Toon posts:

[XP] Na Norton upgrade boot Windows naar DOS? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen, mijn zus heeft op haar pc geprobeerd om norton te updaten, echter tijdens het updaten is haar pc vastgelopen.
Als zij de pc nu opstart dan komt eerst het packard bell logo in beeld, en gelijk daarna komt het dos prompt scherm op het scherm te staan.
Zou iemand hier een idee hebben wat dit zou kunnen veroorzaken?
Alvast bedankt voor enige feedback.

Het gaat om windows xp btw.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 07:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht dat iemand van de harde maandag morgen arbeiders het weet?

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-07 10:46

rg-mohwa

Phoe Hé

als je nou even vertelt wat dat "dos prompt scherm" verteld of hoe het eruit ziet dan heb je meer kans op reacties want op dit moment kan het van alles zijn

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat Ik het zelf niet gezien heb, maar het zou er uit zien als de dos prompt die te kiezen is vanuit het start menu, waarin je eigenlijk niks kan.
En het geeft gewoon c:> aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 08:17 ]

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-07 10:46

rg-mohwa

Phoe Hé

zit toevallig de norton cd er nog in ?
Want als het goed is kan windows XP niet zomaar verdwijnen en in het zogenaamde Dos komen. Dus lijkt alsof hij boot van een cd ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Het ging om een internet update. Weet niet of een andere cdrom wat zou uitmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 08:59 ]

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-07 11:03
Als je ergens een windows XP installatie cd hebt voer dan even een herstelinstallatie uit. Voer niet de herstelconsole uit maar ga door tot aan installatie menu en kies daar voor herstellen ipv gewone installatie.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Verwijderd

Topicstarter
Zullen dan alle reeds geïnstalleerde programma’s nog aanwezig zijn?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ondanks dat er strict gesproken weinig mis is aan dit topic; helpt het 'iemand die ik ken heeft een probleem' principe vaak niet zo goed op GoT; vandaar hierbij het verzoek in het vervolg even te wachten totdat je wat meer nuttige informatie hebt ;) Anyways; het is mij nog steeds niet duidelijk waar de computer nou naartoe boot; is dat daadwerkelijk dos; of is het een dos-window? Stond er toevallig nog een oude Windows-95/98 installatie naast Windows XP?

vastgelopen tijdens update > [XP] Na Norton upgrade boot Windows naar DOS? *

[ Voor 9% gewijzigd door Spider.007 op 04-06-2007 09:57 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Diabolical
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:38:
Zullen dan alle reeds geïnstalleerde programma’s nog aanwezig zijn?
Ja, mits deze al niet door de mislukte update zijn vernachelt. De herstelinstallatie herstelt beschadigde en/of gewijzigde installatie bestanden van je OS. Hij laat geïnstalleerde applicaties en data ongemoeid en neemt instellingen daarvan over. Wat je wel opnieuw zult moeten uitvoeren is herinstallatie van windows XP updates. En een deïnstallatie van Norton en installatie van een fatsoenlijk pakket maar dat terzijde...

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 12:09
Ik kan mij herinneren dat ik dit probleem ook een keer had. Maar dat was wel nog in de pre-XP tijd. Misschien heeft Norton ergens een opstart bestand vervuild. Probeer eens op te starten met F8 en dan de optie iedere stap bevestigen. Dan kan je precies kijken wat er gebeurt tijdens het boot process. Misschien dat je wat vind, en dan delete je die regel.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat de info best vaag is, Ik heb het trouwens van mijn broertje die het weer bij mijn zus heeft gezien :p.
Wat Ik er uit begrepen heb staat er alleen windows xp op.
En Ik meen dat het een Dos box is, in een windows venster.

• Diabolical
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:12:
Ik weet dat de info best vaag is, Ik heb het trouwens van mijn broertje die het weer bij mijn zus heeft gezien :p.
Wat Ik er uit begrepen heb staat er alleen windows xp op.
En Ik meen dat het een Dos box is, in een windows venster.
Toch een groot verschil, een dos scherm of een dos box in een windows venster.......

Het eerste impliceert een probleem met de initiele windows boot. Het tweede een probleem met een opstartende applicatie. De rest van XP werkt verder wel mag ik aannemen?

Verwijderd

Topicstarter
De rest werk juist niet, er komt geen windows opstartscherm, slechts die Dos box.
Pagina: 1