[WINXP] Net use werkt, gebruik AT niet meer :?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Zoals de titel het zegt

Ik gebruik de net use commando om te verbinden rechstreeks in het command venster en dat werkt zonder probleem.

Als ik de comando
AT 17:50 /INTERACTIVE CMD /K net use \\192.168.1.3 /USER:Wouter paswoord
ingeef krijg ik na een lange tijd dat hij 'bezig' is: error 1312 de sessie is afgelopen :?

OP http://www.chicagotech.ne...oting/systemerror1312.htm vond ik dat je je domein naam moest bijzetten maar de users zitten niet in een domain maar zijn lokale gebruikers
Als je inlogt veranderd het altijd naar pcnaam\account dus ik:
/USER:Wouteribm\Wouter paswoord
En na een lange tijd zegthij dat het in orde is maar als ik naar toe ga vraagt hij weer voor in te loggen |:(

Iemand een idee hoe dat in godsnaam kan? O-)

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Ben nog een middag aan het prutsen geweest met dit dat ik bijweet:

Als je de commando F erbij zet, MAv net use F: \\Wouteribm enz maakt hij WEL een netwerk station aan MAAR hij koppelt er niks aan, als je erop klik zegt hij dat de gebruikersnaam en/of paswoord niet kloppen en als het batch bestandje zo laat lopen lukt dat wel

Heb ook ontdenkt dat de AT commando wordt uitgevoerd door MSTASK.exe en door de gebruiker <system>. Mischien dat er iemand nu iets meer weet te vertellen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-03 17:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Is het niet handiger om via AT een batch file te starten, welke als inhoud dat commando heeft ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-03 21:33

SambalBij

We're all MAD here

Ik vraag me zowiezo af of wat je wilt wel gaat werken. Ik gebruik AT/scheduled tasks niet zo heel vaak, maar is het niet zo dat (ondanks de /interactive flag) het gestartte proces in een eigen sessie draait?
De drivemapping wordt dan gemaakt in de sessie van het geschedulde proces met de rechten van de gebruiker waaronder het proces draait, waarna vervolges die sessie weer wordt beeindigd omdat de taak afgelopen is. (In geval van AT is dat het system account, en in geval van de task scheduler is dat een op te geven gebruiker)
De op de console aangemelde interactieve sessie merkt daar dan niets van en krijgt er geen mapping bij. (/interactive betekend dat de taak een venster oid kan afbeelden op de console, maar draait desondanks wel onder het system account)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Heb ook ontdenkt dat de AT commando wordt uitgevoerd door MSTASK.exe en door de gebruiker <system>. Mischien dat er iemand nu iets meer weet te vertellen?
Het System account heeft (om security redenen) geen rechten om acties over het netwerk uit te voeren. Je zult de opdracht onder een ander account moeten laten uitvoeren.

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
ok héél bedankt

Weet er iemand nog een andere commando dan de AT? Heb al gezocht in de lijst maar vind niet direct iets die zoiets doet :?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat wil je dan precies bereiken ?

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
ik wil een soort van PSexec achtermaken maar dan met een client die start en via een conectie de commando's doorzend.

EN dat dan mooi in een programmatje zetten die gebruiksvriendelijker is :9

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Overigens : van AT weet ik het niet zeker, maar de huidige Windows Scheduler draait altijd op Sessie 0 (de console).

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
wat downtime zei is volgens mij de reden, een service lukt ook niet omdat dat ook een speciale user is.
Pagina: 1