Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Trouwens mijn comp draait nooit idle...
Mijne ook nietOp woensdag 07 februari 2001 23:32 schreef Rempage0611 het volgende:
Je idle temp verlagen heeft alleen nut als je je comp de hele dag aan heb staan en je er maar af en toe wat mee doet. Als je bv aan het internetten ben en je cpu wordt dus soms vol gebruikt en dan weer niet, koelt ie af en warmt ie op... hierdoor slijt ie doordat niet alle onderdelen van je cpu van hetzelfde materiaal zijn.
Trouwens mijn comp draait nooit idle...
En het daalde dus echt he!!!
daalt inderdaa, ik weet niet hoeveel maar toch al 7c nu ! van 47 naar 40
ja volgens mij wel,Op donderdag 08 februari 2001 09:16 schreef Alchemy het volgende:
Is er ook zoiets voor intel? Ik had gisteren Rain gedownload maar is niet voor pIII?
[off topic]
moet je niet naar school
[/off topic]
Audi A8 W12 6.0
Zonder aanpassing idle: 52C
Met aanpassing idle: 39C
Zonder aanpassing stressed: 56/57C
Met aanpassing stressed: 56/57C
See what i mean?
Verwijderd
Nee man... De hele week zijn er al leraren ed ziek. Vandaag eerste 4 uur vrij...Op donderdag 08 februari 2001 09:17 schreef delyver het volgende:
[..]
ja volgens mij wel,
[off topic]
moet je niet naar school![]()
[/off topic]
Verwijderd
En dit is NIET bedoeld om je temperatuur meter de juiste waardes aan te laten geven!!!!!!! Dat is echt gel*l
Maar kan iemand mij in het nederlands uitleggen wat er nu precies gebeurt? ik voel me nu net een script-kiddie die een proggie runt en de gebruiksaanwijzing volgt
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
eerste 4 uur vrij????? unkOp donderdag 08 februari 2001 09:24 schreef Alchemy het volgende:
[..]
Nee man... De hele week zijn er al leraren ed ziek. Vandaag eerste 4 uur vrij...
ik ben nu op school das cool op school posten
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
idle was 43 stressed was 52 (hot cpu tester)
idle is 29 (!!!) stressed is 48..
daar ben ik dus eigelijk maar 4 graden mee opgeschoten.. maar hoe het nou precies werkt snap ik nie
kan ik nu mijn proc nog weer ietsje opklokken, omdat er eerst een te hoge waarde werd weergegeven??
[update]
de idle temp is nu ineens nog weer gezakt naar 26 graden!!!???
[\update]
Verwijderd
Ik geloofde er eerst geen zak van toen ik het las, maar mijn Duron 700@1009 was eerst idle +/- 50 graden en nu een paar minuten na de tweak 40 graden
De mb temp is gezakt van 37 naar 36 graden.
En het is echt heel simpel te doen!
Verwijderd
wij hebben 30 pc's met inet, en dan ook nog 2 lokalen vol met pc's. en dat op een middelbare schoolOp donderdag 08 februari 2001 09:58 schreef Alchemy het volgende:
Wij hebben op school maar 4 pcs met inetDikke grote school maar verder niks. Over maand komen eindelijk pc's
oja dat gedoe werkt wel, alleen idle
idle eerst 38C, nu 33C
stressed eerst 40C nu 39C
ik heb een chaintech 7aja/100 met viakt133 chipset.
met via driver enzo geinstalleerd.
Verwijderd
En elke graad die je cpu cooler wordt is meegenomen!!!
Verwijderd
van 47 idle naar 41
maar dan begint m'n SBlive te storen
ligt echt aan die reg tweak, als ik hem uitzet heeft ie het niet........
Verwijderd
Is het een bug in die ASUS bios ...
asus a7v rev 1.02 biosversie 1005b
Geen inspiratie
Verwijderd
Verwijderd
Nope, doet hier gewoon geen fluit. Idle geen verschil. Win98SE.Op donderdag 08 februari 2001 22:46 schreef CB het volgende:
Bij een Abit KT7(Raid) werkt het ook maar alleen in de idle modus, stressed wordt ie net zo warm
opvallend vind ik dat de mb temperatuur niet meedaalt, die blijft stabiel op 28 graden.
voorheen werd de proc-temp stressed 58 graden en steeg de temp van het mb naar 31 graden, vreemd hmmmmm?
wat ook opvallend was dat na de reboot de temp weer 49 graden was en nu inmiddels weergedaald tot 36!!! graden, mb blijft 28 gr.
voor:

na:

Hoe vind je zoiets in godsnaam uit? Op een vrije zondagmiddag dacht iemand, "goh laat ik eens een 6 in een E veranderen":?
