Toon posts:

Geluid probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje.
Ik heb een pc en daar is een nieuw moederbord ingekomen. Alles is weer netjes op z'n plaats gezet, maar het geluid geeft nog problemen.
Het systeem beschikt over een Creative Soundblaster Live! Platinum 5.1 soundcard. Echter bevindt zich aan de voorkant van de kast ook een ingebouwde Live! Audigy. Deze twee zijn op elkaar aangesloten. Wanneer ik een koptelefoon in de Audigy plug, krijg ik geluid. Wanneer ik mijn speakers op de Soundblaster soundcard aansluit, heb ik geen geluid. Nu is mijn vraag: hoe krijg ik het geluid ook via de soundcard weer aan de praat? :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen idee, maar ik ben dan ook maar een simpel modje Overige Hardware en weet dus niet zoveel af van Audio & HiFi

Ondanks het vermoeden dat een manual hier uitkomst kan bieden move ik wel even:

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

waarom zou je uberhaupt de SB-live nog willen gebruiken als je een Audigy (NX) hebt?

maar dit zou je kunnen veranderen met configuratiescherm/geluiden en audioapparaten/Audio/standaard apparaat voor het afspelen van het geluid naar je SB-live zetten... maar als je dan weer je NX wil gebruiken moet je het weer aanpassen tenzij je programma/spel alternatieve audio-uitvoer kan selecteren

Verwijderd

Topicstarter
Voordat het nieuwe moederbord erin is gekomen, was de mogelijkheid er om via beide kanalen muziek te luisteren. Daarom vind ik het ook zo vreemd waarom dat nu niet wil werken.
Maar is dit een softwarematig probleem of is de hardware waarschijnlijk niet goed aangesloten?

Verwijderd

volgens mij heb ik zo'n setup (zelf) nog nooit gezien...

maar als het eerder wel werkte zou het een windows-probleem kunnen zijn of het zou aangezien je een nieuw moederbord hebt onmogelijk met drivers kunnen zijn of zelfs een hardwarematige onmogelijkheid... probeer eens een (opnieuw/nieuwe) installatie van windows. met beide kaarten aangesloten...

anders zou ik het zelf niet weten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 03:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt :)

Om de situatie beter weer te geven:
Afbeeldingslocatie: http://img.ferra.ru/pubimages/5344.jpg
Weet eigenlijk niet precies of dit wel een audigy is :') maar zo is het hoop ik duidelijk.
Wanneer hier de koptelefoon op wordt aangesloten, heb ik geluid.

Afbeeldingslocatie: http://www.onepc.net/reviews/0032/platcard.jpg
Wanneer de speakers op de geluidskaart worden aangesloten, heb ik geen geluid. :/

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 22:22 ]

Verwijderd

Die geluidskaart heb ik ook gehad. Ik heb hem weer verkocht omdat hij niet in mijn Dell Dimension paste. Nu heb ik de Sound Blaster® Audigy® 2 ZS, die werkte altijd prima, echt een aanrader.

Helaas is mijn pc gecrashed en nu ik een nieuwe versie van windows heb geinstalleerd kan windows hem niet meer vinden... Ik installeer telkens de drivers, maar krijg de melding dat er geen Creative Sound Blaster gevonden is.... Vreemd, ik heb gekeken, maar hij lijkt gewoon op zijn plek en aangesloten te zitten... Iemand een suggestie of dit wel eens meegemaakt?

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Installeer je de nieuwste drivers van Creative? Kan zijn dat je oudere drivers moet downloaden.

Verwijderd

Ik heb denk ik de nieuwste, weet niet zeker waar ik dat aan kan zien.

Ik zie al waar het aan ligt. Ik heb de drivers gedownload, maar dit is slechts een update. Ik zou niet weten waar ik de installatie cd heb van de drivers, maar zeker is dat in mijn map Windows.old (van mijn vorige install) een map Creative zit met daarin ook de drivers. Die kan ik wel doodleuk kopieren naar mijn Windows map van mijn nieuwe installatie maar daarmee zijn de drivers nog niet geinstalleerd lijkt me... Creative biedt de drivers niet ter download aan. Die moet je kopen. Ik kan alleen de doos niet meer vinden met de handleiding en cd, stom maar ook raar dat je de drivers van je product niet meer kan downloaden.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 11:14 ]

Verwijderd

Je zegt dat je pc hem helemaal niet herkent? Normaal gesproken zou hij wel moeten weten dat je een Creative kaart aansloot. Heb je je bios-instellingen nagekeken?

Verwijderd

Nou ik wil eerst proberen die drivers weer te vinden. Klopt het dat Creative die niet aanbiedt? Hoe kan ik er dan aan komen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:16:
Ik heb denk ik de nieuwste, weet niet zeker waar ik dat aan kan zien.

Ik zie al waar het aan ligt. Ik heb de drivers gedownload, maar dit is slechts een update. Ik zou niet weten waar ik de installatie cd heb van de drivers, maar zeker is dat in mijn map Windows.old (van mijn vorige install) een map Creative zit met daarin ook de drivers. Die kan ik wel doodleuk kopieren naar mijn Windows map van mijn nieuwe installatie maar daarmee zijn de drivers nog niet geinstalleerd lijkt me... Creative biedt de drivers niet ter download aan. Die moet je kopen. Ik kan alleen de doos niet meer vinden met de handleiding en cd, stom maar ook raar dat je de drivers van je product niet meer kan downloaden.
Dus je hebt een map staan met drivers, van je vorige install. Dat lijkt me inderdaad superfrustrerend. Bel anders even met Creative, misschien weten zij wat te doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:01:
[...]

Dus je hebt een map staan met drivers, van je vorige install. Dat lijkt me inderdaad superfrustrerend. Bel anders even met Creative, misschien weten zij wat te doen.
Ik heb ze gebeld, ze hebben me iets gestuurd en vandaaruit kon ik de drivers downloaden. Nu werkt het weer, bedankt dJorXz, you're the man!!!

:*)
Pagina: 1