Toon posts:

[MYSQL]

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om lokaal te ontwikkelen maar te communiceren met een database die op een online server staat, en hoe kan dit dan worden opgezet? Of is het noodzakelijk dat de server met een copy van de database bijvoorbeeld ook lokaal draait?

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Dat is afhankelijk of de server toestaat dat er connecties over het netwerk gemaakt worden. Even informeren bij de beheerder van de server dus of het in jouw geval mogelijk is.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

MySQL is bereikbaar op poort 3306 als ik me niet vergis. Als die poort open staat, en als MySQL zo is geconfigureerd dat toegang van buitenaf toegestaan is, dan kan dat inderdaad.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59
Als je iets aan het ontwikkelen bent kan ik je toch aanraden om locaal een database op te zetten. Hierbij heb je tenminste niet het risico dat als je iets fout doet, dat er onnodig dataverlies is. Plus dat het natuurlijk een stuk sneller is :)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, maar het is een testdatabase online ook. Het zit namelijk zo dat ik een probleem heb met het importeren lokaal. De database is vrij groot (60MB) dus heb op verschillende manieren geprobeerd bigdump / command line ; probleem is niet de grootte maar ergens zit iets fout waarop ik een error krijg, dus heb de database niet 100% kunnen overzetten.

Ook is het zo dat ik de database als latin1 geëxporteerd en geïmporteerd heb maar alsnog duiken er vreemde karakters op...

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
60MB is niks, als je per tabel het exporteerd als zipped SQL file vanuit phpmyadmin zouje ze makkelijk kunnen importeren.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bergen schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:27:
MySQL is bereikbaar op poort 3306 als ik me niet vergis. Als die poort open staat, en als MySQL zo is geconfigureerd dat toegang van buitenaf toegestaan is, dan kan dat inderdaad.
Nou niet zozeer toegang van buitenaf toestaan... Maar de externe host moet toegang hebben tot de server, inderdaad op poort 3306... :)
Over het toevoegen van hosts in MySQL kun je in hun handleiding lezen:
Adding New User Accounts to MySQL
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:49:
Inderdaad, maar het is een testdatabase online ook. Het zit namelijk zo dat ik een probleem heb met het importeren lokaal. De database is vrij groot (60MB) dus heb op verschillende manieren geprobeerd bigdump / command line ; probleem is niet de grootte maar ergens zit iets fout waarop ik een error krijg, dus heb de database niet 100% kunnen overzetten.

Ook is het zo dat ik de database als latin1 geëxporteerd en geïmporteerd heb maar alsnog duiken er vreemde karakters op...
En welke foutmelding krijg je om precies te zijn? :) Want het lijkt me dat het pas 100% lukt, als je juist die fouten er uit werkt... ;)

Als er ná importeren foutieve karakters komen te staan, lijkt het me niet dat de inhoud in je DB volledig latin1 is... :)

[ Voor 58% gewijzigd door CH4OS op 02-06-2007 18:43 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Dat bedoel ik. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Via de command line krijg ik de volgende error bij bepaalde statements:
ERROR 2006 <HY000> at line x : MYSQL Server Has Gone Away

De fouten treden op bij records waar blobs aanhangen - kan het gebruik van blobs trouwens bijdragen aan dat latin1 probleem)? Andere records met dezelfde soort blobs geven echter geen probleem. Het overgrote deel lukt dus wel voor alle duidelijkheid.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie *** Over topictitels in PRG - lezen voor topic openen!!! ***. Ik ben ook te lui om een goede topic titel te verzinnen :P. Via de topic-report optie kan je een juist topictitel laten weten.

Lokaal ontwikkelen met een remote DB server is uiteraard geen probleem. Gewoon de juiste hostname opgeven en zorgen dat je toegang tot de DB hebt.
"MYSQL server has gone away" lijkt erop dat je verbinding naar de server niet helemaal goed is. Dat zou met blobs kunnen optreden omdat er dan ineens meer data over de lijn moet dat anders.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Met het toevoegen van deze zaken in my.ini lukt het importeren dus wel in zijn totaliteit:
set-variable= key_buffer=16M
set-variable= max_allowed_packet=16M

Wel is het zo dat het character probleem blijft. Als ik de huidige database bekijk staat er duidelijk latin1 bij overal. Deze exporteer ik (latin1 in de scripts) en als ik dan de nieuwe database importeer heb ik alsnog het probleem...

Verwijderd

Open je export-bestand in een text-editor en sla het bestand op als UTF-8. Vervolgens importeren in mysql (als je PHPMyadmin gebruikt, selecteer bij het importeren weer UTF-8). Om onverklaarbare reden heb ik dit probleem ook regelmatig en dit werkt bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat in de online database de tekens blijkbaar ook verkeerd zijn opgeslagen. Toch worden ze online via de webapplicatie correct weergegeven. Lokaal worden ze weergegeven zoals ze in de database zitten (met vreemde tekens dus).

Verwijderd

Dat zit hem dan waarschijnlijk in de gebruikte charset van je webpagina (of waar de gegevens dan ook getoond mogen worden).

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Qua opslaan lijkt er niks mis dus.

Je topicstart is al ana de karige kant en aangezien er via de TR nog geen nieuwe titel is aangegeven en er geen probleem meer lijkt te zijn gaat deze dicht. Lees voor een volgende keer aub Programming Beleid en Programming Beleid - De Quickstart eens door.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.