Apart (sub) forum voor 0 reacties postings?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Ik heb een ideetje.

Je ziet met regelmaat (meestal wat moeilijkere) topics voorbij komen waar niemand op reageert.
Standaard mag je je eigen topic in dit geval kicken na 24u.

Is het echter geen idee om topics die 0 reacties hebben binnen een x aantal dagen, te verplaatsen naar een (sub)forum waar al die postings bij elkaar komen? Om, als een soort link naar het originele topic om er gewoon de aandacht op te vestigen?

Wellicht kijken er op dat moment meer mensen naar zo'n topic die hun licht er over kunnen laten schijnen. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Waarom verplaatsen naar (of een link plaatsen in) een apart subforum?

Het idee is wel aardig, maar waarom zou je dat niet uitvoeren als een soort Active Topics list? Met alle topics met 0 reacties, gesorteerd op datum topicstart?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat word me dan een zooitje.... staan er techvragen tussen A61-vragen of HK-vragen etc. Lijkt me nou niet erg aantrekkelijk om door zo'n waslijst over tientallen onderwerpen te moeten werken.

Daarnaast zetten sommige mensen bewust dingen in SG of A61, omdat ze liever niet hebben dat iedereen het (via Google o.a.) kan lezen. Dat kan dan dus niet meer (althans, als er geen reacties op komen), want dan word het dus publiek gemaakt...

Mensen die eventueel zouden kunnen helpen kijken toch al in de bettreffende subfora lijkt me. Tenzij hij op de verkeerde plaats staat, maar meestal is hij dan binnen 24 uur wel gemoved.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 02-06-2007 16:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:13:
Dat word me dan een zooitje.... staan er techvragen tussen A61-vragen of HK-vragen etc. Lijkt me nou niet erg aantrekkelijk om door zo'n waslijst over tientallen onderwerpen te moeten werken.

Daarnaast zetten sommige mensen bewust dingen in SG of A61, omdat ze liever niet hebben dat iedereen het (via Google o.a.) kan lezen. Dat kan dan dus niet meer (althans, als er geen reacties op komen), want dan word het dus publiek gemaakt...

Mensen die eventueel zouden kunnen helpen kijken toch al in de bettreffende subfora lijkt me. Tenzij hij op de verkeerde plaats staat, maar meestal is hij dan binnen 24 uur wel gemoved.
Ik zou zaken als SG,HK en A61 uitsluiten, dus alleen tech-posts. Voor de reden die jij meldt, plus dat een groot deel van de users geen toegang heeft tot bijv. SG, Hk of A61.
Xander schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:13:
Waarom verplaatsen naar (of een link plaatsen in) een apart subforum?

Het idee is wel aardig, maar waarom zou je dat niet uitvoeren als een soort Active Topics list? Met alle topics met 0 reacties, gesorteerd op datum topicstart?
Dit is dan een bewuste keuze van de GoT gebruiker, geen lijst die je "gedwongen" ziet tussen de rest van de fora.

[ Voor 20% gewijzigd door Exorcist op 02-06-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
wildhagen schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:13:

Dat zou met mijn suggestie ook al niet meer het geval zijn. In de AT list zie je ook alleen topics uit fora waar je toegang toe hebt. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sommige forums hebben een 'view unanswered posts'-linkje. Misschien is zoiets een idee?

Ikzelf ben er ook wel voorstander van, beter dan topics met nul posts op te zoeken.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Exorcist schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:19:
Dit is dan een bewuste keuze van de GoT gebruiker, geen lijst die je "gedwongen" ziet tussen de rest van de fora.
Ligt er ook maar net aan waar je de link zet? 8)7

Ook bij jouw opzet moeten gebruikers bewust op je nieuwe subforum klikken. Ik denk zelfs dat het het me minder op zou vallen, tussen de 50 fora die ik er nu al heb staan en waarvan ik zelfs 2 nieuwe ontdek tijdens het tellen net. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:23:
[...]

