

Ik heb het ook zonet ff op mijn vaders laptop getest en daar werkt het gewoon en komt die netjes in het installatiescherm.

De monitor kan refreshrates aan van 60, 70, 72 en 75 Hz aan. Daar zal het wel niet aan liggen, want zodra je dat overschrijdt dan krijg je een balkje waarin staat "No input signal". Het is dus echt de resolutie lijkt me.

Ik heb nog wel een crt monitor die wel hogere resoluties aankan alleen dan ben ik bang nadat ik het heb geinstalleerd dat ik mijn lcdtje niet kan gebruiken. Dus mijn vraag is: Kan je in Vista resolutie van 1024x768 instellen? Lijkt me wel toch?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

alt-92 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:08:
Zoek de refreshrates maar eens op.

Maar van een vriend geleend is dus niet de bedoeling.
als 't puur voor testen is, om te kijken of vista loopt is er toch niks aan de hand? Als ie daarna maar zelf een licentie aanschaft ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• gebruikershaes
Heb de andere monitor gepakt. Vista geinstalleerd en toen weer de LCD erop aangesloten. Alles werkt prima behalve dat het een traage kut OS is :p Mja een gigje ram erin en dan moet ook weer verholpen zijn.

Nu nog een licentie via school halen. Tnx voor hulp :D

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

bartgrefte schreef op zondag 03 juni 2007 @ 13:26:
[...]
als 't puur voor testen is, om te kijken of vista loopt is er toch niks aan de hand? Als ie daarna maar zelf een licentie aanschaft ;)
Just my humble opinion.
o heb ik 't ook gedaan op m'n laptop! Eerst 2 weekjes testen, toen zelf aangeschaft! :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

gebruikershaes schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:18:
Alles werkt prima behalve dat het een traage kut OS is :p
Correctie: jij hebt een traage kut PC

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Leuk geweest.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.