Een website hosten via II6 op win2003 server.

Pagina: 1
Acties:

• Clyde Barrow
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-03-2022
Ik heb een website gemaakt in asp en wil deze hosten via IIS.

Heb mijn server ingesteld als domain controller, er is een active directory aangemaakt en een domein aangemaakt (bv testabcd.be).
Ik heb ook IIS6 geïnstalleerd en de site in de map wwwroot van inetpub gestopt.

De site is op te vragen als het ip nr wordt ingegeven in de brower, maar echter niet als www.testabcd.be...
Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn? Ik denk zelf dat ik deze domeinnaam moet registreren. Als dit gebeurt is, moet ik dan nog andere zaken doen om de site te kunnen zien van buitenaf door www.testabcd.be in de browser in te geven?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

een domein aanmaken op een server is niet hetzelfde als een domein op het internet. Ik raad je dan ook af om het lokale domein hetzelfde te houden als je domein op het internet (voor zover je dat al gereserveerd hebt) ivm dns problemen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Clyde Barrow
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-03-2022
thx voor de tip!

het domein is al gereserveerd.
Dus ik moet de url forwarding gewoon naar het IP-adres van mijn webserver laten gaan?
en mijn domein op de server van naam veranderen...

is dat alles dat er moet gebeuren?

[ Voor 9% gewijzigd door Clyde Barrow op 03-06-2007 02:42 ]

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-01 18:36
het ip adres van www.testabcd.be moet wijzen naar je IIS server. dat kan je lokaal forceren door je hosts file te bewerken (waarschijnlijk c:\windows\system32\drivers\etc\hosts), en daarin een entry te maken voor je www.testabcd.be host, ala:

123.123.123.123 www.testabcd.be

waarbij het IP adres moet corresponderen met het IP van je IIS server.

Als dat werkt, dan kan je het op DNS nivo doorvoeren en zou het moeten werken.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je verder een bedoeling met die Active Directory aangezien je die niet nodig hebt voor het hosten van een website?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC