[XP] USB geluidskaart verschijnt niet meer in device list

Pagina: 1
Acties:

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 18:23
Ik heb sinds een tijdje een USB geluidskaartje (Alesis io|2) aan m'n laptop hangen en dat ging altijd perfect. Ik gebruikte de gewone windows drivers - het cdtje dat erbij geleverd werd zat nog altijd in de verpakking. De geluidskaart verscheen dus ook gewoon net als de interne geluidskaart in het lijstje dat je te zien krijgt bij Control Panel -> Sounds and Audio Devices -> Audio -> Sound Playback -> Default Device.

Nu heb ik m'n laptop eergisteren uitgeleend aan m'n buurmeisje, waarna ik 'm terugkreeg met gratis webcam software die ze ff erop had geinstalleerd. Hele PC over de zeik op de een of andere manier :(. De USB geluidskaart stond wel nog gewoon geinstalleerd, maar verschijnt nu totaal niet meer in dat lijstje! Ik kan dat ding nu dus niet als standaard windows geluidskaart gebruiken. Heb al menig maal de drivers gedeinstalleerd, opnieuw opgestart, USB apparaat erin en eruit, noem maar op. Alles eraf halen wat ermee te maken heeft en windows 't ding opnieuw laten detecteren lijkt dus niet te helpen, of vergeet ik iets weg te halen?

Hoe krijg ik m'n geluidskaart weer in de default devices list!?

.edit: de USB geluidskaart doet het overigens wel gewoon als ik ASIO drivers installeer en die via Winamp aanroep. Maarja, ik wil 'm gewoon als standaard geluidskaart zodat al het geluid meteen daarnaartoe gaat. Hoe stel ik dat in?

[ Voor 9% gewijzigd door Limhes op 02-06-2007 15:53 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je system restore aan hebt staan, zet hem dan terug naar de dag vóórdat je hem uitleende.

En een gratis tip : leen nóóit dit soort goederen uit.

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 18:23
Jaaaaa!!!!! System restore helemaal vergeten. Het werkt nu weer, heel erg bedankt! :D

Maar, het blijft een vreemd iets. Waarom kon ik 'm net niet meer in 't lijstje terugvinden en nu wel weer? Er lijkt niets veranderd...

En wat uitlenen betreft, tja, ik ben er gemakkelijk in. Laat nu wel niemand meer iets erop installeren, dat is zeker!