Ligt er ook maar net aan waar je de link zet? 8)7

Ook bij jouw opzet moeten gebruikers bewust op je nieuwe subforum klikken. Ik denk zelfs dat het het me minder op zou vallen, tussen de 50 fora die ik er nu al heb staan en waarvan ik zelfs 2 nieuwe ontdek tijdens het tellen net. :X
Ja, zeker, maar ik denk dat het een drive voor mensen is om topics met 0 reacties goed te lezen om de gebruiker te helpen. Ik denk dat het stimulerend kan werken namelijk.

je kan uiteraard zelf kiezen wat je wel of niet ziet, maar je kunt niet ontkennen dat er zo anyhow meer mensen zullen kijken dan gebruikelijk. Persoonlijk vind ik het een uitdaging om topics met 0 reacties goed uit te pluizen en dan de gebruiker te helpen. Ik reageer daar liever in dat topics met al tig reacties, waar het antwoord vaak al gegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Je zou dit op kunnen lossen met een mogelijkheid om op het aantal reacties te kunnen zoeken in de search. Dat is echter al vele malen voorgesteld - alhoewel ik me niet precies meer kan herrineren waarom, maar dat kan je wel terugvinden in React Bugs en Featurerequests. Wat hier voorgesteld wordt, het met verplaatsen van een topic dat aan bepaalde criteria voldoet, of het aanmaken van een alias ervoor, lijkt me verder veel te arbeidsintensief :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het moet toch niet al te moeilijk zijn om eem query te doen naar topics met nul reacties te pakken en op tijd te sorteren? Desnoods beperk je het tot x topics per query?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je in een subforum kijkt dan zie je sowieso de postings al. Een user die na een x-tijd nog geen antwoord heeft zal z'n topic altijd wel een kickje geven, dan heeft het ding 1 reply, ook nog wel opvallend genoeg. Er zijn zoveel users op GoT, als er een antwoord bekend is op de vraag dan zal die wel gegeven worden. Zo niet dan is er gewoon wat mis met het topic/vraag (danwel de user heeft de vraag niet goed geformuleerd, danwel er is gewoon geen antwoord op de vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
anandus schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 22:30:
Het moet toch niet al te moeilijk zijn om eem query te doen naar topics met nul reacties te pakken en op tijd te sorteren? Desnoods beperk je het tot x topics per query?
Klopt, maar zo moet de user zelf deze actie uitvoeren ; het wordt je niet voorgeschoteld.
Terw_Dan schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 22:45:
Als je in een subforum kijkt dan zie je sowieso de postings al. Een user die na een x-tijd nog geen antwoord heeft zal z'n topic altijd wel een kickje geven, dan heeft het ding 1 reply, ook nog wel opvallend genoeg. Er zijn zoveel users op GoT, als er een antwoord bekend is op de vraag dan zal die wel gegeven worden. Zo niet dan is er gewoon wat mis met het topic/vraag (danwel de user heeft de vraag niet goed geformuleerd, danwel er is gewoon geen antwoord op de vraag).
Ja, daar heb je het grootste "bezwaar" denk ik te pakken inderdaad.
Ik wilde weten hoe men er in het algemeen over dacht.

[ Voor 49% gewijzigd door Exorcist op 03-06-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Exorcist schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:40:
[...] Klopt, maar zo moet de user zelf deze actie uitvoeren ; het wordt je niet voorgeschoteld.
Het is niet alsof een user zelf die queries uit kan gaan lopen voeren, ook aangezien je in de search niet kan zoeken op < 2 posts bijvoorbeeld. Maar ik zie eerlijkgezegd ook niet echt in waarom het in die mate voorgeschoteld zou moeten worden, als zo'n 'query' wel uitgevoerd kan worden dan hebben lijkt me die users die het beantwoorden van dat soort vragen daar genoeg aan :) .

Het staat ieder natuurlijk overigens vrij om - na zoeken - een topic in BUG te openen met het verzoek zoiets mogelijk te maken.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
JHS schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:28:
[...]
Het is niet alsof een user zelf die queries uit kan gaan lopen voeren, ook aangezien je in de search niet kan zoeken op < 2 posts bijvoorbeeld. Maar ik zie eerlijkgezegd ook niet echt in waarom het in die mate voorgeschoteld zou moeten worden, als zo'n 'query' wel uitgevoerd kan worden dan hebben lijkt me die users die het beantwoorden van dat soort vragen daar genoeg aan :) .

Het staat ieder natuurlijk overigens vrij om - na zoeken - een topic in BUG te openen met het verzoek zoiets mogelijk te maken.
Ja, maar mijn idee was meer dat het ook nu de users opvalt die er niet actief op zoeken, op of letten. Zo valt het iedereen op, en krijgen dit soort postings ongetwijfeld meer reacties.

Maar, anderzijds, zoals eerder genoemd ; als er geen reacties op komen is het óf een slecht topic, óf niemand weet gewoon het antwoord. Ik vind het dubbel.
Pagina: 1