Dual xeon start niet meer, error: not identical cpus

Pagina: 1
Acties:

• Berendsen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-04-2022
Beste mede-tweakers,

Na 5 dagen van het netstroom te zijn geweest starte ik mijn dual-xeon systeem weer op.
Nu blijft hij hangen bij het starten. Zwart scherm en geen piepjes.
Na lang zoeken blijkt op het mobo het ledje te branden dat aangeeft dat de processors niet identiek zijn of qua type of qua voltage. Erg vreemd want dinsdag deed hij het nog perfect. En voor de duidelijk: de processors (2,4ghz 604 xeons) zijn identiek. Ik heb dit probleem al eerder gehad, na 20 keer aan en uitzetten starte hij op en was het probleem weg. Maar nu helaas niet. De voeding draait, de hd`s en dvd-brander zijn voorzien van stroom,maar geen beeld. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb de bios al gereset (jumper), maar dit hielp niks. Ik hoop dat de raid0 van de onboard sata-controller in tact is gebleven anders wordt dat ook nog recoveren. Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft voor dit probleem. Het mobo is een Asus PC-DL Deluxe.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Beetje de standaard dingen proberen:

- Boot het systeem wel met slechts 1 CPU geinstalleerd? Je kunt beide CPU's proberen.
- Verwissel de CPU's eens van socket

[ Voor 6% gewijzigd door frankknopers op 02-06-2007 17:32 ]

Goud is geen geld

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:14
Probeer het eens met beide CPU's los? Dus eerst met CPU A apart proberen of hij boot, dan met CPU B apart proberen te booten?

Misschien is er wel iets mis met 1 van de CPU's, dan zijn ze natuurlijk ook niet meer identiek (als er één niet werkt en de ander wel :+)...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Berendsen
Ik heb beide cpu`s van het mobo gehaald en een voor een getest,
maar het ledje blijft branden. Wat erg vreemd is natuurlijk,
want hoe kunnen 2 cpu`s niet identiek zijn als er maar 1 inzit?

Zou het trouwens aan de voeding kunnen liggen? Heb het idee dat een van de ventilatoren (koeling bij harde schijven) laat op gang komt. Ik kan dit helaas niet zomaar testen met een andere voeding.

Wat voor mij op dit moment zeker zo belangrijk is:
Kan ik een raid0 gemaakt onboard op het mobo (Intel ICHR5) opnieuw opzetten een andere pc?
Tevens heb ik nog een raid0 gemaakt met een aparte controller?
Kan ik deze controller gewoon in een andere pc zetten en is de raid0 dan nog steeds intact?

Mooiste is natuurlijk dat ik deze pc weer aan de praat krijg.
Maar de data is toch wel iets belangrijker.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Als je de opvolger van de ICHR5 gebruik kan dit. Maar zoals je wel weet is RAID0 voor data het stomste wat je kan doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Mentox op 02-06-2007 21:51 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Berendsen
Oké, mooi dat je dat nog even inwrijft! ;)
Ik ga nu de harde schijven in een andere pc zetten en hopen dat ik de gegevens weer terug krijg.
Mocht iemand nog een goed idee hebben hoe ik de pc aan de praat kan krijgen dan hoor ik het graag. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 08:20
ik weet dat dual cpu bordjes nogal gare en vage problemen veroorzaken als de voeding niet lekker is. Dus heb je even een andere voeding dat je dat kunt proberen?

• Berendsen
En inderdaad het is de voeding.
Een andere voeding in de pc gezet (Enermax Liberty) en het werkt.
De Enhance voeding had er na 3 jaar blijkbaar niet zo`n zin meer in.
Bedankt voor jullie tips/hulp. :)
Pagina: 1