Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
www.highflow.nl
Een bios update is in stappen:
- Nieuwe bios update lezen vanaf medium
- Bios update cachen in memory
- Bios update verifieren
- Huidige bios wissen
- Nieuwe bios erin flashen
Dus het erin zetten van tussenligende versies worden weer gewist als je naar een nieuwe versie gaat.
Okey dat snap ik wel maar ik vond het vreemd dat al de updates niet in grootte veranderen.[b][message=28147358,noline]
Dus het erin zetten van tussenligende versies worden weer gewist als je naar een nieuwe versie gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Mandrake466 op 02-06-2007 19:36 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Dat zijn dan nog behoorlijk forse.DuDePrOdUcTiOnS schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:38:
Dat komt omdat ze allemaal in dezelfde chip moeten passen. En zo'n chipje is maar 2 - 4 MB groot..
De meeste BIOS chippies halen amper de 1 MB, laat staan 2 tot 4...
OK, met Dual BIOS (Gigabyte) etc. zijn ze wel een keer zo groot, maar toch...
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
4MB... het grootste dat ik in het wild ben tegengekomen is een 8Mb chip (op intel P965 bordjes), dus ik denk dat het nog wel effe duurt voordat we naar de 4MB gaan.DuDePrOdUcTiOnS schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:50:
Biossen worden steeds groter, er zijn zeker al moederborden met 4MB bios chips.. Ok, ik weet niet of die volledig gevuld zijn, maar ze zijn er wel..
Verder ontopic, biosupdates zijn altijd incrementeel, dus met de laatste heb je gelijk alle biossen te pakken. Je overschrijft namelijk altijd de gehele bios, dus iedere biosbin die je binnenhaalt bevat een volledige bios.
Maargoed, dit staat allemaal normaliter gewoon op de instructies/FAQ/readme op de website van de moederbordfabrikant uitgelegd. Het is initieel niet de bedoeling om deze domweg te overslaan
Dit topic is gesloten.
![]()