Toon posts:

recompilen van sys.c

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aanpassing gemaakt in de sys.c. Is het nu mogelijk dit bestandje te recompilen (en zoja, hoe?) en op de juiste manier in gebruik te nemen zonder de gehele kernel te recompilen? Het betreft trouwens een Debian 3.1 systeem.

Uiteraard heb ik al gezocht maar kom overal uit hoe je een kernel moet compilen; dat weet ik wel ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 11:53 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik denk het niet, aangezien je kernel 1 grote img is, en je kunt niet zomaar een aantal bitjes veranderen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het aangepast in de kernelsource, dus direct in het sys.c bestandje....

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 11:59:
Ik heb het aangepast in de kernelsource, dus direct in het sys.c bestandje....
Dan recompile je je kernel, dat duurt toch maar 30 minuutjes :)

Gewoon je oude config importeren, en gaan met die banaan.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
mjah maar stel nou dat ik dat niet wil ;) Tis nogal oud systeem en ben aan het debuggen. Als ik elke keer na een codewijziging de gehele kernel moet compilen ben ik het grootste deel van de dag alleen maar aan het compilen... :)

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je het al geprobeerd?

Als je alleen sys.c hebt aangepast zou een recompile redelijk vlot moeten gaan. Make zou dan alleen sys.c moeten compilen, en dan linken met de object bestanden die je nog had van de vorige compile. (geen 'make mrproper' doen tussendoor, dan moet alles weer gecompiled worden).

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 13:45

deadinspace

The what goes where now?

Het is misschien ook interessant om te weten waarom je sys.c aan wil passen? :)

Als het gaat om een bugfix: dan is het sowieso fijn als je daar een bugreport voor maakt, dan kan het hopelijk voor iedereen gefixt worden (en hoef jij niet eeuwig je kernel te patchen).

Als het gaat om een custom aanpassing, dan kan dat misschien handiger/makkelijker op een andere plaats. Bovendien moet je oppassen geen nieuwe bugs te introduceren bij het wijzigen van zulk soort dingen.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

met squad ^^

Als je maar 1 bestand aanpast zal "make" alleen de bestanden hercompileren die sys.c ook daadwerkelijk gebruiken. Zorg er wel voor dat je systeemtijd goed staat en je inderdaad geen make mrproper of make clean doet.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

deadinspace schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 14:25:
Het is misschien ook interessant om te weten waarom je sys.c aan wil passen? :)

Als het gaat om een bugfix: dan is het sowieso fijn als je daar een bugreport voor maakt, dan kan het hopelijk voor iedereen gefixt worden (en hoef jij niet eeuwig je kernel te patchen).

Als het gaat om een custom aanpassing, dan kan dat misschien handiger/makkelijker op een andere plaats. Bovendien moet je oppassen geen nieuwe bugs te introduceren bij het wijzigen van zulk soort dingen.
Ach, ik loop ook wel eens in de kernel source te knooien, gewoon om wat te testen. Ik doe dit wel binnen een virtual machine. Maar dan maakt het vaak niet uit of het nieuwe bugs introduceerd of wat dan ook, aangezien het gewoon een beetje knooien is.

Maar inderdaad, make zou dan alleen die sys.c moeten hercompileren en de rest behoud hij gewoon.
Pagina: 1