Toon posts:

[2000] Oude notebook zonder OS*

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb gisteren een oude Toshiba Sattelite gekregen die ik als geluidsbron wil gaan gebruiken op feestjes e.d.
Het enige probleem is dat de optical drive en de diskdrive zijn gesneuveld in een val van de tafel.
wat kan ik ondernemen om toch windows draaiende te krijgen (heb gedacht om een windows 2k versie te installeren via mijn ext. 2.5" behuizing voor notebook harde schijven en die vervolgens in de notebook bouwen (het gaat om een 100 gig HDD) maar dan zit ik dus met een driverprobleem die ik dan op zou moeten lossen door bijvoorbeeld Sisoft sandra te installeren en dan de harde schijf weer in de ext. behuizing monteren, maar kan het niet op een simpelere manier (de notebook heeft géén netwerkkaart en heb ook geen dergelijk iets liggen thuis)

het gaat dus over een Toshiba Sattelite met het modelnummer PS162E-18886-DU

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Windows 2000 is prima te instaleren vanaf HDD. Maak twee partitie's waarvan 1 primaire boot. Deze dos bootable maken. De andere partitie vul je met de windows 2000 installatie cd. Vervolgens booten vanaf de hdd, en via de dos partitie naar de windows install partitie gaan, en dan de setup.exe zoeken.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Zit er ook geen usb op?

http://specs.tweak.to/15535

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-03 09:04
Als je er linux opzet heb je dat driverprobleem niet.

Opleiding Brandveiligheid

Verwijderd

Topicstarter
fleppuhstein schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 14:35:
Windows 2000 is prima te instaleren vanaf HDD. Maak twee partitie's waarvan 1 primaire boot. Deze dos bootable maken. De andere partitie vul je met de windows 2000 installatie cd. Vervolgens booten vanaf de hdd, en via de dos partitie naar de windows install partitie gaan, en dan de setup.exe zoeken.
dit heb ik gedaan maar als ik de setup.exe wil openen wordt gezegd:
this program cannot be run in dos mode

wat kan ik doen om toch w2k te installeren (let wel er zijn geen optical drive en diskdrive)

alvast bedankt

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
RIS of netwerk imaging :)

verheldering hoe ik het heb gedaan:

bouw een win 2003 server met RIS (virtueel natuurlijk :+) zet er een dhcp server op met PXE, en laad een 2000 image in de server. Start de notebook met PXE booting en installeer de zooi

Je kunt ook een PXE Ghost server opzetten natuurlijk, misschien wel sneller, maar dan moet je je image wel ge 'sysprepped' hebben

btw, ik had dezelde laptop, en deze kan makkelijk XP aan! (met 512 MB RAM dacht ik)

[ Voor 90% gewijzigd door sjongenelen op 04-06-2007 10:09 ]

you had me at EHLO

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Van de cd \i386\winnt.exe (16bitsversie van winnt32.exe die je normaal runt).
Verder verplaats ik je topic even van Client Software Algemeen naar Windows Clients omdat het daar thuishoort.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 23:06:
[...]

dit heb ik gedaan maar als ik de setup.exe wil openen wordt gezegd:
this program cannot be run in dos mode

wat kan ik doen om toch w2k te installeren (let wel er zijn geen optical drive en diskdrive)

alvast bedankt
je moet winnt.exe draaien ipv setup, vanaf de i386 dir (die je naar je hdd kopieert). De hdd moet je wel bootable maken in een PC, format /s dus vanuit dos.

Verder is het aan te raden om himem.sys en smartdrv.exe mee te kopieeren, zonder smartdrv duurt het "iets" (lees: uren) langer
Pagina: 1