Wanneer ik vanaf mijn PC bestanden overzet naar de Server en/of vice versa, dan gaat soms na een tijdje de verbinding "verbreken".
Hij stopt dan met up/downloaden. Na zo'n 1 minuut geen traffic geeft ie error dat Share niet beschikbaar is. Effe op OK drukken en kan weer gewoon bestanden overzetten zonder problemen.
De switch zelf disconnect niet, alle PC's in het netwerk hebben ook gewoon internet. Ook mijn downloads verbreken niet en blijven gewoon netjes door up/downloaden.
Dit had ik vroeger net toen ik nog met een 100Mbit/s netwerk zat.
Switch: 3Com OfficeConnect Gigabit Switch 8 ports
PC: Pentium D 830, Intel PRO 1000/MT (onboard PCI-express).
Server: C2D E4400, Intel PRO 1000/MT (onboard PCI-express).
CPU Load: ~33%
Snelheid PC naar Server: 55~60MB/s
Snelheid Server naar PC: 35~40MB/s
Kabels: 5M van PC naar Switch, 1M van Switch naar server. Cat5e.
In principe prima snelheden. Alleen waarom zit die soms vast met bestanden overzetten?
Zal dat liggen aan on-board NIC's + load CPU? Gaat het beter met een losse NIC (op PCI of PCI-express port)?
Ik heb geprobeerd met Cat6 kabels. Snelheid is zelfde en verliest ook na zoveel tijd verbinding als ik bestanden overzet.
Het ligt niet aan de switch, heb geprobeerd met een Cat5e crosscable, ook zelfde probleem.
Kan het liggen aan een te hoge CPU load? Of misschien de "Jumbo frame"?
Hij stopt dan met up/downloaden. Na zo'n 1 minuut geen traffic geeft ie error dat Share niet beschikbaar is. Effe op OK drukken en kan weer gewoon bestanden overzetten zonder problemen.
De switch zelf disconnect niet, alle PC's in het netwerk hebben ook gewoon internet. Ook mijn downloads verbreken niet en blijven gewoon netjes door up/downloaden.
Dit had ik vroeger net toen ik nog met een 100Mbit/s netwerk zat.
Switch: 3Com OfficeConnect Gigabit Switch 8 ports
PC: Pentium D 830, Intel PRO 1000/MT (onboard PCI-express).
Server: C2D E4400, Intel PRO 1000/MT (onboard PCI-express).
CPU Load: ~33%
Snelheid PC naar Server: 55~60MB/s
Snelheid Server naar PC: 35~40MB/s
Kabels: 5M van PC naar Switch, 1M van Switch naar server. Cat5e.
In principe prima snelheden. Alleen waarom zit die soms vast met bestanden overzetten?
Zal dat liggen aan on-board NIC's + load CPU? Gaat het beter met een losse NIC (op PCI of PCI-express port)?
Ik heb geprobeerd met Cat6 kabels. Snelheid is zelfde en verliest ook na zoveel tijd verbinding als ik bestanden overzet.
Het ligt niet aan de switch, heb geprobeerd met een Cat5e crosscable, ook zelfde probleem.
Kan het liggen aan een te hoge CPU load? Of misschien de "Jumbo frame"?