[Creative T7900] 2 speakers doen het niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-02 15:12
Ik heb al ruim 2 jaar een 7.1 Creative T7900 op me PC aangesloten (Windows XP, geluidskaart is een Creative Audigy 4). Een tijdje terug viel me midden links speaker uit, snel daarop volgende de midden vooraan. Ik heb hierna dus een tijdje gekloot met de software op me PC (drivers erop nieuw opdoen etc. uiteindelijk zelfs een gehele format gedaan), dit had geen enkele zin. Dus het ligt in ieder geval niet aan me software. Hierna besloot ik om wat kabeltjes te wisselen. En hieruit blijkt dat de speakers zelf het nog perfect doen, en dat het aan de inputs van de bassmodule ligt. Want als ik een andere speaker in de midden voor input steek, komt er ook geen geluid uit.

Nou is mijn garantie al voorbij (na 2 jaar is dat onderhand wel verlopen denk ik). En ik heb zelf even de achterkant van dat ding geopend (schroeven eruit etc.) maar die blijkt intern vast te zitten (je moet er een zwarte plaat eraf halen, maar die kan maar 1cm achteruit geschoven worden en dan krijg je speciale schroeven op rare plekken waar je niet bij kan met een horizontale schroevendraaier).

Mijn vermoedens zijn dat er in de bassmodule stekkertjes zijn losgevallen want ik heb hem eens eerder geopend omdat mijn midden linker speaker het niet deed. En toen deed ik hem dicht en deed alles weer aan en toen deed mijn midden vooraan speaker het niet meer. Iemand nog suggesties van wat ik kan proberen?

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-02 15:12
*schop*