Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Status contract bij overname provider?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-11 07:20
Een dezer dagen zal bekend worden gemaakt dat T-Mobile, Orange heeft overgenomen. Kwa abonnementen zullen ze Vodafone in Nederland van de 2e plaats afstoten en in marktwaarde zullen ze op de 3e plaats plaatsnemen.
Nu vroeg ik me af hoe het dan zit met de contracten die mensen momenteel hebben bij in dit geval Orange. Kun je daar zomaar onderuit? Hoe is dat destijds gegaan bij Telfort dat overgenomen werd door KPN?
Ik heb er meerder discussies over gehad, en de een meent dat je er gewoon onderuit kunt (wat mij onwaarschijnlijk lijkt) en de ander meent dat je gewoon dient te accepteren dat je provider is overgenomen. Iemand die hier wat meer over weet te vertellen?
Mij lijkt dat slechts bij een wezenlijke wijziging van je contract, je je abonnenment kunt opzeggen. Bijv. Telfort dat Edge-gestopt heeft, en dat diè mensen er wel onderuit kunnen. Wat KPN biedt met haar dienst over UMTS of GPRS is immers niet hetzelfde.
Misschien zelfs iets mede kan uit delen uit ervaring?

[ Voor 15% gewijzigd door RaJitsu op 03-06-2007 00:24 ]

B.S.U.R.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Mij lijkt dat slechts bij een wezenlijke wijziging van je contract, je je abonnenment kunt opzeggen. Bijv. Telfort dat Edge-gestopt heeft, en dat diè mensen er wel onderuit kunnen. Wat KPN biedt met haar dienst over UMTS of GPRS is immers niet hetzelfde.
Misschien zelfs iets mede kan uit delen uit ervaring?
Juist, pas als de algemene voorwaarden veranderen, dan heb je het recht om je contract te ontbinden. Dus bij het tarief veranderd of opzegtermijn of iets anders. Als dit niet wijzigt, dan verandert er niks voor jou en heb je er eigenlijk geen last van. Zolang dat blijft heb je geen poot om op te staan en zit je aan je contract vast. :)

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-11 07:20
Leek mij ook het meest logisch. Ik hoorde namelijk verhalen van mensen die onder hun Telfort abonnement uit konden omdat ze beslist niet bij KPN wilde omdat ze er een hekel aan hadden, of iets in die trend, en daarom alleen al weg konden. Leek me zeer onwaarschijnlijk. Anders waren een hoop mensen vandaag of morgen effe langs Orange gelopen om een dik abonnement af te sluiten met een mooi toestel...

B.S.U.R.

• DaannO
RaJitsu schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:39:
Leek mij ook het meest logisch. Ik hoorde namelijk verhalen van mensen die onder hun Telfort abonnement uit konden omdat ze beslist niet bij KPN wilde omdat ze er een hekel aan hadden, of iets in die trend, en daarom alleen al weg konden. Leek me zeer onwaarschijnlijk. Anders waren een hoop mensen vandaag of morgen effe langs Orange gelopen om een dik abonnement af te sluiten met een mooi toestel...
Bij Telfort was dat niet de reden. De reden was dat Telfort EDGE uit ging zetten en overstapte op UMTS van KPN. Hierdoor veranderen voorwaarden voor jou en dat geeft je het recht om op te zeggen. Dit hebben inderdaad een paar mensen gedaan en sommige zagen er juist de voordelen van. :)

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Ben hier ook erg benieuwd over. t-mobile ben ik juist bij weggegaan door een aantal problemen met hun en ben nu dus niet echt blij met de overname.
Ik heb hier wel gemengde gevoelens bij omdat t-mobile wel een aantal aantrekkelijke dingen heeft zoals het pit abo.
Het lijkt mij dat er wel het een en ander gaat veranderen in de voorwaarden omdat t-mobile hele andere tarieven hanteerd als orange.
Ik wacht het nog even in spanning af.

DaveD

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:49
Geloof ook niet dat i er zo blij mee ben. Volgens mij is orange de enige met een alles in 1 bundel...? Ben niet zo goed op de hoogte van al die telecom aanbiederes eerlijk gezegd :o

Gaat lekker iig... eerst ABN overgenomen. Nu dus orange. Whats next... apple door microsoft? ;)

• DaannO
lowfi schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:16:
Geloof ook niet dat i er zo blij mee ben. Volgens mij is orange de enige met een alles in 1 bundel...? Ben niet zo goed op de hoogte van al die telecom aanbiederes eerlijk gezegd :o

Gaat lekker iig... eerst ABN overgenomen. Nu dus orange. Whats next... apple door microsoft? ;)
T-Mobile heeft Flex en dat is precies het zelfde als de bundel van orange. :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ook al verschillen de topictitels en lijken het dus twee verschillende onderwerpen, toch blijkt de strekking van de discussie in France Telecom zoekt koper voor Orange Nederland hetzelfde als die van dit topic. Daarom kan de discussie centraal worden voortgezet in dat topic :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.