Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen
Die foutmelding lijkt me kristalhelder, evenals de gegeven stappen die je moet ondernemen? Loop eens door je code en kijk welk pad je gebruikt.Can't create file: Glope.pdf. Right-click folder you want to create file in, and then click Properties on the shortcut menu to check your pemissions for the folder.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Ik vermoed dat als Outlook wordt gestart en de attachment wordt bijgevoegd, dat Outlook de attachment nog eens kopieerd in een van zijn 'temp' folders. En ik denk dat deze machtigingen niet goed staan. Klopt dit????????
Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen
Denken is niet veel waard. Controleren die handel.ik denk dus niet dat het te maken heeft met de schrijfrechten in de root van C...
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
De PDF file wordt namelijk wel gewoon gemaakt, alleen het zit 'm in het ATTACHEN van de PDF.
De regel waar het fout zit in:
1
| Dim objOutlookMsg As Outlook.MailItem |
en dan
{toevoegen attachment]
1
| .Send |
Bij de laatste regel code crasht ie.
Iemand enig idee in welke map (door Outlook) attachments worden gezet, vlak voordat ze worden gestuurd?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| '* Add attachments
If Not IsMissing(strAttachmentFullPath) Then
If Trim(strAttachmentFullPath) = "" Then
Else
Set objOutlookAttach = .Attachments.Add(strAttachmentFullPath)
If Err <> 0 Then Beep: _
MsgBox "Error in " & strProcName & " (3): " _
& Err.Number & " - " & Err.Description: _
Err.Clear: _
GoTo Exit_Section
End If
End If |
Bij deze regel gaat het fout Set objOutlookAttach = .Attachments.Add(strAttachmentFullPath)
De attachment bestaat wel gewoon. Vervolgens gooit hij bovengenoemde foutmelding. Wie helpt mij uit de brand?
Controleer de waarde van strAttchmentFullpath
Controleer de permissies op de tempfolder. Die laatste vind je in de registry onder (uit het hoofd, dus ongeveer) hkeyCurrentUser\software\microsoft\office\11.0\outlook\security\.
Het pad is geldig en verwijst naar een bestaand bestand.
De inhoud van het register (helemaal goed genoemd, overigens
C:\Documents and Settings\Kika\Local Settings\Temp als Temp directory. Hier zit het probleem! Deze map zat helemaal vol met bestanden, waaronder het te verzenden bestandje in 99 versies. 100 versies kon hij kennelijk niet aan. Mijn dank is groot!
edit: Is het volgens jullie een idee om het bestandje na de routine te verwijderen via de code? Dat dit probleem dus niet nog eens voorkomt?
[ Voor 14% gewijzigd door warrie op 13-06-2007 18:05 ]
Of je verplaatst de pdfs naar een archieflokatie (ook niet onverstandig)...
[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 15-06-2007 08:32 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Verwijderd
anders zal je een event moeten aanspreken. er zijn wel enkele beschikbaar in outlook, zoals het Application_ItemSend event, maar dat wordt getriggerd voor het bericht verzonden wordt.