Toon posts:

J2EE

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraag ivm met de build.xml.
Hij geeft hier een fout op:

hibernatedoclet destdir="${descr.dir}">
<fileset dir="${src.dir}" includes="data/*java" />
<hibernate version="3.0" />
<hibernatecfg version="3.0"
jdbcUrl="jdbc:mysql://${mysql.server}:${mysql.port}/${mysql.dbase}"
dialect="org.hibernate.dialect.MySQLDialect"
driver="com.mysql.jdbc.Driver"
userName="${mysql.username}"
password="${mysql.password}" />
</hibernatedoclet>

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
En welke regel precies? En waar denk je dat de fout zit? En welke foutmelding geeft hij?

Verwijderd

Topicstarter
In de pakkage data zitten al je klasses, de javadoc is om de hibernate te doen werken (neem ik aan). Dan heb je de webpakkage met de controllerservlet. Hierbij heb ik veel vragen:
De logger dient dus om de fouten opnieuw weer te geven (denk ik) enfin, het is niet al te moeilijk om die te maken.
Deze code begrijp ik niet:
private static final SessionFactory sessions =
(new Configuration()).configure("hibernate.cfg.xml").buildSessionFactory();
Wat maakt hij hier aan? Een sessie met wat erin? Wat doet die hibernate.cfg.xml daar?

Dan heb je methode 'doPost'. Wat doet de : HttpSession session = request.getSession(); eigenlijk? een resuest van een sessie, in een andere sessie steken?

String action = (request.getParameter("ACTION") != null) ? request.getParameter("ACTION") : "";
Wat gebeurt er hier?

de volgende stuk code:
Session hsession = sessions.openSession();
Transaction tx = hsession.beginTransaction();
session.setAttribute("interesselijst",hsession.createQuery("from Interesse").list());
tx.commit();
hsession.close();
je maakt een sessie hsession aan en je opent een sessie? Dan wil je iets transfereren en dat steek je dan in dit in tx, de volgende is een soort query waardoor je je data uit de database kan halen. Vermoed ik, het is maar een gokje. Dan voeg je dat toe en sluit je de sessie?

waarom heeft de volgende stuk code ["NAAM"] als parameter? user.setNaam(request.getParameter("NAAM"));
In de volgende stuk code:
List<List> userlists = new LinkedList<List>();
List<Interesse> interesselist = new LinkedList<Interesse>();
in de userlist zal wrslk de namen van de users steken en in de interesselist, een lijst met de interesses. Maar waarom heb je bij userlists new LinkedList<List>(); en bij de interesselijst new LinkedList<Interesse>(); ?

user.getInteresses().add(interesse);
interesselist.add(interesse);
Hier voeg je de interesse toe aan zowel userlist als de interesselijst?

Dit is Chinees voor me: request.getRequestDispatcher(url).forward(request, response);
Hierbij hebben we ControllerServlet afgesloten.

In de map html dan in addUser: <c:when test="${empty sessionScope.gebruikerslijst}"> wat is die sessionScope?
<c:forEach items="${sessionScope.gebruikerslijst[index.index]}" var="user"> wat is die index.index? het terug keren naar de homepage?
bij newUser: wat doet deze option hier?
<option value="${interesse.id}">${interesse.naam}</option>

Verwijderd

Topicstarter
De fout zit in dit stukje:

hibernatedoclet destdir="${descr.dir}">
<fileset dir="${src.dir}" includes="data/*java" />
<hibernate version="3.0" />
<hibernatecfg version="3.0"
jdbcUrl="jdbc:mysql://${mysql.server}:${mysql.port}/${mysql.dbase}"
dialect="org.hibernate.dialect.MySQLDialect"
driver="com.mysql.jdbc.Driver"
userName="${mysql.username}"
password="${mysql.password}" />
</hibernatedoclet>

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

Dat geloven we best. Maar het is niet de bedoeling dat we dit zomaar even oplossen zonder meer data. :)
Ergo: dit kunnen we niet zomaar oplossen. ;)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
I know :) deze avond zal ik nog iets meer weten ;) ma toch al merci :)

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

Ok. Dan is het goed. :)

Het is ook allemaal wat leesbaarder als je
code:
1
[code][/code]
tags gebruikt en dan het liefst [code=java] als het om java gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Spockz op 02-06-2007 15:35 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Huh? Waar gaat dit over, over welk programma heb je het? :?

Zou je ook de code tussen [ code ] tags willen plaatsen? Dus tussen [ code = java ] en [/code ] (maar dan zonder die spaties), dan zien je stukjes code er zo uit:
Java:
1
2
3
4
5
Session hsession = sessions.openSession();
Transaction tx = hsession.beginTransaction();
session.setAttribute("interesselijst",hsession.createQuery("from Interesse").list());
tx.commit();
hsession.close();

Maargoed, je hebt het iig over java, dat is duidelijk. Maar heb je ergens een programma vandaan gehaald en probeer je de code te begrijpen ofzo? Is het misschien een idee om een goed basisboek over Java te lezen?

Mocht je trouwens gaan googlen naar antwoorden, schrijf het woord "package" dan niet als "pakkage". Dat scheelt in de zoekresultaten. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Bergen op 02-06-2007 15:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okido, tis allemaal wat nieuwtjes voor mij ;)

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Volgens mij moest deze topicstart een reactie worden op J2EE ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Proberen om de code beter te begrijpen.

(ik zal mijn best doen ivm de codes :$)

Verwijderd

Topicstarter
R4NCOR schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 15:40:
Volgens mij moest deze topicstart een reactie worden op J2EE ? :)
Een vervolg op de 1ste topic ;)

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Wat doet de : HttpSession session = request.getSession(); eigenlijk? een resuest van een sessie, in een andere sessie steken?
Volgens mij moet jij je nog helemaal niet met Hibernate of Java EE gaan bezig houden. Ik zou eerst eens beginnen met de aller simpelste Java SE cursus die je maar kunt vinden. Gewoon leren over wat variabelen zijn, wat statements zijn etc.

Als ik jouw post zo doorlees krijg ik echt het gevoel dat je van toeten nog blazen weet ;)

De bovenstaande vraag is een doodnormale assignment. "HttpSession session" declareerd een object reference (een variable) van het type HttpSession met als naam "session". Daaraan wijs je een concrete referentie toe naar een Object. Deze referentie wordt je geleverd door de methode getSession() op het object met de naam "request" aan te roepen.

Dit is een werkwijze die zo'n beetje in elke moderne (en zelf antieke) OO taal op ongeveer exact dezelfde manier werkt.

Met de vraag "een sessie in een andere sessie steken" blijkt dat jij deze hele simpele basis nog niet eens kent. Hibernate en Java EE zijn duidelijk topics voor wat meer geadvanceerdere gebruikers. Kortom, begin met de basics ;)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Verwijderd

Topicstarter
Het was dan ook niet voor mij maar om iemand te helpen :/ enfin soit topics mogen verwijderd worden, het probleem is opgelost bij beide..

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Zowiezo werkt het hier op GoT niet zoals dit. We verwachten van jou als TS dat je ook eerst zelf eea probeert uit te zoeken, en dat dit ook gereflecteerd wordt in je topicstart.
Een topicstart met daarin 'dit is m'n build-file, het werkt niet, wat is er fout', is hier niet echt gewenst. Daarom hebben we de 'Quickstart' opgesteld. Een soort van checklist zeg maar, en we verwachten eigenlijk dat een topic dat in PRG gestart wordt, daar toch min of meer aan voldoet.

[ Voor 7% gewijzigd door whoami op 02-06-2007 16:37 ]

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.