Inmiddels is de temp trouwens al gedaald naar 36 en 33 graden.
Hier kan geen 120mm fan tegenop.
mijn SBlive begint als een gek te storen
beetje vaag hoor
Dat komt omdat het proggie dat het permanent maakt deze toepast als je windows start...Dus als je reboot is deze tweak weg en stijgt de temp weer...Als je weer in windows komt wordt de tweak weer toegepast en daalt de temp weer>:)Op donderdag 08 februari 2001 23:19 schreef djkolk het volgende:
bij mijn asus a7v met 1005c en win98se installed daalt de idle temp van 49 naar 38 graden.
opvallend vind ik dat de mb temperatuur niet meedaalt, die blijft stabiel op 28 graden.
voorheen werd de proc-temp stressed 58 graden en steeg de temp van het mb naar 31 graden, vreemd hmmmmm?
wat ook opvallend was dat na de reboot de temp weer 49 graden was en nu inmiddels weergedaald tot 36!!! graden, mb blijft 28 gr.
<edit>typo</edit>
na ja...nu nog wachten op meer van deze tweaks...
Verwijderd
hij was 58 graden en nu na 2 minuten wachten al 53 graden dat moet ik net hebben dank je dank je dank je dank je :):):):)
Verwijderd
Je bedoelt de onderste regels op deze pagina http://mitglied.tripod.de/Juggernaut/wpcrset/index.htm ?Op dinsdag 13 februari 2001 13:31 schreef BoZ het volgende:
Check de website genoemd in het topic (juggernaut)daar staat ook ergens een fix om de sb problemen te verhelpen ik geloof in reg 70 ergens.
Volgens mij is dat gewoon een andere methode om hem koeler te maken maar werkt die niet bij hem.
Verwijderd
Verwijderd
van 43 naar 31 graden op idle , stressed moet ik nog ff testen
bij niemand...
(of wel, als je ervaring ermee hebt...tell me)
Localhost is where the heart is
Verwijderd
Wij hebben pas een stuk of 30 PIII 's op school gekregenOp donderdag 08 februari 2001 19:22 schreef iwoutertje2001 het volgende:
[..]
wij hebben 30 pc's met inet, en dan ook nog 2 lokalen vol met pc's. en dat op een middelbare school
oudeOp zondag 08 juli 2001 20:49 schreef Vo0 het volgende:
Altijd
Alleen hij houd de instellingen vast
In w2k gaat cpu cool als service draaien
Al voor dat hij geboot is hier is hij al 10 graden kouder
van 36 naar 26 in 1 minuutje
By the way ik werk met water
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
Ik geef wel toe dat het in 9 van de 10 gevallen het wel zo is .
Daarom gebruik ik ook cpu idle 5.8pro .
Die geeft nagenoeg geen storing op je Blaster Live!
Athlon forced cooling zit er niet in.
Hij komt wel veel sneller uit zijn idle dan cpu cool ,dat lijk me alleen maar een goed teken .
En ja voor de mensen die een koe draaien of Seti en dergelijke is het gewoon onzin om er dan een idle proggie in te zetten .
mijn comp staat 14 uur per dag aan ,zonder koe maar wel de nodige videoclips decoderen
Als hij ff stilstaat wil ik hem ook koud hebben ook !
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Ik heb ook nog een MSI pro 2a met duron 700@950
ook die KT133 waar jij het over heb
http://www.cpuidle.de
Als je continue stressed draait heb je hier dus helemaal nix aan..
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
dat probeer ik die gasten ook wijs te makenOp zondag 08 juli 2001 23:31 schreef Majestic het volgende:
Dit soort progjes bestaan al zolang laptops bestaan. Oorspronkelijk bedoelt om de accu een langere levensduur te geven.
Als je continue stressed draait heb je hier dus helemaal nix aan..
Ik werk al jaren met Rain,Cpu idle.
Toch wel lekker als hij nar een full pull ff ken afkoelen niet ?
Ik heb dus de KT133AOp zondag 08 juli 2001 23:28 schreef Speedy-J het volgende:
Het zal ook helpen bij jou mobo
Ik heb ook nog een MSI pro 2a met duron 700@950
ook die KT133 waar jij het over heb
http://www.cpuidle.de
[afbeelding]
Verwijderd
Thanx !
Verwijderd
See the results. Voor Idle temps helpt het wel..maarja..ik draai nooit idle