Toon posts:

MP3-speler volume verlagen

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds een tijdje een nieuwe mp3speler, alleen nu valt me op dat het volume niet zo zacht kan. Als ik via mn pc muziek luister heb ik het volume lager staan dan de laagste stand van mijn mp3speler..

Nu is mijn vraag of dit aan te passen is. Heb al wel wat gevonden hoe je het volume kunt verlagen van mp3bestandjes, maar daar wordt het geluid wat doffer van (en nog niet zo zacht al ik wil ... nl. meer als achtergrondmuziek ......)
Is er misschien iets om dat in de speler te kunnen aanpassen??

Alvast bedankt :D

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 11:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

euh....

Welke mp3-speler?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 13:50
Misschien van die oordopjes nemen met een volumeregeling daar nog weer in?
zet je je mp3 op het laagst, kun je met die dopjes nog lager:)

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:11:
Hoi,

Ik heb sinds een tijdje een nieuwe mp3speler, alleen nu valt me op dat het volume niet zo zacht kan. Als ik via mn pc muziek luister heb ik het volume lager staan dan de laagste stand van mijn mp3speler..

Nu is mijn vraag of dit aan te passen is. Heb al wel wat gevonden hoe je het volume kunt verlagen van mp3bestandjes, maar daar wordt het geluid wat doffer van (en nog niet zo zacht al ik wil ... nl. meer als achtergrondmuziek ......)
Is er misschien iets om dat in de speler te kunnen aanpassen??

Alvast bedankt :D
Er zijn wel meerdere oplossingen, als het goed is zou het programma MP3Gain het geluid gewoon moeten behouden. Verder kun je overwegen oordopjes te kopen met een lagere gevoeligheid(hogere weerstand) of oordopjes met een volumeregelaar zoals al werd voorgesteld.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 16:32
Volgens mij bedoel je lagere weerstand, aangezien mijn iPod dopjes een flink hogere weerstand hebben dan mijn luidsprekers.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hogere weerstand == minder geluid.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Met mp3gain kun je het volume verlagen

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-02 20:56

DJ Vincento

1422055

PHiXioN schreef op zondag 03 juni 2007 @ 01:33:
Volgens mij bedoel je lagere weerstand, aangezien mijn iPod dopjes een flink hogere weerstand hebben dan mijn luidsprekers.
Je speakers maken veel meer lawaai dan je oordopjes, komt onder andere omdat de weerstand veel lager is (4-16 ohm) dan oordopjes/hoofdtelefoon (32 - 128 ohm). Daarnaast is de gevoeligheid van een koptelefoon / oordopjes veel lager dan dat van een speaker.

Je zou het beste voor een koptelefoon met ingebouwde volumeregeling kunnen gaan, ik denk dat je beter niet aan je mp3tjes moet gaan kloten, want misschien heb je over een jaar wel weer een nieuwe mp3-speler die wél zacht kan.
Pagina: 1