NAS met Wake on Lan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Je zal na het lezen van de topictitel misschien denken dat er genoeg NAS' zijn die WOL ondersteunen. Dat klopt ook wel...

Echter de NAS die ik zoek moet zelf aan gaan via WOL, en dus geen PC's in het LAN aan kunnen zetten. Ik heb mezelf wezenloos gezocht op Google e.d. naar een NAS die dit heeft, maar kan deze niet vinden. :?

Eigenlijk moet deze ook nog de optie hebben 'Power on AC loss', maar deze kan ik dus ook niet vinden.

Is er hier iemand die toevallig wél een NAS kent die één van deze (of nog mooier beide) heeft?

Ik heb geen zin om zelf een NAS in elkaar te gaan zetten, ik ben op zoek naar een kant en klare oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:48

Tys

Vrijwel elk modern systeem - zeker een server - ondersteund "Power on AC Recovery", daar hoef je je geen zorgen om te maken. Ook elk modern netwerkkaartje ondersteund WOL.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Thiaz schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:34:
Vrijwel elk modern systeem - zeker een server - ondersteund "Power on AC Recovery", daar hoef je je geen zorgen om te maken. Ook elk modern netwerkkaartje ondersteund WOL.
En hij wil juist niet een bak zelf in elkaar zetten, maar een kant en klaar NAS met die mogelijkheid.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:48

Tys

c70070540 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:34:
En hij wil juist niet een bak zelf in elkaar zetten, maar een kant en klaar NAS met die mogelijkheid.
Net alsof bijvoorbeeld HP een NAS levert zonder standaard features? Ik denk dat het eerder een probleem wordt om een NAS te vinden zonder deze opties dan met hoor.

Ik zal maar een voorbeeld geven; HP ProLiant DL320s.

[ Voor 12% gewijzigd door Tys op 02-06-2007 16:41 ]

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dôh schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 15:37:
Je zal na het lezen van de topictitel misschien denken dat er genoeg NAS' zijn die WOL ondersteunen. Dat klopt ook wel...

Echter de NAS die ik zoek moet zelf aan gaan via WOL, en dus geen PC's in het LAN aan kunnen zetten. Ik heb mezelf wezenloos gezocht op Google e.d. naar een NAS die dit heeft, maar kan deze niet vinden. :?

Eigenlijk moet deze ook nog de optie hebben 'Power on AC loss', maar deze kan ik dus ook niet vinden.

Is er hier iemand die toevallig wél een NAS kent die één van deze (of nog mooier beide) heeft?

Ik heb geen zin om zelf een NAS in elkaar te gaan zetten, ik ben op zoek naar een kant en klare oplossing. :)
"Power on AC loss" heeft mijn Synology DS-107 in ieder geval wel..
Van zelf aangaan via WOl zie ik het nut niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

De vraag is natuurlijk of het zakelijk gebruik is, of voor thuis. Voor zakelijk gebruik, zal het wel geen probleem zijn inderdaad.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:41:
De vraag is natuurlijk of het zakelijk gebruik is, of voor thuis. Voor zakelijk gebruik, zal het wel geen probleem zijn inderdaad.
Wat bedoel je met geen probleem zijn ??? Ik begrijp je niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Die van HP vind ik een beetje te gortig, ik wil nou ook geen aparte groep aan hoeven te leggen... ;)

Ik ben meer opzoek naar iets in het formaat / prijsrange van een Buffalo Terastation... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 23:32
Ik ben ook op zoek naar "zoiets" , lijkt me handig om het stroomverbruik terug te dringen, als hij toch niks hoeft te doen (thuisgebruik: daar moet hij maar een uur of 8 per dag iets te doen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Precies mijn gedachte! Is er iemand die nog een suggestie heeft? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik vind het jammer dat deze discussie verloren lijkt te gaan. Bij mij thuis heb ik 2 PC's die ongeveer 16 tot 20 uur per dag UIT staan. Gedurende deze tijd hoeft een NAS ook geen stroom te vreten. Het is wat mij betreft te onhandig om handmatig een NAS uit te zetten, dit zou automatisch moeten kunnen als er al een tijd geen PC gedetecteerd wordt. Ook automatisch weer aangaan als er een PC wordt aangezet moet dan werken.

Tot nu toe vind ik hierover in de beschrijvingen van de verschillende NAS oplossingen helemaal niets.

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-08 09:23
Misschien is het een optie om de NAS aan zo'n tijdschakelklokje te hangen (dan moet 'ie inderdaad wel power-on-AC-loss ondersteunen). Dan kun je 'm in elk geval 's nachts automatisch uit laten gaan. Scheelt toch al gauw acht uur op een dag.
Met m'n thuisservertje heb ik dat ook een tijd gedaan. Wel even opletten als je in het weekend wat langer doorhackt. Ik had een klokje dat ik per weekdag kon programmeren. D.m.v. cron zorgde ik ervoor dat de server netjes op tijd down ging. Sinds ik echter m'n eigen mailserver draai en de server ook m'n MythTV backend is staat 'ie 24/24 aan.

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 21:51
LPEspecial schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:24:
Ik vind het jammer dat deze discussie verloren lijkt te gaan. Bij mij thuis heb ik 2 PC's die ongeveer 16 tot 20 uur per dag UIT staan. Gedurende deze tijd hoeft een NAS ook geen stroom te vreten. Het is wat mij betreft te onhandig om handmatig een NAS uit te zetten, dit zou automatisch moeten kunnen als er al een tijd geen PC gedetecteerd wordt. Ook automatisch weer aangaan als er een PC wordt aangezet moet dan werken.

Tot nu toe vind ik hierover in de beschrijvingen van de verschillende NAS oplossingen helemaal niets.
Helemaal mee eens! Mijn oude WD NetCenter (320GB) doet dit ook netjes. Je merkt het ook als je een tijdje geen acces erop gedaan hebt. Dan duurt het ff langer voordat je toegang hebt. Wellicht dat de nieuwere WD's dat nog steeds hebben? (de nieuwe LaCie Internetspace 1TB die ik gekocht heb doet het niet en staat 24u/dag loeiheet energie te verstoken :( ).

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:11
Qnap heeft de mogelijkheid om de NAS op gezette tijden aan en uit te zetten. Op die manier kun je ook op de minder logische tijden de nas uitzetten. Wellicht dat dit ook een oplossing is?

http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=113 (onder het kopje power-management)

hmm misschien wel een beetje oud topic 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door j_v_malsen op 20-08-2009 11:06 ]

For rent

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:55
We zijn 2 jaar verder hoor... Lijkt me aardig kansloos om het nu nog te vermelden...
Pagina: 1