Toon posts:

c# bestand gemaakt door streamwrite is niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik met bijvoorbeeld

code:
1
2
bestand = new FileStream("tx.txt", FileMode.OpenOrCreate,FileAccess.Write);
StreamWriter wr = new StreamWriter(bestand);

een bestand aanmaak op een vista systeem dat word deze netjes aangemaakt.
maar deze is dan niet zichtbaar, via verkenner en dergelijke alleen via de openfiledialog van Visual studio.

ik kan bv met notepad het bestand gewoon openen als ik in de goede directory het bestand opvraag door notepad tx.txt in te typen. en kan deze evt wijzigen

het bestand is niet hidden, de gebruiker heeft alle rechten op het systeem.
iemand een idee?

op een XP systeem is deze wel zichtbaar....

[ Voor 3% gewijzigd door whoami op 03-06-2007 17:47 ]

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
En als je met notepad zelf een .txt bestand in dezelfde directory aanmaakt. Zie je hem dan wel? Mijn eerste indruk zou zijn dat dit niet direct met je eigen programma te maken heeft.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 135% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik had de close en flush gedaan, resultaat is precies het zelde, als ik met notepad een bestand aanmaak ziet hij hem wel gewoon.

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 178% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is ook de bedoeling dat hij in de dir van de exe file komt.
en hij moet hem ook overschrijven.

snap alleen nog steeds niet waarom ik hem niet kan zien

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 23:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

heb je using gebruikt ?

code:
1
2
3
4
using(bestand = new FileStream("tx.txt", FileMode.OpenOrCreate,FileAccess.Write)){
    StreamWriter wr = new StreamWriter(bestand);
    etc. etc.
}

Heb je mischien een transactie gestart in .NET? Vista onderstuend namelijk transactionele file operaties.

[ Voor 47% gewijzigd door whoami op 03-06-2007 17:47 ]

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Mensen, gebruik eens de [ code ] tags als je code post ...
Heb het nu ff aangepast

Als ik het goed begrijp, heb je dus een leeg bestand weggeschreven, en zie je dat niet staan in Vista ?
Wat als je bestand niet leeg is ?

[ Voor 63% gewijzigd door whoami op 03-06-2007 17:48 ]

https://fgheysels.github.io/

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 13:59
De code van de applicatie moet goed zijn, anders zou er geeneens een bestand aangemaakt worden (als er een ongeldige inhoud is dan word het een ander verhaal, maar dat maakt in dit geval niet zo heel veel uit)

Wat gebeurd er als je het bestand een andere naam geeft (en evt. op een andere locatie plaatst?)

Je zegt dat de gebruiker alle rechten heeft, in Vista heb je last van UAC, dan wil het wel es zijn dat je dus niet alle rechten heb. Probeer daarom je applicatie met administrator privleges te runnen of UAC uit te zetten (ik zou persoonlijk voor de laatste gaan, ben je meteen helemaal van UAC af)

Mess with the best, die like the rest

Verwijderd

Topicstarter
in het bestand komt staat ook daadwerkelijk de data die er in zou moeten staan.
zal eens kijken of ik UAC uit kan zetten en wat hij dan doet.

en ik zal ff nog op een andere vista pc proberen.. ( alles op het werk is XP)

update:

Het probleem zat hem in de virtualisatie store van Vista, welke het bestand ergens anders neer zette maar een link naar het bestand neerzette in de directory. had niet gemogen qua rechten

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Virtual Store: virtualisatie van gegevens
Veel mappen zijn in Windows Vista beveiligd, zodat een programma zonder extra schrijfrechten geen wijzigingen kan aanbrengen. De map C:\Program Files is bijvoorbeeld extra beveiligd, waardoor een programma alleen met administratorrechten wijzigingen kan aanbrengen. Veel oudere
 programma's proberen echter in deze map bestanden te plaatsen, hetgeen zonder de juiste machtigingen onmogelijk is. In Windows Vista wordt virtualisatie van gegevens (oftewel de Virtual 
Store) gebruikt als oplossing voor het ontbreken van deze schrijfrechten. Omdat de oorspronkelijke 
locatie vanwege de beperkte machtigingen ontoegankelijk is, worden de bestanden in de 
VirtualStore geplaatst. Het programma wordt op deze wijze om de tuin geleid, zonder dat het hiervan 
op de hoogte wordt gebracht. Virtualisatie vindt per gebruiker plaats, de persoonlijke wijzigingen 
worden per gebruiker in de map C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\VirtualStore opgeslagen. 
De Virtual Store bevat onder andere de submap Program Files met daarin de door de betreffende 
gebruiker aangebrachte specifieke wijzigingen.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 22:05 ]

Pagina: 1