livebox laat accespoint niet zien

Pagina: 1
Acties:

• QwakQwak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik heb thuis een livebox, nu heb ik een accespoint: SP918GL van micronet.

Nu zou het standaard ip van de micronet 10.0.0.1 zijn als die geen ip krijgt, maar dat krijgt die nu wel van de livebox maar ipv dat het wordt weergegeven op de livebox zie ik niet welk ip de accespoint krijgt.

mn accespoint werkt wel verder want ik kan nu met mn laptop het internet op. Maar dat is dan wel het onbeveiligde netwerk default(en ik ben 99.9% zeker dat het mn accespoint is)

heeft iemand een idee wat het ip van de accespoint is.

want met telnet kan ik wel op de livebox maar de lease list is of dan wel leeg, of geeft ips wat niet te benaderen valt via webbrowser.

Qwak :..)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gebruik is een network-analyzer, die ranges afscant en dat netjes weergeeft in een tabel oid.

• QwakQwak
hmm het is een idee, alleen ik heb een switch duzz veel zal ik niet vangen
en heb je dan een betere als etherreal want ik kan er wel mee overweg maar die kan niet capturen op alle ranges

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-03 20:44
Heb je bij het accesspoint een cd gekregen waarmee je hem kan configureren? Niet alle accesspoints zijn via het web te benaderen

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Pak eens Look@Lan ofzo, en scan daarmee je iprange af :)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• QwakQwak
hehe geen cd, dit is 1tje zonder(en anders ben ik hem kwijt:P)

en zal kijken naar proggie XD

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-03 08:14
Als je accesspoint geen DHCP server heeft, dan zal het ip van je accesspoint in de buurt liggen van jouw ip. Dus laatste getal ff veranderen en in je browser typen.

• QwakQwak
hehe ik heb hem gevonden:P met look@lan:P
zat niet helemaal in de reeks maar is nu ieder geval te vinden :D

morgen ff configureren, dank heren :D

• QwakQwak
hmm shit, dat was mn printserver, sliep denk ik half, ik maak nu een scan iets groter, want in de 10.0.* reeks laat die ook niks zien...

iemand anders verder nog iedeeen??

Pagina: 1