Toon posts:

Analoge Guide Plus+ verdwijnt 2009

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Was laatst aan het kijken voor een hd dvd recorder bij It's.
Stond een Sony RDR-HX750B in de aanbieding voor 400 euro.
En vooral de Electronische Programmagids leek me erg handig.

Nu ben ik even op internet gaan zoeken naar informatie erover en kwam
ik erachter dat deze alleen via een analoge signaal werdt ontvangen de EPG.
bron
Analoge Electronic Programme Guide (EPG) JA
Digitale Electronic Programme Guide (EPG) NEE
En zo is het ook bij alle andere hd dvd recorder van sony.
Maakt voor de rest niks uit alleen ze zijn van plan om dit in 2009 stop te zetten.
bron
De analoge versie van Guide Plus+ zal begin 2009 verdwijnen.
Beetje zonde als je dan maar 2 jaar plezier ervan hebt.
Hoe zit dit precies, zie ik dit verkeerd.
Kan ik hem nouw gewoon zonder zorgen aanschaffen.
Of kan ik beter wachten tot er eentje komt die zowel digitaal als analoog ondersteund.
Heb namelijk nog geen digitale televisie.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zodra je digitale TV krijgt zul je de DVD recorder toch moeten aansluiten via je decoder omdat deze alleen beeld uitstuurt via de 2 scart uitgangen en je dan dus niet meer direct kan instellen op je DVD Recorder via een EPG achtig systeem.

Verwijderd

Topicstarter
sander- schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:03:
Zodra je digitale TV krijgt zul je de DVD recorder toch moeten aansluiten via je decoder omdat deze alleen beeld uitstuurt via de 2 scart uitgangen en je dan dus niet meer direct kan instellen op je DVD Recorder via een EPG achtig systeem.
Heeft het dan nog zin om 100 euro meer uit te geven voor een hd dvd recorder dit zo een EPG ondersteund.
Want hoe maak ik dan mijn keuzen van wat ik op wil nemen met zo een aparaat?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 18:50:
[...]

Heeft het dan nog zin om 100 euro meer uit te geven voor een hd dvd recorder dit zo een EPG ondersteund.
Want hoe maak ik dan mijn keuzen van wat ik op wil nemen met zo een aparaat?
Dat doe je dus op je digitale decoder en vervolgens moet je ook nog je recorder instellen op dezelfde tijden. Ik zou zelf even afwachten en kijken of er niet al apparaten zijn waar je strask direct een smartcard in kunt schuiven oid.

Verwijderd

Topicstarter
sander- schreef op zondag 03 juni 2007 @ 10:42:
[...]

Dat doe je dus op je digitale decoder en vervolgens moet je ook nog je recorder instellen op dezelfde tijden. Ik zou zelf even afwachten en kijken of er niet al apparaten zijn waar je strask direct een smartcard in kunt schuiven oid.
Bedankt voor de reactie.
Heb net mailtje van It's ontvangen dat je er inderdaad maar nog korte tijd plezier van zal hebben.
Dus dat je zelf maar moet overwegen of je 100 euro meer over hebt voor een EPG op je hd dvd recorder.
Ben blij dat ik me er nog even in verdiept heb want in de winkel pakken ze hem al voor je in voordat je de winkel bent binnengelopen.

En ze zeiden dat je er nog wel digitale televisie bij nodig had terwijl dan de hele EPG niet werkt in je hd dvd recorder.